Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-02@22:45:08 GMT

اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۴۴۲

اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، با بیان اینکه اوراق سلف نفتی در حقیقت همان اوراق مشارکت با نرخ ۱۸ درصد است که می‌خواهند بوسیله بازی‌ آن را به مردم عرضه کنند، گفت: مسئولان وزارت نفت صادقانه این موضوع را اعلام کنند و مردم را با فروش اوراق مشارکت ۱۸ یا ۲۰ درصدی با عنوان‌های سلف گیج نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئولان وزارت نفت و بورس انرژی اعلام می‌کنند، در بحث فروش اوراق سلف نفتی ۳ مدل قرارداد در کنار یکدیگر منعقد می‌شود، پیش از این هم فروش اوراق مشارکت در کشور رایج بوده و مردم شناخت کافی نسبت به آن دارند.

مصری اظهار کرد: وزارت نفت همچنین می‌گوید، اوراق مشارکت سود بازپرداخت ۳ ماهه دارد در صورتی که اینگونه نیست و می‌توان برای آن سود سالیانه هم تعریف کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه ما از عناوین جدید اقتصادی در کشور نگران هستیم و پیش از این هم از آن آسیب‌های جدی دیده‌ایم، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته هر مغازه‌ای با نصب یک تابلو تبدیل به موسسات مالی و اعتباری شد و با اعلام پرداخت سودهای بالا، نقدینگی مردم را جمع کرد و بعد در نهایت عده‌ای به خاک سیاه نشستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تصمیمات غلط دولت در آن زمان از بانک مرکزی پول برداشت و مطالبات مردم داده شد و در نهایت موسسات هم جمع‌آوری شدند، ما اکنون مار گزیده‌ایم و از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسیم بنابراین اوراق سلف نفتی همان اوراق مشارکت است و نیازی به این پیچیدگی‌ها توسط وزارت نفت نیست.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اوراق سلف نفتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نماینده اوراق سلف نفتی اوراق مشارکت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص نامه انجمن ها به رهبر انقلاب در خصوص سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد با حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی رقم بخورد زیرا پس از سال ها تجربه، اثبات شده که ارز چند نرخی فساد آور است.

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت اظهار داش: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه های لازم از سوی دولت و مجلس برای افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم شود اما کماکان سیاست های بر ضد این شعار کماکان در اقتصاد وجود دارد.

وی به سیاست های ارزی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ارز چند نرخی مشکلات زیادی به همراه دارد و فساد آور است و از طرفی هم انگیزه لازم را از تولیدکنندگان می گیرد.

وی افزود: لذا باید سازوکارهایی تعبیه شود تا مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی و مردم در اقتصاد بیشتر شود زیرا با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، همچنان سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد یکی از راهکارهای اصلی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی است.

کد خبر 6094072 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد