Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این تفاهم‌نامه که امروز (یکشنبه) به امضای «فاطمه پهلوانی» رییس سازمان ملی بهره‌وری و  «محمدرضا نوروزپور» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا رسید، در زمینه همکاری طرفین در بخش فرهنگی، ترویجی و آموزشی با موضوع بهره‌وری، استفاده طرفین از فعالیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تجربی یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه اندک به بهره‌وری به علت اقتصاد نفتی

رییس سازمان ملی بهره‌وری در این مراسم گفت: ایرنا یکی از ارکان اصلی در اطلاع‌رسانی کشور است و یکی از ماموریت‌های اصلی آن با توجه شرایط ویژه‌ای که کشور با آن روبه‌روست؛ انتشار اخبار صحیح است.

«فاطمه پهلوانی» افزود: اطلاع‌رسانی و فضای رسانه دیگر انحصاری نیست و رسانه به گوشی تلفن همراه تبدیل شده است به طوری که هر فرد با اندک سواد رسانه‌ای، جریانی را هدایت می‌کند که این نشان از سختی کار و استراتژیک بودن فعالیت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه شرایط سازمان ملی بهره‌وری نسبت به ماموریت آن متفاوت است، افزود: موضوع بهره‌وری ۲۵ سال است که به عنوان دغدغه در برنامه‌های توسعه‌ای مورد اشاره قرار می‌گیرد و برای آن هدفگذاری تعیین می‌شود.

رییس سازمان ملی بهره‌وری اظهارداشت: از زمانی که هدفگذاری کمی در بهره‌وری انجام می‌شود می‌شود شاهد روند منفی پیشرفت نسبت به دوره‌ای که تنها به زیرساخت‌ها توجه می‌شد، بودیم و اینجاست که متوجه می‌شویم شعار زدگی در سطح برنامه‌ریزی چقدر می‌تواند آسیب‌زا باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم در رشد اقتصادی کشور بهره‌وری است، گفت: اشتغال، سرمایه و بهره‌وری سه مولفه تعیین میزان تولید ناخالص داخلی است و سالهاست که در کشور ما به دلیل اقتصاد نفتی، اشتغال و سرمایه مورد توجه است و کمتر به موضوع بهره‌روی توجه می‌شود.

پهلوانی تاکید کرد: ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم و این بزنگاه می‌تواند از ما در امتحان بهره‌وری، یک قهرمان تاریخی بسازد یا می‌تواند برای دوره‌ای سرافکندگی ایجاد کند.

وی افزود: این فرصت همان موضوع کاهش درآمدهای نفتی است و ما را مجبور می‌کند که به موضوع بهره‌وری توجه کنیم و از آن طریق برای اقصاد ارزش‌ آفرینی کنیم.

رییس سازمان ملی بهره‌وری تصریح کرد: بهترین وضعیت بهره‌وری کشور مربوط به برنامه سوم توسعه است و در این برنامه، بهره‌وری هدفگذاری کَمی (عددی)  نداشته است و به صورت خودکار ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی از محل بهره‌وری محقق شده است.

وی افزود: موضوع بهره‌وری در سال‌های گذشته و برای دوره‌ای نادیده گرفته می‌شود و زیرساخت‌های ساختاری آن از بین می‌رود.

پهلوانی اظهارداشت: بسیاری معتقدند که بهره‌وری، موضوع اقتصادی بوده و این سازمان نباید زیرنظر سازمان اداری و استخدامی باشد، واقعیت این است که اقتصاد ما دولتی است و تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی یاد نگیرند راهبری بهره‌وری در بخش اقتصادی را برعهده بگیرند، نباید انتظار داشته باشیم بنگاه اقتصادی کار خود را به درستی انجام دهد.

وی بیان کرد: هم اکنون رویکرد سازمان این است که همزمان به دستگاه‌های اجرایی مراجعه و از سوی دیگر موضوع بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی را نیز دنبال می‌کنیم و برای سنجش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی غیردولتی، دستورالعمل‌هایی را تدوین می‌کنیم.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ادامه داد: با توجه به همکاری دستگاه‌ها و نگاه مثبتی که نسبت به بهره‌وری وجود داشت توانستیم موفق باشیم و با اصلاحات ساختاری که انجام شد از نظر مدیریتی، جزو جوان‌ترین رده‌ها هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این مراسم، اظهارداشت: یکی از مباحث اصلی که ایرنا می‌تواند کمک کند فرهنگ‌سازی در زمینه بهره‌وری است؛  آمادگی این را داریم که این ضرورت را انجام دهیم و در این مسیر پیشگام باشیم.

«محمدرضا نوروزپور» افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، فصل جدیدی در روابط خبرگزاری جمهوری اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری شکل بگیرد.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا سازمان ملی بهره وری ایران فاطمه پهلوانی بهره وری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا سازمان ملی بهره وری ایران بهره وری اختصاصی ایرنا سازمان ملی بهره وری ایران بهره وری رییس سازمان ملی بهره وری موضوع بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌منظور گسترش همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف بهره‌‏مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حوزه‌های علم و فناوری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت لبنیات کالبر اراک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، کارآفرینی و اشتغال با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو سازمان، در دفتر مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری‌های پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی دانشگاه و شرکت، آموزش، مهارت‌آموزی و پرورش نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

مرتضی قاسمی افزود: انجام امور مطالعاتی در رابطه با فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته، مشارکت و همکاری در توسعه و تدوین دانش فنی تولید محصولات غذایی، مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، مشارکت و همکاری در زمینه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی موردنیاز طرفین با تأکید بر عارضه‌یابی زنجیره توسعه و تکوین محصول و شبکه‌سازی هوشمند با بهره‌گیری از امکانات طرفین و جذب سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی و جلب مشارکت صنعتگران حوزه صنایع غذایی و فعالان اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌‏های مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی، همکاری در زمینه حمایت از دانشجویان درراستای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و کارآموزی طرح پویش، همکاری و تعامل در اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، تعامل طرفین به‌منظور حمایت و هدایت موثر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی موردنیاز طرفین، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی موردنیاز برای توانمندسازی مدیران و کارکنان دانشگاه و شرکت براساس ضوابط و مقررات طرفین با صدور گواهینامه‌های معتبر، مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری بازدید‌های علمی و تور‌های تخصصی و صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی و همچنین امکان بازدید مدیران و کارکنان شرکت از توانمندی‏‌های دانشگاه، همکاری دوجانبه درباره حوزه‌های تخصصی مرتبط را از مهم‌ترین موضوعات تفاهم‌نامه برشمرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: طراحی، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌‌ها، همایش‌ها، سمینار‌های داخلی و بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها علمی مرتبط با صنایع غذایی و فرآورده‌های لبنی به صورت مشترک، دعوت استادان خبره داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف برای دانش‌افزایی متخصصین طرفین، مشارکت و همکاری در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و سرا‌های نوآوری با انتفاع طرفین (مطابق تبصره ۲ ماده ۲)، استفاده از توان علمی اعضای هیأت علمی و متخصصان طرفین، به کارگیری امکانات تحقیقاتی و پژوهشی طرفین جهت انجام پروژه‌های پژوهشی، تدوین و انتشار کتاب و مقالات، استفاده متقابل از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی به‌خصوص برای آموزش دانشجویان و سایر زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی ـ تحقیقاتی و کاربردی که در آینده برحسب صلاحدید امکان آن فراهم شود، از دیگر موارد توافق طرفین است.

این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده و در ۳۹ بند و ۷ تبصره به امضای مرتضی قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و عباس داودآبادی مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد