Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر داراب خانی روز یکشنبه در نشست ستاد  پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز افزود: به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، کلیه تمهیدات بهداشتی برای برگزاری دور دوم انتخابات اندیشیده شده و تبلیغات و رای گیری متفاوت تر از قبل برگزار می شود که در این خصوص کمیسیون تبلیغات با هدف تدوین شیوه تبلیغات و برنامه ریزی و نظارت لازم بر  محتوای تبلیغات نامزدها تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان عنوان کرد: صندوق اخذ رای و دستگاه های احراز هویت بر خط رای دهندگان، در شعب اخذ رای استان تدارک دیده شده که توسط این دستگاه ها، صلاحیت سنی رای دهندگان، زنده بودن ارائه کننده شناسنامه و جلوگیری از تکرار رای د ادن هر شهروند فعال است.

داراب خانی گفت:  در این مرحله از اشخاصی رای اخذ می شود که پیش از این در این حوزه، رای خود را به صندوق انداخته و یا شناسنامه شخص مراجعه کننده، فاقد مهر مرحله قبل باشد که از طریق دستگاه های احراز هویت، این مساله قابل رصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فضای مجازی در برگزاری انتخابات سالم و پرشور اشاره و اظهار کرد: با هدف پیش بینی، پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم احتمالی در فضای مجازی، این فضا به دقت توسط دستگاه های انتظامی و امنیتی و با همکاری مجموعه  قضایی استان رصد و پایش می شود، ضروری است فعالان فضای مجازی در تهیه، تدوین و انتشار مطالب، دقت نظر لازم را داشته باشند.

داراب خانی از تعیین شعب ویژه ی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسراها و محاکم استان خبر داد و گفت: به کلیه دادستان ها ابلاغ شده تا در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و گزارشات دستگاه ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در جهت تامین سلامت انتخابات، مناطق استان به سه سطح حساس، نیمه حساس و عادی توسط کمیتة امنیتی انتخابات استان تقسیم بندی شده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز بیان داشت: همچنین در روز انتخابات، گشت های تلفیقی با حضور عوامل قضایی، اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی در راستای پیشگیری از هرگونه جرایم و تخلفات پیش بینی شده است.

داراب خانی همچنین تأکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مقرر شد دور دوم انتخابات، مطابق با دستورالعمل های ویژه ی بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار گردد و کلیة شعب  اخذ رأی در استان البرز پیش از آغاز رأی گیری، به دقت ضدعفونی می شوند که شهروندان گرامی می توانند با اطمینان خاطر در این رویداد مهم سیاسی شرکت نمایند.

وی افزود: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء مردم، از سیاست ها و راهبردهای اساسی دستگاه قضایی می باشد و کلیه مسوولان در تلاش هستند با ایجاد بسترهای لازم، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم آورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تأکید بر اینکه اخلاق مداری، که زمینه ساز شکل گیری رقابت سالم و فضای با نشاط سیاسی است، افزود: هرگونه سیاه نمایی، تخریب، نشر اکاذیب و افترا نسبت به اشخاص، مشمول مسوولیت کیفری می گردد.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که ۱۱۵ نامزد در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول " مهدی عسگری" و " علی حدادی " به ترتیب به عنوان نمایندگان مردم از  حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و  حوزه انتخابیه طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است رقابت بین " فاطمه آجرلو" و " علیرضا عباسی" به دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشانده شد.

حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و تا به این لحظه شورای  نگهبان ۲۱ شهریورماه را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام  کرده است.

در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج سه هزارنفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رای بودند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه دوم اسفندماه سال ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ستاد پیشگیری استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ستاد پیشگیری استان البرز مجلس شورای اسلامی ستاد پیشگیری استان البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه یازدهمین دوره استان البرز داراب خانی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد و در این انتخابات ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد. در این انتخابات ۲۱ حوزه انتخابیه خواهیم داشت که ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

در ادامه با نحوه عملکرد صندوق اخذ رای الکترونیکی آشنا شوید:

کد خبر 751666

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • صدای نامزدهای انتخابات مجلس در «ایران‌صدا»
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • همه چیز مهیای رقابت بین نامزدهای ۲ حوزه انتخابیه مجلس در فارس است
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • راند دوم