Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه دویست و سی و چهارمین جلسه خود را به دلیل حضور در جلسه هم اندیشی درباره برنامه های تهران ۱۴۰۰ با تاخیر آغاز کردند.

بر اساس این گزارش مرتضی آوینی سید محمود میرلوحی و حجت نظری در این جلسه به ارائه پیش از دستور پرداختند.

نطق «مرتضی الویری» عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای عالی استانها در انتقاد از طرح برق رایگان به ۳۰ میلیون خانوار ایرانی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اخیراً دولت اعلام کرده است بنا دارد برق ۳۰ میلیون نفر را رایگان کند که این صحبت‌ها پوپولیستی است و جای نقد و انتقاد دارد.

همچنین حجت نظری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور نسبت به سیاست‌های دولت انتقاد داشت.

تذکر اعضا 
به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر پس از استماع پیش از دستور وارد بخش تذکرات شدند که در این میان «زهرا نژادبهرام»، «ناهید خداکرمی»، «مجید فراهانی»، «احمد مسجد جامعی»، «مرتضی الویری» و «محمدسالاری» نسبت به برخی مسائل شهر تهران تذکراتی را ارائه دادند.

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران روند تامین پارکینگ های محلی را روندی معیوب توصیف کرد و خواست شهرداری تهران گزارش دقیقی از پرونده های واجد کسر پارکینگ که موجب درآمد ۳۵۵ میلیارد تومانی در چهار ماه نخست سال جاری برای شهرداری شده، ارائه دهد.

«مجید فراهانی»، عضو دیگر  شورای شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری را مکلف به هزینه ۴۶۷  میلیارد ریال برای «حمایت از توسعه و تجهیز مدارس» کرده است که لازم است این اعتبارات با جهت دهی هزینه کرد به تامین تجهیزات و امکانات لازم برای ضد عفونی و ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا و صیانت از حق حیات دانش آموزان هزینه شود.   

«ناهید خداکرمی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی که خواستار اصلاح وضعیت تابلوهای تجاری و صنفی در پایتخت شد؛ گفت: نمی‌شود از فضایی که متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد.

وی خواست که شهرداری تهران، ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری اقدام عاجل انجام دهد.

«احمد مسجد جامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران هم خواستار کمک شهرداری به مدارس جنوب تهران شد و گفت: برخی از خانواده‌های مناطق کم برخوردار حتی امکان خرید ماسک ندارند.

وی تاکید کرد:شهرداری تهران براساس مصوبه شورای شهر سند همکاری و کمک به مدارس دارد و براساس این سند، اعتباراتی برای کمک به مدارس، برای مناطق مختلف پیش بینی شده است.

«مرتضی الویری» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان تذکری گفت: با توجه به اینکه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در هر سال ۱۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه برای ایجاد زیرساخت فضاهای گردشگری اطراف تهران اختصاص داده شد و قرار شد فضاهایی در اطراف تهران برای شهروندان تهرانی ایجاد شود اما در سال‌های ۹۸ و ۹۹ شهرداری تهران در خصوص ایجاد فضاهای گردشگری اطراف تهران، هیچ اقدامی انجام نداده است.

«محمدسالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم با انتقاد از عدم شفاف سازی در خصوص وضعیت املاک واگذار شده شهرداری، خواستار مواخذه مدیران مربوط در این خصوص شد.
وی گفت: برای عدم شفاف سازی حوزه املاک به شدت مورد انتقاد افکار عمومی هستیم.

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه تذکراتی وارد دستور جلسه امروز شورای شهر شدند.

تصویب طرح هوشمندسازی یارانه های شهرداری تهران
«بهاره آروین» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: ما در شهرداری یارانه‌های مختلفی پرداخت می‌کنیم؛ مثلا در حوزه حمل و نقل عمومی یا حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به درستی یارانه‌هایی را پرداخت می کنیم اما این یارانه‌ها لزوما به دست اقشار هدف نمی‌رسد و این منجر به هدررفت منابع می‌شود.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط به گونه‌ای است که یارانه کسی که هرروز از مترو استفاده می کند در قیاس با کسی که اگر سالی یک بار ماشینش خراب شود مجبور به استفاده از مترو می‌شود یکسان است.   

این عضو شورا تاکید کرد: در صورت هوشمندسازی و هدفمندسازی این حوزه می‌توانیم یارانه‌ها را به دست اقشار آسیب‌پذیر جامعه برسانیم.

در نهایت یک فوریت طرح‌هوشمندسازی‌یارانه های شهرداری تهران با ۱۶ موافق از مجموع ۱۹ نفر از حاضران به تصویب رسید.


تصویب کلیات نظام نامه نظارت بر عملکرد ذیحساب شهرداری
 بر اساس این گزارش؛ در این جلسه شورای شهر کلیات نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

«مجید فراهانی» عضو دیگر شورای شهر تهران در این خصوص گفت: در فرآیند تدوین نظام نامه جدید از تجربیات خزانه داری کل کشور و دستورالعمل های آن در حوزه تعیین و نظارت بر عملکرد ذیحسابان استفاده شده است و بابهره گیری از نظرات خبرگان و متخصصان ذیحسابی کشور طرح تکمیل و متناسب با شرایط شهرداری تغییر یافته است.

اعضای کمیسیون های تخصصی شورای شهر ابقا شدند

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعیین اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران برای سال چهارم در راستای اجرای تبصره دوم ماده دو دستورالعمل شرح وظایف، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های اسلامی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند که «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: با توجه به آغاز کار سال چهارم شورای شهر پنجم، لازم است هر چه سریعتر اعضای شورا درخواست‌های خود را برای جابجایی در کمیسیون‌ها اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر جابجایی در کمیسیون‌ها و یا تغییر در ساختار کمیسیون‌ها به هیات رئیسه ارائه نشده‌است.

در نهایت بدون ارائه درخواستی به ابقای ساختار فعلی کمیسیون‌های تخصصی رای دادند.

کاهش ۳۳ درصدی درآمد شهرداری 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، گزارش خزانه‌دار شورای شهر در خصوص درآمدهای شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.
«سید حسن رسولی» خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: کسب درآمد شهرداری تهران طی چهارماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۳ درصدی داشت.

وی تأکید کرد: هزینه‌های چهارماهه ۷.۹۹ درصد نقدی است و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقدی فقط سه دهم درصدتحقق یافته‌است. به عبارتی فرآیند تامین منابع غیرنقدی از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل است که بر این اساس برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقدی را در هشت دوازدهم سال انتظار دارم.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران کمیسیون ها شورای شهر یارانه ها عضو دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری یک نوع تخلف قانونی محسوب می‌شود، گفت: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی عصر امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ برای تصویب، طبق اصول و ضوابط قانونی و در موعد مقرر به شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دی ماه سال گذشته ارسال شد.

وی افزود: با وجود آنکه کلیات این بودجه در اواخر سال گذشته و پس از ۲ ماه کاری به تصویب رسید ولی به بهانه اینکه در پنج بند دارای مشکل است جزئیات آن تاکنون و با وجود برگزاری ۳۰ جلسه کاری کارشناسان، معاونان و شهرداران مناطق هشتگانه این شهر با اعضای این شورا، به تصویب کامل نرسیده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری خود یک نوع تخلف قانونی محسوب می شود، اضافه کرد: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

وی با اشاره به مطالبی که در یک هفته اخیر علیه شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است، ادامه داد: طبق قانون چنانچه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب بوده و واقعیت نداشته باشد قابل پیگیری در محاکم قضایی است.

نوروزی اظهار کرد: واقعیاتی وجود دارد که به‌دلیل مصلحت شهر و مردم تاکنون بازگو نکرده‌ام ولی در صورتی که ضرورت پیدا کند به اطلاع مردم و افکار عمومی رسانده خواهد شد.

وی بودجه سال گذشته کرمانشاه را چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برخی ها به دلیل ناآگاهی اعلام کردند که تنها ۵۱ درصد از این بودجه در سال گذشته محقق شده در حالی که این رقم بیش از ۷۰ درصد تحقق پیدا کرده که در ۲ بخش نقدی و غیرنقدی بوده است.

شهردار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه بودجه سال جاری نیز بر رقم ۶,۸۰۰ میلیارد تومان بسته شده است، افزود: بر تمامی هزینه‌های شهرداری، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت کامل دارند و علاوه بر این حسابرسی نیز از سوی شورای شهر تعیین شده است که بر گردش مالی و نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت کامل دارد.

وی با بیان اینکه تمامی آیتم‌هایی که در بودجه سال گذشته و حتی چند سال گذشته شهر کرمانشاه آمده است در بودجه امسال نیز تکرار شده است، اضافه کرد: حتی در آن زمان در شورای شهر حاضر شدم و کلیات بودجه را کاملاً برای اعضای شورای شهر توضیح دادم اما ریاست شورای شهر آن را تا روز آخر سال گذشته به فرمانداری ارجاع نداد.

نوروزی با اشاره به برخی ایرادات نادرست گرفته شده توسط شورای شهر از بودجه سال ۱۴۰۳ که اعداد و ارقام آن اصلاً در داخل بودجه وجود ندارد، گفت: اینگونه اقدامات و سخنان که حتی مصداق آن نیز اعلام نمی شود تشویش اذهان عمومی و به نوعی القای شبهه برای تخریب محسوب می شود و نیتی که پشت آن است نیت درستی نیست.

وی با بیان اینکه پنج ماه است که بودجه برای تصویب به شورای شهر ارسال شده و هنوز به تصویب نرسیده است، تاکید کرد: مشخص نبودن بودجه، مشکلات فراوانی را در حوزه قراردادهای پیمانکاری و اقداماتی که در حوزه‌های زیباسازی، خدمات و عمران شهری باید انجام شود ایجاد کرده است.

شهردار کرمانشاه یادآور شد: طبق مکاتبات انجام گرفته با استاندار کرمانشاه مقرر شده که نهایتاً تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تکلیف بودجه شهرداری مشخص شود زیرا انجام هر اقدامی برای کارهای زیربنایی و خدماتی مستلزم کد بودجه است و تا تکلیف آن مشخص نشود نمی توان کاری را پیش برد.

کد خبر 749205

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است