Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: تشکل‌سازی یا تقویت تشکل‌های بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار داشته چراکه خود بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند به خوبی فعالیت کند و در کنار آن دولت به عنوان تسهیل‌گر و زمینه‌ساز اقداماتی انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «خلیل قاسمی» ظهر امروز (16 شهریور) در حاشیه آئین افتتاح دفتر انجمن خرمای شهریور استان هرمزگان اظهار کرد: یک غفلت تاریخی در استان هرمزگان در توسعه محصولات پتانسل‌دار آن مانند خرما انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: برای توسعه اقتصاد مبتنی بر محصولات محلی در دو حوزه هدفگذاری شده است که یک بخش آن مربوط به سازمان صمت و بخش دیگر در حوزه تولید که به اصلاح باغات مربوط می‌شود است.

 

وی تشریح کرد: دو بازار داخلی و بین‌المللی برای فروش محصولات مورد نیاز است که برای رقابت در هر دوی این بازارها ضعیف عمل شده است و نیازمند وفاق در مجموعه دستگاه‌های اداری و فعالین اقتصادی است.

 

قاسمی مطرح کرد: تشکل‌سازی یا تقویت تشکل‌های بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار داشته چراکه خود بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند به خوبی فعالیت کند و در کنار آن دولت به عنوان تسهیل‌گر و زمینه‌ساز اقداماتی را انجام خواهد داد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: استان هرمزگان بخش اعظمی از خرمای کشور را تامین می‌کند و ظرفیت خوبی برای راهیابی با بازارهای بین‌المللی دارد. این موضوع نیازمند یک نگاه جدید در بخش صادرات مانند احداث پایانه است.

 

وی مطرح کرد: ایجاد فروشگاه‌ها و بازارهای داخلی برای ثبات در فروش خرما از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا محصولات ما بتواند از تکانه‌های بین‌المللی هم در امان باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: خرما در شش استان کشور تولید می‌شود اما علاوه بر بازار داخلی، بازار کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان جهان برای فروش این محصول وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌ برد.

 

قاسمی بیان داشت: برنامه‌ریزی شده است که با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان، در حوزه تولید و صادرات محصولات خرمایی جهش داشته باشیم.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان هرمزگان سازمان صنعت معدن و تجارت معدن و تجارت هرمزگان دستور کار قرار رئیس سازمان صنعت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077716 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار