Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@17:05:50 GMT

بازداشت بیش از ۶۰۰ فعال محیط زیست در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۲۵۶۳

بازداشت بیش از ۶۰۰ فعال محیط زیست در انگلیس

نیرو‌های پلیس انگلیس بیش از ۶۰۰ معترض به سیاست‌های محیط زیستی دولت این کشور را مورد بازداشت قرار دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، طی روز‌های اخیر و با شروع دوباره فعالیت‌های اعتراضی گروه «مبارزه علیه انقراض» در انگلیس، پلیس این کشور بیش از ۶۰۰ معترض را دستگیر کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دولت انگلیس اعلام کرده است اقدامات جدیدی را برای مقابله با این معترضان که در «زیرساخت‌های حیاتی ملی» اختلال ایجاد کرده‌اند، اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موج جدید اعتراضات علیه تغییرات اقلیمی با تجمع معترضان در میدان پارلمان لندن و بستن خیابان‌های منتهی به آن آغاز شد.

همچنین جمعه شب، شماری از این فعالان، با مسدود کردن ورودی ساختمان‌های چند روزنامه انگلیسی از جمله «سان»، «دیلی تلگراف»، «دیلی میل» و «تایمز»، از این نشریات به خاطر عدم رسیدگی کافی به مسائل محیط زیستی انتقاد کردند.

در مقابل «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس این اعتراضات را «کاملاً غیر قابل قبول» و «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس آن را «حمله به رسانه‌های آزاد، جامعه و دموکراسی» توصیف کرد.

شماری دیگر از وزرای دولت جانسون نیز با انتقاد شدید از این فعالان، آن‌ها را «اقلیت متعصب» و اعتراضات آن‌ها را «احمقانه» دانستند.

به نوشته ایندیپندنت گزارش‌ها نشان می‌دهند که دولت انگلیس در حال تدارک دیدن تدابیری برای سرکوب این معترضان و تغییر قوانینی است که اجازه تشکیل این گروه را فراهم کرده است.

هدف اصلی این گروه از فعالان محیط زیستی این است که دولت انگلیس را مجبور سازند تولید گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند.

این گروه سال گذشته و پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا نیز اجتماعاتی را ترتیب داد که در نهایت پلیس انگلیس حدود ۱۰۸۸ نفر از آن‌ها دستگیر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فعال محیط زیست بازداشت تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند

آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام پلیس انگلیس، ۲ بازیکن ۱۹ ساله شاغل در لیگ برتر این کشور به اتهام تجاوزی که ۱۹ آوریل گزارش شده بود، بازداشت شدند.

به گفته پلیس، نفر اول به ظن معاونت در جرم روز شنبه و دومین بازیکن نیز یک روز بعد به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

پلیس انگلیس هویت این ۲ بازیکن و باشگاه یا باشگاه‌هایی را که آن‌ها در آن عضویت دارند، افشا نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است