Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:26:27 GMT

امام جمعه کرج : تفکر جهادی نیاز اصلی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۹۹۹

امام جمعه کرج : تفکر جهادی نیاز اصلی جامعه است

به گزارش  روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نشست  ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان البرز افزود:  تمام نمادهایی که درباره خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام بیان می‌کنیم به‌صورت ملموس در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس قابل‌رؤیت است و تا این سرمایه و گنجینه عظیم معنوی را داریم نباید در مسائل فرهنگی و اجتماعی کمبودی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرج  ضمن انتقاد از حضور کمرنگ برخی مسوولان استانی درجلسات دفاع مقدس، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز جامعه ریشه در دفاع مقدس دارد و هیچ‌چیزی مهم‌تر از این ارزش‌ها وجود ندارد لذا انتظار می‌رود استاندار محترم البرز غایبین جلسه را مورد توبیخ قرار دهند.

وی در بخش دیگری با اشاره به واقعه عظیم کربلا، بیان داشت: بعد از پنجاه سال از انقلاب اسلامی پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه، کفار با انواع حلیه ها و ترفندها این انقلاب را منحرف کردند و امام حسین علیه‌السلام تنها بعد از پنجاه سال از ظهور اسلام برای احیای آن قیام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به وضعیت جامعه اسلامی بعد از قیام امام حسین (ع)، افزود: حضرت سجاد(ع) درزمانی امامت خود را آغاز کردند که بسیاری از فسادها در جامعه رواج پیداکرده بود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام پایه‌گذاری دانشگاهی که بعدها توسط امام محمد باقر علیه‌السلام تأسیس شد را انجام دادند به صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: حضرت امام زین العابدین (ع )در صحیفه سجادیه بسیاری از مباحث اسلامی را اشاره و تبیین کردند.

وی در ادامه افزود: حضرت در برخی از ادعیه صحیفه سجادیه در هر بند درود بر رسول خدا می‌فرستادند چراکه در آن زمان عده‌ای سعی می‌کردند حتی نام رسول خدا(ص) را هم از بین ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر لزوم تهیه برنامه‌های مناسب برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: فارغ از تهیه برنامه‌های نمادی باید به تولید برنامه‌های محتوایی و تعاملی پرداخت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز تحت یک هجمه همه‌جانبه دشمن قرار داریم، یادآور شد: امروز هجمه‌ها به بهترین شکل ممکن به نحوی عمل می‌کنند که جوانان تحت تأثیر القائات دشمن قرار گیرند و فرصتی برای فکر کردن نداشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت تولید محتوای دقیق و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: محتواهای تولیدشده باید سبب تعامل با مخاطب شده و دوطرفه اجرا شود لذا برای این مهم استفاده از فضای حقیقی و مجازی و رسانه و صداوسیما لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خاتمه با تاکید بر استفاده از فضاهای شهری برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: شهرداری‌ها باید المان‌های مرتبط با دفاع مقدس را در میادین شهری قرار داده و کلیپ‌های اثرگذار و پیام‌های دفاع مقدس را در تلویزیون‌های شهری پخش کنند.

برچسب‌ها امام جمعه کرج هفته دفاع مقدس استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج هفته دفاع مقدس استان البرز امام جمعه کرج هفته دفاع مقدس استان البرز استان البرز دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی با جمعی از تشکل‌های کارگری استان همزمان با هفته کار و کارگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حال جامعه کارگری خوب باشد حال بیش از نیمی از جامعه خوب خواهد بود، اظهار کرد: ما در قبال مشکلات و دغدغه‌های کارگری علاوه بر وظیفه اداری، وظیفه انسانی و شرعی داریم.

وی با تاکید بر اینکه حرف جامعه کارگری با هر گرایش و سلیقه‌ای باید شنیده شود، تصریح کرد: جامعه کارگری در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، نقش بسزایی و پررنگ داشته است و طیف وسیعی از جامعه ایثارگران متعلق به قشر کارگری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش اساسی جامعه کارگری در تحولات و رویدادهای سیاسی و اجتماعی، بر لزوم پیگیری مطالبات معیشتی و مشکلات امنیت شغلی و درمانی کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست هر یک از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

امنیت شغلی، وضعیت معیشتی و درمانی کارگران، مشکلات بیمه‌ای و امور بازنشستگان تأمین اجتماعی از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6094482

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب