Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت:۶۳۰۰ اصله نهال با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به تعداد شهدای لرستان در استان غرس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از خرم‌آباد، محمود ثمینی ظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان وهماهنگی بزرگداشت هفته دفاع  مقدس به افتخار آفرینی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت:  در طول تاریخ هر وقت هجمه بیگانگان را بر کشور ایران داشته‌ایم بخشی از خاک این مملکت جدا و در اختیار دشمنان قرار گرفت اما در جریان دفاع مقدس با جانفشانی مردم حتی یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن در نیامد و به خاطر پایبندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی علی‌رغم پیش روی، به مرزهای بین‌المللی برگشته‎ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش بنیانگذار انقلاب را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر و حکیمانه دانست و افزود: روحیه ایثار و شهادت توسط امام(ره) رشد یافت و نهادینه شد و همین روحیه ایثار سبب شد ریشه‌های انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهل و دومین سال استقرار نظام انقلاب اسلامی هستیم ضرورت دارد که فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته و به شیوه‌های مختلف به نسل جدید ارائه شود.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان البرز با محوریت ترویجی و تبلیغی برگزار می‌شودامیر حیدری: گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس سلاحی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنفاز نخست مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی افتتاح می‌شود

وی با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز ایران اسلامی بیش از هشت سال در بدترین شرایط متحمل انواع شکنجه‌ها بودند بیان کرد: جانبازان شیمیایی ما دقیقه به دقیقه شرایط سخت جنگ و پس از آن را تحمل کرده‌اند بنابراین ضرورت دارد این روحیه ایثار و شهادت را به نسل جوان و نونهال جامعه معرفی کنیم.

ثمینی به لزوم تهیه فیلم‌ها و نرم افزارهای لازم جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی منتقل شود همه امکانات لازم به کار گرفته شود تا این مملکت در برابر دشمنان مصون بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان به لزوم دنبال کردن قوانین حمایت از ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و اظهارداشت: امروز همه ما مدیون خون شهدا، جانفشانی ایثارگران و خانواده معزز آنها هستیم بنابراین لازم است در این راستا تمام دستگاه‌ها هر کاری  که از دستشان برمی‌آید داوطلبانه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: 6300 اصله نهال با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به تعداد شهدای لرستان در استان غرس می‌شود.

به گزارش تسنیم از دیگر مصوبات جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس که بر آن تاکید شد تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت توسط دستگاه‌های اجرایی، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم نمادین تجلیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور پر رنگ صدا و سیما و پوشش خبری مناسب،  دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در هفته  دفاع مقدس، نصب المان شهیدان در فضای عمومی و پیگیری وضعیت استخدام ایثارگران بود.

انتهای پیام/642/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد