Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این راستا به عنوان مجموعه‌ای مردم نهاد از جنابعالی درخواست داریم هر چه سریع‌تر براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ترتیب اولویت و اهمیت به پرونده دستگاه‌ها و مسئولان وقت رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به حجت الاسلام ولمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه اعتراض خود را را نسبت به اهمال کاری مسئولان مربوطه در زمینه راه‌اندازی سامانه‌های مبارزه با قاچاق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه مردم نهاد از ریاست قوه قضائیه درخواست کرده تا به خطاهای دستگاه‌های مرتبط در زمینه عدم راه‌اندازی سامانه‌های مبارزه با قاچاق که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس اسامی آن‌ها بیان شده رسیدگی نماید. متن این نامه در ادامه منتشر می‌شود.

ریاست محترم قوه قضاییه

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید مقام معظم رهبری فراوان تأکید داشته‌اند كه کلید پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادي عليه ملت مقاوم ایران، رونق تولید داخلی است و به گفته کارشناسان امر، این مهم محقق نخواهد شد جز اينكه با راه‌اندازي و يكپارچه‌سازی سامانه‌هاي الكترونيك تجارت داخلي و خارجي که در قانون سال 92 طرح شده است، در برابر كالاي قاچاق تمام قد بایستیم. اما جای تأسف است که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد، اصلی‌ترین مانع مسیر تصریح شده، مسئولان متخلف و اهمال‌كاری هستند که راهی جز برخورد سخت قضايي باقی نگذاشته‌اند. این اهمال‌کاری‌ها باعث گردیده اکنون با گذشت بیش از 6سال‌ونیم از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی‌ماه 1392 و با وجود صراحت قوانین و آئین‌نامه‌ها، این قانون اجرایی نشده باقی بماند و کشورمان همچنان پذیرای حجم بالا، باورنکردنی و تکان دهنده 5/25 میلیارد دلار کالای قاچاق باشد.

با این وضعیتی که بر همه عیان است، دیگر چه جای تعلل در برخورد قضایی باقی می‌ماند؟ باید باور کرد جرم آن مسئولی که خودکارش را به هر دلیل به سمت مبارزه با قاچاق و تسهیل امور سامانه‌های مذکور نمی‌چرخاند، هیچ کمتر از قاچاقچي‌هایی نيست که با حمل کالای قاچاق زمینه بيكاري، تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و صدها مشکل اقتصادی و به تبع آن ده‌ها آسيب وخیم اجتماعي را فراهم می‌آورند. این چنین مسئولی باید در پيشگاه الهي، قانون و مردم پاسخگو باشد و قوه قضاییه هر چه سریع‌تر دست او را از پست و مقام‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی قطع کند تا مهر پایان بر کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها خورده و هرچه سریع‌تر راه قاچاق، احتکار، واردات بی‌رویه و تقلب‌فروشی مسدود شود.

در این راستا به عنوان مجموعه‌ای مردم نهاد از جنابعالی درخواست داریم حال كه مقام معظم رهبري در دیدار اخیر خود با هیئت دولت براي چندمين بار در خصوص راه‌اندازي سامانه‌ها و برخورد با مسئولان متخلف تذكر داده‌اند و حضرتعالي نيز بيان داشته‌ايد كه با اهمال‌کاران اجراي قانون مبارزه با قاچاق و راه‌اندازي سامانه‌ها برخورد خواهد شد، هر چه سریع‌تر گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را که در اردیبهشت ماه سال جاری در صحن علنی مجلس قرائت و در آن به وضوح از دستگاه‌های خاطی نام برده شد، ملاک رسیدگی قضایی قرارداده و به ترتیب اولویت و اهمیت به پرونده دستگاه‌ها و مسئولان وقت رسیدگی شود.

به نظر می‌رسد در میان دستگاه‌های لیست شده در آن گزارش، سازمان گمرگ از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است. جالب آن جاست این دستگاه با وجود اهمیت و کارکرد فراوانش در مبارزه با قاچاق، در ارزیابی مجلس نمره 3/1 از 20 را به دست آورده است! یاللعجب که دستگاهی به این مهمی در وظیفه اصلیش تا این حد ضعیف عمل کرده است! با این وصف آیا نباید مسئولان وقت گمرك در سال‌هاي 96 و 97 جوابگوی این ضعف باشند؟

بی‌صبرانه منتظر اقدام قاطع و انقلابی شما هستیم که جز این از رويه خوبي كه شما براي مبارزه با فساد شروع كرده ايد انتظار نمي‌رود.

                                                                                                                داود گودرزی

                                                                                            دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

منبع: آنا

کلیدواژه: قاچاق قوه قضائیه فساد اقتصادی مبارزه با قاچاق چه سریع تر دستگاه ها سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷