Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:35:36 GMT

مامور سابق اف‌بی‌آی: ترامپ یک تهدید برای امنیت ملی است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۶۹۵

مامور سابق اف‌بی‌آی: ترامپ یک تهدید برای امنیت ملی است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در این کتاب خاطرات عنوان شده که استرزوک نظارت بر تحقیقاتی را برعهده داشته است که از تمایل رییس جمهوری آمریکا برای قبول کمک سیاسی از رقیبی چون روسیه حکایت داشت و رغبت وی برای تخریب هر آنچه را آمریکا برایش ایستادگی می‌کند، نمایان کرد.

استرزوک در این کتاب مدعی شده که پایان دوره خدمتش در اف بی آی در ماه اوت سال ۲۰۱۸ به دلیل اعمال فشار سیاسی بر این نهاد پس از آنکه وی از رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده از سوی ترامپ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تابستان ۲۰۱۷، «رابرت مولر» بازپرس ویژه سابق تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، استرزوک را از تیم تحقیقاتی خود برکنار کرد.  

این برکناری پس از آن بود که تحقیقاتی داخلی از رد و بدل شدن پیام‌هایی بین استرزوک و «لیزا پیج» وکیل سابق اف بی آی پرده برداشت.

پیج پس از انتشار اخباری در مورد مبادله پیام‌هایی علیه ترامپ بین وی و استرزوک زیر ذره بین قرار گرفت.

استرزوک در کتاب خود به دفعات اتهام‌های مطرح شده را مبنی بر اینکه در تمهیدات اف بی آی برای ضربه زدن به ترامپ دست داشته، رد کرده است.

وی در این کتاب همچنین دلیل آغاز تحقیقاتی در این مورد که آیا افراد وابسته به ستاد انتخاباتی ترامپ با عملیات مداخله گری روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ تبانی کرده‌اند، ترسیم کرده است.

وی همچنین در کتاب خود به این مساله اشاره داشته که اف بی آی روند تحقیقات را تا حد امکان پنهان نگه داشته است تا به نامزدی ترامپ خدشه‌ای وارد نشود.

استرزوک در کتاب خود نوشت: زمانی که مقام‌های اف بی آی بعدا تصمیم گرفتند تحقیقات ضداطلاعاتی را در مورد رییس جمهوری آغاز کنند، با واقعیتی روبه رو شدند.

استرزوک در این کتاب نوشت: باید پرسشی را مطرح می‌کردیم که هرگز در تاریخ ۲۴۰ ساله جمهوری ما عنوان نشده بود، اینکه آیا رییس جمهوری ایالات متحده خود به عنوان عامل یک دشمن خارجی عمل می‌کند؟

اتهام‌هایی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی ترامپ به تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه وقت منجر شد. او سرانجام در آوریل ۲۰۱۹ گزارش نهایی خود را منتشر کرد و نوشت مدرکی دال بر تبانی ترامپ و کاخ کرملین در این زمینه وجود ندارد.

برچسب‌ها روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اف بی آی رابرت مولر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اف بی آی رابرت مولر روسیه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اف بی آی رابرت مولر اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی

یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود ۲۲ سال حبس محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سباستین دالک 32 ساله کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود 22 سال حبس محکوم شد.

بر این اساس، آقای دالک به جرم تلاش برای انتقال اطلاعات طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه است، دستگیر شده اما بعدا دریافت که این فرد، کارمند مخفی اف‌بی‌آی است.  

براساس این گزارش، وی در دادگاه اکتبر سال گذشته به 6 مورد تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی ملی طبقه بندی شده گناهکار شناخته شد. وی در دادگاه روز گذشته به 21 سال و 10 ماه حبس محکوم شد.

کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: این حکم باید به عنوان یک هشدار جدی برای تمام کسانی باشد که وظیفه حفاظت از اطلاعات دفاع ملی را بر عهده دارند و اینکه این نتیجه خیانت به این اعتماد است.

وزارت دادگستری افزود: دالک در دادگاه اعتراف کرد که وی بین آگوست و سپتامبر 2022، برای نشان دادن دسترسی مشروع و تمایل به اشتراک گذاری، از یک حساب ایمیل رمز گذاری شده برای انتقال بخش های برگزیده سه سند طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه بوده، استفاده کرده است.       

این وزارت خانه تصریح کرد دالک که به عنوان طراح امنیتی سیستم های اطلاعاتی در آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده، در ازای تمام این اطلاعات، 85 هزار دلار درخواست کرده بود.

این در حالی است که چندی قبل ویکتور مانوئل روچا دیپلمات پیشین آمریکایی به جرم جاسوسی برای کوبا به مدت چند دهه، به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آقای روچا را به انجام اقداماتی در جهت بهبود منافع دولت کوبا متهم کرده است. این در حالی است که براساس قوانین فدرال افرادی که می خواهند به عنوان عامل یک کشور خارجی در داخل خاک آمریکا فعالیت کنند، باید نام خود را در وزارت دادگستری ثبت کنند.

روچا در دادگاه به جاسوسی برای کوبا و استفاده از توانایی خود برای ناشناس ماندن در مجموعه‌ای از ملاقات های انجام شده در سال های 2022 و 2023 با یک مامور مخفی اف بی آی که خود را به عنوان نماینده سرویس اطلاعات خارجی کوبا جا زده بود، اعتراف کرد.

این نخستین باری نیست که مقامات فعلی و سابق آمریکا به اتهام عاملیت دول خارجی دستگیر یا متهم می شوند. پیشتر دادگاهی در نیویورک یک مامور سابق پلیس این شهر را به دلیل اینکه عامل غیرقانونی چین در خاک آمریکا بوده، گناهکار شناخت.

سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا