Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خانه ملت،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تذکر نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: موضوع کولبری در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و متاسفانه در حال تکرار است. البته طرح‌های موردی به صورت موقت تدوین می‌شود، اما کارساز نبوده و باز هم شاهد کولبری هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس انتظار دارد دولت برنامه درست، مدون و درازمدت برای ساماندهی کولبران تدوین و نتایج آن را به مجلس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولبری موضوع حساسی است و انتظار داریم گزارش رسمی در این رابطه به مجلس ارائه شود.

کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در تذکر شفاهی با انتقاد از اینکه آیا شغل کولبری در شأن ملت و جوانان ما است، گفت: در منطقه‌ای که کمترین فرصت شغلی وجود ندارد و تعداد کارخانجات هم کم است و درد گرسنگی و بیکاری بیداد می‌کند، مگر چاره‌ای برای تامین حداقل معیشت مردم جز کولبری وجود دارد؟

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بگوید برای اشتغال جوانان این مناطق تاکنون چه اقدامی انجام داده تا دیگر مردم به ناچار به کولبری روی نیاورند؛ تا کی باید شاهد کشته و زخمی شدن فرزندانمان به خاطر تامین معیشت و امرار معاش حداقلی باشیم؟ به کدامین گناه جوانان ایرانی که روزی پدر و مادرشان برای انقلاب خون دادند، باید کشته شوند. همه ما مقصریم، آیا به عواقب روانی و مادی و معنوی عزادار شدن خانواده‌ها فکر کرده‌اید؟

وی در تذکری به وزیر کشور با بیان اینکه جای تاسف است که فرمانده هنگ مرزی استان به جای عذرخواهی از خانواده‌های داغدیده، تهمت متجاوز به کولبران می‌زند، تصریح کرد: به جای این صحبت‌ها مقررات به‌کارگیری سلاح در مرز را به نیروهای پایگاه هنگ مرزی آموزش دهید.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده بررسی همه جانبه این حادثه و برخورد با مسببان آن شد و گفت: باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود و در راستای ساماندهی کولبران اقدام جدی و ساماندهی مرزها و بازارچه‌ها و معابر کولبری در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی پیرانشهر دولت حسین علی امیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پیرانشهر دولت حسین علی امیری مجلس شورای اسلامی پیرانشهر دولت حسین علی امیری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«جواد سعدون زاده» از حوزه انتخابیه آبادان به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

جواد سعدون زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص آب بر اساس حق آبه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به کسب و کارهای ملوانان گفت: قشر لنج‌داران هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت و سازمان‌های مربوطه نمی‌شوند و باید سوخت و بیمه آنها پیگیری شود.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان افزود: ضرورت دارد برای لنج‌داران در خصوص کالای ته لنجی فضا بازتر شود و آنها باید دفعات مکرری از سوخت یارانه‌ای برخوردار شوند.

سعدون زاده در ادامه اشتغال را مهم‌ترین چالش شهر آبادان قلمداد کرد و ادامه داد: به طور حتم مانند دوره‌های گذشته پالایشگاه آبادان در محور توجه ما است و برای عملیاتی کردن فاز باقی مانده اقدام اساسی می‌کنم؛ در دو دوره قبلی حضورم در مجلس شورای اسلامی اقدامات اساسی برای تأمین اعتبار فازهای این پالایشگاه انجام دادم.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان، توضیح داد: با وجود اینکه وزارت جهاد کشاورزی داریم ولی در مرزهای جنوبی کشاورزان ما که میراث کهن نخل‌داری را دارند، حمایت نمی‌شوند. پاسخگو کردن وزارت جهاد کشاورزی جزو وظایف نمایندگان مجلس است که باید در روزهای سخت و روزهای پُر برکت در کنار کشاورزان باشند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان، توجه به توسعه اقتصادی را مهم برشمرد و تاکید کرد: فعال کردن تجارت در گمرک‌های سه‌گانه آبادان یکی از برنامه‌هایم است. تجارت، صنعت، گردشگری و ترانزیت می‌تواند اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی خوزستان را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

کد خبر 6096018

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود