Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@04:59:11 GMT

فرهنگ امانت و صداقت در جامعه باید تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۷۴۸

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر ضرورت شناسایی و بررسی فرهنگ های غلط در جامعه گفت: فرهنگ صداقت و فرهنگ امانت باید در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر ضرورت شناسایی و برخورد با فرهنگ های غلط در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ های خوب در این استان بر فرهنگ های غلط غلبه دارد و باید فرهنگ های خوب نیز در جامعه تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با بیان اینکه دو کار باید در استان سمنان اجرایی شود و شورای فرهنگ عمومی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد افزود: راست گویی و امامت داری باید در کشور و استان همگانی شود.
شاهچراغی با تاکید بر رسالت شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: در ادارات و دستگاه های اجرایی متاسفانه قول های می دهند که به آن عمل نمی شود و این باید مورد توجه قرار گیرد و صداقت و راست گویی در این خصوص تقویت شود.
وی، دروغ گویی را امری زشت، حرام و از گناهان کبیره خواند و متذکر شد: باید جلوی این کار حرام گرفته شود و مسایل اخلاقی باید در جامعه تکرار گردد تا به ملکه تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای فرهگ عمومی تاکید کرد و گفت: همانطور که حضور اعضا در این نشست جدی است پیگیری مطالب و مصوبات این شورا هم باید جدی گرفته شود.
نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا و با بررسی موضوعات مختلف فرهنگی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه سمنان شورای فرهنگ عمومی تقویت شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم