Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@18:38:06 GMT

دستگیری فروشندگان خودروهای تصادفی به جای نو + عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۱۲۲۴

دستگیری فروشندگان خودروهای تصادفی به جای نو + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "خیرالله دولتخواه" رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: بهمن سال گذشته پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری در دادسرای تهران تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی در اظهاراتش توضیح داد، برای خرید یک دستگاه خودروی پژو 206 که در فضای مجازی آگهی شده بود با هماهنگی قبلی با فروشنده برای دیدن خودرو به آدرس یافت آباد مراجعه کردم و پس از حضور در محل قرار، مشاهده کردم چند نفر دیگر هم در محل حضور دارند و مرتباً از سالم بودن خودرو و اینکه قیمت بسیار مناسب است و خودرو بیش از این قیمت ها ارزش دارد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صحبت می کنند و اعتماد من را جلب کردند.

نهایتاً پس از درخواست کارشناسی خودرو، با هماهنگی فروشنده یک نفر به عنوان کارشناس خودرو در محل حاضر و اعلام داشت خودرو سالم و بی رنگ است و با اطمینان خاطر که خودرو کارشناسی شده ، به دفترخانه مراجعه کردیم و سند خودرو بنام من شد و یک میلیارد ریال پرداخت کردم. پس از گذشت چند روز از خرید خودرو متوجه شدم که خودرو تصادفی و کامل رنگ بوده و ارزش آن کمتر از قیمت پرداختی می باشد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بیان داشت : پس از ارجاع پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی کارآگاهان برای کشف پرونده و دستگیری متهمان بدواً به دفترخانه تنظیم سند مراجعه کردند و معلوم شد آدرس اعلامی از طرف فروشنده که پرویز نام دارد اشتباه است.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه فروشنده شناسایی شد، گفت: 12 مرداد ماه با هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی پلیسی دستگیر و در بازجویی های انجام شده به بزه خود با همدستی شخصی به هویت فریدون که از کلاهبرداران حرفه ای است ، اعتراف کرد.

وی گفت : در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه فریدون شناسایی و متهم اصلی پرونده نیز در 20 مرداد ماه دستگیر و متهمان به 4 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار کردند.

سرهنگ دولت خواه تصریح کرد: فریدون در خصوص شگرد خود به کارآگاهان گفت: ابتدا خودروهای تصادفی را با قیمتی پایین می خریدیم و پس از بازسازی و رنگ کردن با درج آگهی در فضای مجازی به عنوان خودروی سالم با قیمت پایین تر از عرف بازار می فروختیم و پس از مراجعه خریداران با حیله و فریب کلاه آنان را برداشته و متواری می شدیم .

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی ابراز داشت: با اعتراف صریح متهمان به جرم کلاهبرداری پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

به گفته این مقام پلیسی پیگیری ها پلیسی برای شناسایی دو نفر دیگر از اعضای این باند که نقش کارشناس خودرو و خریدار صوری را بازی می کردند، ادامه دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم حوادث پلیس کلاهبرداری فضای مجازی خرید خودرو کلاهبرداری بازار جرم زندان اخبار حوادث مردان عکس کشف فروش نقش پردازی عکس قتل فیلم ایران ساعت پسر سرقت تلگرام زندگی افزایش پایگاه پنجم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل