Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:57:43 GMT

محافظت در برابر کووید-۱۹ با کمک دستگاه‌های تصفیه هوا

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۶۳۰

محافظت در برابر کووید-۱۹ با کمک دستگاه‌های تصفیه هوا

دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا می‌توانند یک روش مکمل برای پیشگیری از شیوع کووید-۱۹ باشند و در کنار روش‌های بهداشتی دیگر به کار بروند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، هنگامی که همه‌گیری کروناویروس آغاز شد، مردم نیز استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده دست را در کنار محصولات بهداشتی دیگری مانند دستمال کاغذی شروع کردند اما به نظر می‌رسد که آنها یک ابزار دفاعی مهم را طی این دوره بحرانی فراموش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابزار دفاعی، دستگاه‌های تهویه و تصفیه کننده هوا هستند.

دستگاه‌های تصفیه هوا چگونه کار می‌کنند؟

استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در حال حاضر بسیار متداول‌تر از پیش است و نمونه‌های بسیاری از این دستگاه‌ها نیز در بازار وجود دارند.

به نظر می‌رسد که استفاده از این محصولات ساده می‌تواند گسترش کووید- ۱۹ را محدود کند زیرا دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند با کمک فیلتر خود، ذرات ویروس را از هوا جذب کنند و حدود شش بار در ساعت به پاکسازی هوا بپردازند.

هوای خانه‌ها معمولا هر دو ساعت یک بار به طور کامل عوض می‌شود. در چنین شرایطی، دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند یک لایه محافظتی دیگر در برابر ویروس‌ها باشند.

"سازمان جهانی بهداشت"(WHO) در ماه ژوئیه اعلام کرد که شاید کروناویروس بتواند به واسطه ذرات هواپخش منتقل شود.

"جوزف گاردنر آلن"(Joseph Gardner Allen)، استاد بخش سلامت عمومی "دانشگاه هاروارد"(Harvard University) گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا، روش ساده‌ای برای پاکسازی هوای مکانی هستند که مردم در آنجا نزدیک به هم قرار گرفته‌اند.

آیا باید از دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا استفاده کنیم؟

استفاده از دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا، به این موضوع بستگی دارد که آیا کاربر به تنهایی زندگی می‌کند و یا با افراد دیگری هم‌خانه است زیرا اگر یکی از اعضای خانواده پس از ابتلا به خانه بیاید، امکان ابتلای بقیه نیز افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، نتیجه آزمایش کووید-۱۹ افراد خانواده مثبت باشد، دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا ارزش سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

کیفیت کار دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا چگونه است؟

در مورد این که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا چقدر می‌توانند کمک کنند، داده‌های زیادی وجود ندارد اما "ریچارد کارسی"(Richard Corsi)، پژوهشگر بخش مهندسی و علوم رایانه "دانشگاه ایالتی پورتلند"(PSU)، مدل‌هایی از این دستگاه‌ها را آزمایش و راه‌اندازی کرده است که می‌توانند هوای داخل خانه را تصفیه کنند.

کارسی در این پژوهش نشان داد که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا می‌توانند سطح ذرات ویروس را در اتاق خواب بزرگ خانه‌اش، به صورت قابل توجهی کاهش دهند.

به رغم ارائه این نتایج، بسیاری از پزشکان باور دارند که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا نمی‌توانند کاری در برابر کووید- ۱۹ انجام دهند.

به گفته آلن، فیلترهای موسوم به "HEPA" می‌توانند علاوه بر ذرات گوناگون فارغ از اندازه آنها، ۹۹/۹۷ درصد ذرات موجود در هوا را که به کوچکی سه میکرون هستند، جذب کنند.

کارسی باور دارد که این ویروس نمی‌تواند بیرون از بزاق یا مخاط زندگی کند و فیلترهای HEPA می‌توانند آنها را از هوا پاک کنند.

اگرچه دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند محافظت در برابر کووید- ۱۹ را افزایش دهند اما جایگزین هیچکدام از روش‌های بهداشتی نیستند و لازم است که دستورالعمل‌های ایمنی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنیم تا امکان پیشگیری از گسترش بیشتر کووید- ۱۹ فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 دستگاه تصفیه هوا کرونا در جهان دستگاه های تصفیه هوا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!

نزدیک به ۵ سال از عرضه اینترنت نسل پنجم می‌گذرد و حال زمان روی کار آمدن نسل ششم رسیده‌است؛ در این بین توسعه دهندگان به دنبال راه‌هایی برای استفاده کامل از پهنای باند گسترده نسل بعدی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمایش این فناوری در ژاپن در یک دستگاه بی‌سیم، سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را نشان داد که ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G در اوج خود و ۵۰۰ برابر سریع‌تر از یک تلفن هوشمند متوسط ۵G است.

یک فیلم دو ساعته و با کیفیت متوسط نتفلیکس که روی گوشی پخش می‌شود، حدود ۱.۵ گیگابایت حجم دارد، بنابراین از نظر عملی، ما به دنبال این هستیم که بتوانیم هشت یا نه فیلم از این فیلم‌ها را در هر ثانیه جابجا کنیم.

نتیجه تحقیق و توسعه گسترده توسط شرکت مخابرات ژاپن NTT، اپراتور تلفن همراه ژاپنی DOCOMO و شرکت‌های الکترونیک NEC و فوجیتسو، این دستگاه از باندهای فرکانس بالا در محدوده ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به آن امکان این را می‌دهد تا داده‌های بیشتری نسبت به استانداردهای نسل قبلی منتقل کند.

پیشرفت در فناوری ارتباطات در واقع به اشکال مختلفی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نیاز دارد. در مورد سخت افزار، شایان ذکر است که این نسخه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. اما با توسعه فناوری، اندازه و هزینه‌های آن تجهیزات به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۵G، در شرایط عالی، با استفاده از قوی ترین و بهینه ترین سخت افزار است. طبق گزارش Opensignal، متوسط سرعت ۵G برای گوشی‌های هوشمند در T-Mobile در ایالات متحده - بهترین اپراتور این کشور برای سرعت ۵G - در حال حاضر ۱۸۶.۳ مگابیت بر ثانیه است.

به عبارت دیگر، ۶G سرعت بسیار بهبود یافته را نوید می‌دهد. به گفته محققان، این فناوری در همه چیز از دانلود فیلم با وضوح بالا گرفته تا ارتباطات بین وسایل نقلیه خودران مفید خواهد بود.

نسل ششم، از نظر پهنای باند یا ظرفیت شبکه نیز یک جهش رو به جلو وجود خواهد داشت: دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان متصل بمانند. اگر تا به حال سیگنال تلفن را در یک کنسرت پرجمعیت یا بازی ورزشی از دست داده باشید، با ازدحام شبکه آشنا خواهید شد، و این چیزی است که ۶G باید تمام آن‌ها را از میان ببرد.

دیگر خبرها

  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس