Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه‌های پاکستانی، ستاد مدیریت بحران ملی این کشور روز یکشنبه با انتشار نتایج بررسی ها در مورد میزان تلفات و خسارات ناشی از سیلاب اخیر اعلام کرد : بارش بی‌سابقه باران در مناطق مختلف پاکستان به ویژه در ایالت سِند در جنوب این کشور و شهر کراچی بیشترین تلفات انسانی و خسارت‌های مادی را درپی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: ده‌ها نفر در دیگر شهرهای پاکستان به ویژه در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور درپی سیل و حوادث ناشی از آن کشته شدند.

باران‌های سیل‌آسای اخیر مقام های پاکستانی را غافلگیر کرد و  تبعات تخریبی سیلاب اخیر  رکورد ۱۰۰ ساله را نیز در این کشور شکست. این سیل در بسیاری از شهرهای پاکستان باعث تخریب صدها واحد مسکونی، واژگونی پل‌های ارتباطی، از بین رفتن زیرساخت‌های عمومی و تخریب جاده‌ها شد. درحالی که برق‌گرفتگی در زمان بارندگی‌های بی‌وقفه در شهر کراچی نیز علل مرگ برخی از قربانیان اعلام شده است.

تلفات انسانی و خسارت‌های شدید مالی ناشی از باران و سیل در جنوب پاکستان به حدی بود که "عمران‌خان" نخست وزیر این کشور را به کراچی کشاند. 

عمران‌خان روز گذشته با سفر به مرکز ایالت سِند پاکستان خسارت‌های ناشی از سیل را از نزدیک مشاهده و برای غلبه بر این وضعیت طرح‌های مالی دولت فدرال (اسلام‌آباد) را برای دولت ایالتی اعلام کرد.

گفتنی است به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق محروم در ایالات بلوچستان و سِند در پاکستان، باران‌های شدید در فصل‌های مختلف معمولا با خسارات و تلفات همراه است.

دولت پاکستان اوایل تیرماه امسال نسبت به خطر باران‌های موسمی سیل آسا در این کشور اعلام هشدار کرده بود وضعیتی که تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

تابستان، فصل باران‌های موسمی در مناطق وسیعی از پاکستان است. این کشور در سال‌های گذشته شاهد حوادث سنگین جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور بود، این فجایع طبیعی بیش از میلیاردها دلار به مناطق مسکونی، عمومی و صنعتی ازجمله محصولات کشاورزی در چهار ایالت پاکستان خسارت وارد ساخت.

بررسی‌های به عمل آمده در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی در پاکستان حاکی است جاری شدن سیل در ایالات سِند و بلوچستان این کشور حدود ۳.۴ میلیارد دلار  به زیرساخت‌ها، کشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و مسکن پاکستان خسارت وارد کرده است. 

برچسب‌ها پاکستان بلایای طبیعی بارش باران سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان بلایای طبیعی بارش باران سیل پاکستان بلایای طبیعی بارش باران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف سومالی، دست کم ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام این رسانه، بارش باران شدید در مناطق مختلف سومالی به ویژه در ایالت‌ های جوبالند و هیرشبیلی سومالی طی روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل شده است.

سیل در این مناطق بیش از ۱۲۴ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و براساس آمار اولیه ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی نسبت به ادامه بارش‌ ها و احتمال جاری شدن سیل در سومالی و دیگر کشورهای شرق آفریقا هشدار می‌ دهند.

کد خبر 6093586

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان