Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه "هاروارد" برای دانشجویانی که به محوطه دانشگاه وارد شده‌اند، تمهیداتی اندیشه است.

به گزارش ایسنا به نقل از هاروارد نیوز، آغاز سال تحصیلی دانشگاه هاروارد امسال با هر زمان دیگری متفاوت است. چرا که تنها ۲۵ درصد دانشجویان، عمدتا سال اولی‌ها، وارد محوطه دانشگاه شده‌اند.

علاوه بر سال اولی‌ها، تعدادی محدود از دانشجویان ارشد در خوابگاه دانشگاه زندگی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقداماتی نیز برای محافظت از سلامت جامعه دانشگاهی و همسایگان آن در کمبریج و بوستون انجام شده است.

حتی افرادی که در خوابگاه زندگی می‌کنند و وارد محوطه دانشگاه شده‌اند نیز تحصیلات خود را به صورت مجازی ادامه می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این مقامات دانشگاه "هاروارد" گفته بودند که با بازگشت دانشجویان به محوطه دانشگاه، احتمال دارد تست کرونای تعدادی از آن‌ها مثبت شود.

"جیانگ تی. نوین"(Giang T. Nguyen) مدیر خدمات بهداشتی دانشگاه هاروارد نیز گفته بود که با توجه به مقررات ایالتی مربوط به سفر در دوران پاندمی "کووید-۱۹"، به محض ورود دانشجویان به دانشگاه هاروارد، اقدامات ویژه دانشگاه شامل حال آنها می‌شود.

قرار است دانشجویان مبتلا به کووید-۱۹ در اتاق‌های تک نفره با سرویس‌ بهداشتی خصوصی باشند و در این دوران تحت نظر قرار بگیرند.

دانشگاه هاروارد اعلام کرد که از دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند، پرسنل و کارمندانی که به دانشگاه بازگشته‌اند، سه بار در هفته تست کرونا می‌گیرد.

از آن دسته از دانشجویانی که در خوابگاه زندگی نمی‌کنند ولی مجاز به حضور در دانشگاه هستند نیز به طور منظم تست کرونا گرفته می‌شود.

دانشگاه هاروارد معتقد است با توجه به تعدد انجام این آزمایشات، می‌توان پیش از ظهور علائم کرونا، بیماری دانشجویان را شناسایی کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

"جیانگ تی. نوین" اظهار کرد، تصمیم ما برای انجام آزمایش های مستمر با بحث‌های گسترده با دانشمندان، متخصصان بهداشت و پزشکان بیمارستان‌های وابسته به هاروارد، اتخاذ شده است.

وی ادامه داد، برخی از آن‌ها، مدل‌های ریاضی انتقال کووید-۱۹ در خوابگاه‌های دانشجویی را توسعه داده‌اند تا از این مدل‌ها برای ارزیابی چگونگی کنترل بیماری استفاده شود. آزمایش‌های مکرر اگر با قرنطینه مناسب همراه باشد، در کاهش شیوع بیماری بسیار موثر است. همچنین استفاد از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی دست نیز تاثیر آن را بیشتر می‌کند.

نوین افزود، علاوه بر غربالگری‌های گسترده و مکرر برای این عفونت ویروسی، تعداد کلاس‌های حضوری در دانشگاه نیز بسیار کم خواهد بود.

تمام دوره‌ها به صورت مجازی است و این بخش بزرگ استراتژی ما در این دوران است.

"آلان گاربر"(Alan Garber) از مسئولان دانشگاه هاروارد گفت: هزاران ساعت کار برای انجام برنامه‌ریزی‌های مربوط به بازگشت دانشجویان به دانشگاه صرف شده است. اما ما می‌دانیم که جامع‌ترین و بهترین برنامه‌ریزی‌ها نیز خطرات مرتبط با کووید-۱۹ را کاملا از بین نمی‌برد.

وی ادامه داد، مطمئنا هر کاری که انجام می‌دهیم، بر اساس تعهد ما برای انجام ماموریت اصلی ما یعنی آموزش و پژوهش است.

گاربر افزود، جامعه دانشگاهی ما این فرصت را دارد که در دوران یک بیماری فراگیر راهی به سوی زندگی امن در دانشگاه ایجاد کند. کار آسانی نخواهد بود و ممکن است در این راه اشتباهاتی داشته باشیم. اما اگر به دستورالعمل‌های بهداشتی جامعه و ماموریت علمی خود پایبند باشیم، می‌توانیم با هم موفق شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه هاروارد کروناویروس دانشگاه هاروارد محوطه دانشگاه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین

دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلیس هم به صف حامیان فلسطین پیوستند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد