Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف نیا گفت: در سال گذشته از مجموع ۳۷ هزار بارداری در گلستان سه هزار و ۴۵۷ سقط غیر عمدی و غیرایمن در بیمارستان ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا » عصر امروز (یکشنبه 16 شهریور) در شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: سقط جنین غیرعمدی اتفاقی است که بر اساس اختلال کروموزومی رقم می خورد  و 50 درصد علت سقط این اختلالات جنین  به شمار می رود و مکانیزم دفاعی بدن در سقط های غیرعمدی اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: از دست رفتن محصول حاملگی جنین یا رویان قبل از هفته 20 بارداری و یا جنین کمتر از 500 گرم سقط تعریف می شود.

 

عارف نیا بیان کرد: سقط ناسالم جنین نیز توسط پزشک، مامان و دارو فروش و خود فرد نیز اتفاق می افتد که سالانه براساس بارداری ناسالم حدود  70 هزار مورد مرگ مادر  و تولد پنج میلیون معلول در سطح جهان رقم می رود و در استان گلستان هر چند سال یک مورد  نیز رخ داده است.

 

وی افزود: سالانه 42  میلیون سقط جنین در دنیا انجام می شود که تخمین زده شده است که 20 میلیون از آنها به شکل ناسالم انجام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  متذکر شد: وزارت بهداشت هیچ دستورالعملی برای پیگیری دقیق سقط های عمدی ارائه نکرده است و برای جلوگیری از این موضوع بازدید از مطب ها و مراکز غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

 

عارف نیا با بیان اینکه بارداری های ناخواسته و غیرمشروع به هیچ عنوان شناسایی نمی شود، بیان کرد: برای آنکه بتوانیم به آمار درست بارداری دست پیدا کنیم نیاز است که از آزمایشگاه ها موارد مثبت حاملگی را دریافت کنیم ولی نتایج مثبت در این آزمایشگاه ها محرمانه است و در اختیار ما قرار نمی گیرد.

 

وی گفت: در سال گذشته 37 هزار بارداری در استان اتفاق افتاده است و سه هزار و 457 سقط غیرعمدی و غیرایمن  در بیمارستان ها انجام شده است که  175 مورد مسئله پزشکی و 18 مورد نیز سقط های غیرایمن  بود و 148 سقط غیرقانونی در استان گلستان شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درمان هزینه ناباروری برای جمعیت یک هزار نفر در استان گلستان هفت میلیارد تومان برآورد می شود.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجوز سقط جنین عارف نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان سقط جنین دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی استان گلستان عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه