Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:03:35 GMT

آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۶۰۶

آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته کشاورزان

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، از آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «جعفر سرقینی» افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه های بسیار بزرگی را در دست اجرا دارد که تامین کود فسفاته مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز می‌تواند با توجه به فسفات وارداتی و ذخایر فسفات کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تامین کود سوپر فسفات ساده(ssp)  در قالب یک بسته می‌تواند با تامین مواد اولیه لازم و خاک مورد نیاز در دستور کار تولید قرار بگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه درخصوص ثبت سفارش نهاده‌های دامی، بیان‌داشت: در این خصوص با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی آمادگی داریم که جمع‌بندی نقاط مشترک را در راستای تامین منافع عمومی مردم و کشور و تسهیل امور به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری برای انجام هرگونه اقدام مقتضی برسانیم.

وی با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در اوراسیا گفت: از سازمان توسعه تجارت ایران خواسته‌ایم تا نماینده وزارت جهاد کشاورزی را در کمیسیون‌ها، جلسات و مذاکرات مشترک شرکت بدهد.

سرقینی با اشاره به برخی ممنوعیت‌های صادراتی در حوزه جهاد کشاورزی، اضافه‌کرد: برخی تصمیمات با توجه به شرایط و اقتضائات زمانی و در نظر گرفتن منافع کشور انجام می‌شود که اعمال برخی محدودیت‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی نیز از آن جمله است؛ در این موضوع نیز آماده همکاری و هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی داریم.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت صنعت تاکیدکرد: ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی همچون ارز صادرات فولاد، مس و غیره باید به چرخه کشور بازگردد.

سرقینی همچنین با اشاره به تشکیل شورایی برای پیگیری امور مربوط به تجارت زعفران، گفت: مسائل مربوط به صادرات در شورای ملی زعفران مورد بررسی قرار می‌گیرد که نماینده جهاد کشاورزی نیز باید در این جلسات شرکت کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرقینی وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت جعفر سرقینی صادرات محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی وزارت صنعت تامین کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران