Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:46:39 GMT

۱۰۰ هکتار از جنگل هاو مراتع طارم سفلی طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۰۳۶

۱۰۰ هکتار از جنگل هاو مراتع طارم سفلی طعمه حریق شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، احمد زارعی با اعلام این مطلب افزود: این آتش‌سوزی در جنگل های حسین آباد و در محدوده منطقه حفاظت شده طارم سفلی رخ داد.
وی یادآورشد : ساعات اولیه وقوع آتش سوزی زمان طلایی برای مهار حریق و جلوگیری از گسترش آن است که به محض آتش سوزی مامورین سرمحیط بانی طارم سفلی در محل حاضر و نیروهای واکنش سریع حفاظت محیط زیست استان از قزوین به محل عزیمت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین افزود: این آتش‌سوزی به همت و تلاش محیط‌بانان، نیروهای سپاه و بسیج مردمی، اهالی منطقه و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر و آتش نشانی پس از پنج ساعت مهار شد که متأسفانه در این آتش‌سوزی ۱۰۰هکتار از جنگلهای منطقه طعمه حریق شد.
احمد زارعی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در این آتش سوزی گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی طی این مدت در آتش سوختند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین بیان کرد: علاوه بر عامل انسانی، بارش‌های مطلوب سال زراعی جاری، پوشش گیاهی انبوه در جنگل‌ها و مراتع و مناطق حفاظت شده و خشک شدن آنها با افزایش دمای هوا از دیگر عوامل وقوع آتش سوزی به شمار می‌رود.
زارعی از کلیه نیروهای امدادی که با سرعت عمل و اقدام به موقع موجب کاهش آتش سوزی و خسارت به محیط طبیعی شدند قدردانی کرد.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست طارم استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست طارم استان قزوین آتش سوزی مراتع سازمان حفاظت محیط زیست طارم استان قزوین آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد