Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@03:49:11 GMT

کاهش مسافران حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به یک سوم!

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۲۲۹۷

کاهش مسافران حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به یک سوم!

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور می گوید: ضریب اشغال مسافر در ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر در حالت عادی ۶۰ درصد بود که بر اثر شیوع کرونا و کاهش مسافران هم اکنون به ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: اقتصادی کردن صنعت حمل ونقل یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با حضور در جمع اصناف حمل و نقل استان اصفهان و بررسی دغدغه ها و مشکلات صنعت حمل ونقل کالا و مسافر استان اصفهان به عنوان یکی از استانهای مهم حمل و نقلی کشور اظهار داشت: تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور اقدام در جهت اقتصادی کردن صنعت حمل ونقل و معیشت رانندگان فعال در این بخش است.

وی همچنین به وضعیت خاص صنعت حمل ونقل مسافر کشور بر اثر شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال مسافر در ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر در حالت عادی ۶۰ درصد بود که بر اثر شیوع کرونا و کاهش مسافران هم اکنون به ۲۰ درصد رسیده است.

حسن نیا از پیگیری برای کاهش ضرر و زیان وارده به صنعت حمل ونقل مسافر خبر داد و افزود: پیگیری های اجرایی برای تحقق قول های دولت مبنی بر ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر هستیم.  

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به نقش بی بدیل فعالین صنعت حمل ونقل کالا در زمان شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: از آن زمان تاکنون به ویژه در روزهای اولیه شرایط سختی حاکم بر اقتصاد کشور بود اما با این حال  قشر پرتلاش راننده از هیچ تلاشی برای جابجایی مسافران و به خصوص کالاهای ضروری و اصلی مردم دریغ نکرده است.

حسن‌نیا بر لزوم نوسازی ناوگان مسافربری در کشور تاکید  و اضافه کرد: ۳۶۵  هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین شامل انواع تریلر، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری در کشور وجود دارد که عمر افزون بر ۶۰ هزار دستگاه بالای ۴۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی این ناوگان مستلزم اعتبارات ویژه و کلان است، اضافه کرد: بیش از ۶ هزار دستگاه از انواع ذکر شده بالای ۵۰ سال قدمت دارند اما با این وجود همچنان در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۳۰ میلیون بارنامه در کشور صادر می‌شود خاطرنشان کرد: خدمات این نهاد در ابعاد مختلف فراز و نشیب داشته اما به صورت کلی معتقدیم عقب گرد نداشته‌ایم.

معاون وزیرراه و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور نوسازی ناوگان را یکی از دغدغه های اصلی در این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد:  تلاش می کنیم با اجرای راهکارهای مناسب بهره وری در بخش حمل ونقل را ارتقا دهیم.

وی همچنین در خصوص برنامه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای برای رفع نقاط پر حادثه جاده های کشور  اظهار کرد: ایمن سازی و ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی کشور یکی از اهداف سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای است و دراین راستا دائما اقدامات مختلفی برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ناوگان حمل ونقل عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای سازمان راهداری نقل جاده ای کشور صنعت حمل ونقل شیوع کرونا حمل و نقل حسن نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل