Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@07:47:27 GMT

تامین ارز دغدغه صنعت دارو

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۰۲۳

تامین ارز دغدغه صنعت دارو

محمدرضا شانه ساز گفت: در چند روز اخیر شاهد وقفه در تامین ارز دارو بودیم. شرکت های و سندیکا های داخلی نگرانی عمده ای در زمینه تامین نیازهای ضروری مردم دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو و معاونان و فعالان حوزه دارو به صورت وبینار برگزار شد.

در ابتدای نشست  هر یک از مسئولان امر تهدیدات این صنعت را مورد بررسی قرار دادند که عمده اولویت آنها لزوم تامین ارز نیمایی و طولانی شدن تخصص اعتبارات در صنعت دارو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین تجهیزات پزشکی مصرف شده در سیل 98

محمدرضا شانه ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در ابتدای سال 98 با سیل بی سابقه آغاز شد که با مصرف تجهیزات پزشکی همراه بود که تامین شد.

 به گفته او تحریم های ظالمانه و سخت در تبادلات مالی با کشور ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفت. در این روند هر کشور بی طرف را نیز برای تعامل با ایران دچار تنگنا می کردند. در کنار تمامی این اتفاقات حضور با شکوه و بی نظیر 43 میلیون زائر اربعین نیازمند تجهیزات ویژه بود.

شانه ساز افزود: پاییز سال گذشته با آنفلوآنزای N1H1 مواجه بودیم و در ماه های پایانی سال با شیوع کرونا روبه رو شدیم و کشور ما در مجموعه تنگناها قرارگرفت. اما کمترین چالش برای کشور رقم خورد. 6 میلیارد دلار برای سال 98 برنامه ریزی شد که 700 میلیون دلار صرفه جوییرا در پی داشت.

تامین ارز دغدغه صنعت دارو

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در چند روز اخیر شاهد وقفه در تامین ارز دارو بودیم. شرکت های و سندیکا های داخلی نگرانی عمده ای در زمینه تامین نیازهای ضروری مردم دارند.

او ادامه داد: ذخایر ارزی موجود می تواند در تامین اقلام دارویی موثر باشد. در سال 98 به رغم مشکلات تمامی داروها تامین شد امسال هم قول می دهیم تامین دارو و تجهیزات در اولویت قرار گیرد.

شانه ساز تاکید کرد: از دوستان در بانک مرکزی می خواهیم اولویت ها را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

جبران عقب افتادگی های تامین ارز

این مقام مسئول افزود: در صنعت دارو بسیاری از داروها و مواد اولیه آن در کشور تامین و تولید می شود و ظرفیت های موجود می تواند  ما را از گردنه های سخت گذر دهد و دچار مشکلات موجود نشود. بر اساس هماهنگی های انجام شده عقب افتادگی های تامین ارز را جبران می کنیم.

تجویز واکسن آنفلوآنزا برای گروه های خاص

شانه‌ساز در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: برای واردات واکسن آنفلوآنزا از ابتدای امسال برنامه ریزی شده و با پیگیری شرکت های مربوطه تامین دارو برای گروه های خاص تجویز می شود. امسال احتمال آلودگی کاهش می یابد و بر اساس بررسی های انجام شده دارو و واکسن در صورت تامین ارز تامین می شود. ارز واکسن بر اساس قول بانک مرکزی تامین می شود و زمان مصرف آن مهر  و آبان است و دو نیم میلیون در مراکز بهداشتی و مابقی در داروخانه های سراسر کشور توزیع می شود.

آخرین یافته ها در خصوص واکسن کرونا

شانه ساز درباره واکسن کرونا  تاکید کرد: چند شرکت دانش بنیان با روش های متفاوت تولید پیش می روند. هنوز هیچ شرکت جهانی تولید واکسن کرونا را انجام نداد است. این مقوله بیانگر این است که هنوز در هیچ کشوری نمی توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد. خبار مربوطه در خصوص ساخت این واکسن بیشتر کاربرد سیاسی دارند تا داروسازی . در کشورما براساس پیگیری وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو در اسرع وقت باید دارو تامین شود.

رفع مشکلات ارزی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره تامین ارز دارو گفت: در ماه های گذشته تامین ارز و تجهیزات متفاوت بود. پیگیری ها انجام شده  و در جلسات قرار بر برطرف سازی مشکلات بود.

او ادامه داد: سال گذشته 6/3 دهم میلیارد دلار و امسال دو نیم میلیارد دلار برای تجهیزات پزشکی ارز تامین شده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت دارو تامین ارز رئیس سازمان غذا و دارو تامین ارز صنعت دارو شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر شانه تخم مرغ چند؟

قیمت تخم مرغ در بازار روز برای تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته تخم مرغ ۲۰ عددی ۹۵ هزار تومان است.

قیمت تخم مرغ بسته بندی شده در بسته ۳۰ عددی ۱۱۴ هزار تومان است برای خرید بسته ۱۸۰ عددی هم باید ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنید. بر این اساس خرید بسته‌های بزرگ‌تر تخم مرغ به صرفه‌تر خواهد بود.

قیمت تخم مرغ شانه‌ای

قیمت هر شانه تخم مرغ ۶ عددی هم امروز ۱۰۵ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت تخم مرغ دو زرده

عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند از تخم مرغ دو زرده استفاده کنند این محصول بر این اساس هر بسته ۳۰ عددی تخم مرغ دو زرده در بازار ۵۹۹ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که تولید به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله در خرده فروشی‌ها را حدود ۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

خواص تخم مرغ

تخم مرغ ماده غذایی پر ارزش است که یک عدد آن معادل ۳۰ گرم انوع گوشت، یک چهارم انواع مغز‌ها مانند بادام و گردو ارزش غذایی دارد. این محصول غذایی یکی از غذا‌های مورد علاقه سفره‌های ایرانی است که در وعده‌های مختلف هم می‌توان استفاده کرد.
تخم مرغ بیشتر در صبحانه‌ها و میان وعده‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند با پروتئین سرشار، مواد معدنی و وتیامین‌های فراوان به افزایش سلامتی کمک کند و حتی از برخی بیماری‌ها نیز پیشگیری کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # تخم مرغ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد