Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:33:55 GMT

تشکیل ۲۳۰۵ تعاونی ظرف هفت سال گذشته در فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۰۴۰

تشکیل ۲۳۰۵ تعاونی ظرف هفت سال گذشته در فارس

سهراب مختاری، یکشنبه در پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس در شیراز، سرمایه ثبتی این تعاونی‌ها را ۸۲۹ میلیارد تومان برشمرد و افزود: حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این تعاونی‌ها در ارتباط هستند و در آنها عضویت دارند.

او گفت: در سال ۹۸ در استان فارس، ۱۲۸ تعاونی روستایی با یک هزار و ۵۹۵ عضو و سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیون ریال تشکیل شده است و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون نیز ۱۱ تعاونی روستایی با اشتغالزایی ۱۷۲ نفر در شهرستان‌های مرودشت، اقلید، لار، داراب، کازرون و نی‌ریز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، مشارکت بانوان استان فارس در راه‌اندازی شرکت های تعاونی را خوب توصیف و بیان کرد: تاکنون در این استان ۶۳۸ شرکت تعاونی بانوان با ۶ هزار و ۸۴۴ عضو تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری تعاونی‌ها در کشور تا سال ٩١ که حدود ۸۰ سال به طول انجامیده، استان فارس همواره رتبه هفتم کشور را در اختیار داشت اما به دلیل اقدامات انجام شده در دوران فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، جایگاه این استان به رتبه چهارم ارتقا یافت.

مختاری، با اشاره به تجلیل امروز (شانزدهم شهریورماه ۹۹) از ۲۲ تعاونی و تعاونگران برتر این استان، اظهار داشت: از این تعداد هفت تعاونی در حوزه کشاورزی، سه تعاونی مربوط به حوزه مسکن، ۶ تعاونی حوزه خدمات، ۲ تعاونی حوزه صنعت و چهار تعاونی ‌متعلق به حوزه صنایع دستی است.
وی ادامه داد: از جمله موفقیت‌های حوزه مدیریت تعاون این اداره کل در سال ۹۸ می‌توان به کسب مقام نخست تشکیل تعاونی‌ها در کشور، کسب مقام نخست تشکیل تعاونی‌های بانوان، کسب مقام اول در تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی، کسب مقام اول در تشکیل اتحادیه شرکت‌های تعاونی و کسب مقاوم سوم در تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

برچسب‌ها تعاونی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تعاونی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تشکیل تعاونی ها استان فارس کسب مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند