Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:47:13 GMT

کاهش ۱۰۰ درصدی جرائم خشن در زرند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۷۲۰

کاهش ۱۰۰ درصدی جرائم خشن در زرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی، رئیس دادگستری زرند گفت: خوشبختانه سرقت‌ها ۱۰ درصد و جرائم خشن در زرند، صد درصد کاهش یافته اند که احساس امنیت شهروندان نیز گویای این واقعیت است.

او یکی از وظایف دستگاه قضا را موضوع حفظ حقوق عامه دانست و افزود: حقوق عامه عرصه‌های متعددی از زندگی مردم را از جمله امنیت، بهداشت و سلامتی، عمران و آبادانی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به واحد مصلحین و اورژانس قضایی مشکلات خود را بدون مراجعه به مراکز قضایی حل و فصل کنند، گفت:  به منظور حفظ امنیت شهروندان، حوزه قضایی زرند با اجرای طرح‌های متفاوت از جمله راه اندازی واحد صلح و سازش، موفق شده است، قریب  به ۴۵ درصد اختلافات را با صلح و سازش به نتیجه برساند.

رییس دادگستری زرند بیان کرد: دادگستری زرند با حمایت بی دریغ از ستاد مبارزه با ویروس کرونا و انجام بازرسی‌های دوره‌ای از اصناف سطح شهرستان با تهدیدکنندگان سلامت جامعه برخورد جدی کرده و نسبت به پلمب اصنافی که مصوبات ستاد را اجرا نکرده اند، اقدام کرده است.

او افزود: حوزه قضایی زرند با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه و متاسفانه نبود نظارت برخی نهاد‌های مسئول در افزایش نرخ بی رویه اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم برای مقابله با احتکار و گرانفروشی، برنامه بازدید از اصناف و پلمب اصناف متخلف را با حضور فعال در جلسات تنظیم بازار انجام داده و نسبت به حفظ تعادل بازار اقدام کرده است. 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: از آنجا که این شهرستان صنعتی و یکی از ره آورد‌های صنعت، آلودگی زیستی است و یکی از محسوس‌ترین حقوق عامه مردم استفاده از آب و هوای سالم هست؛ بنابراین میزان آلایندگی این کارخانجات به طور مستمر از طریق اداره محیط زیست پیگیری می‌شود.

او گفت: هر گونه گزارش در حوزه عمران و آبادانی از سوی مردم و نهاد‌ها، سریعا از طریق ادارات مربوطه پیگیری می‌شود و همچنین کمیسیون‌های شبه قضایی شهرداری‌ها نیز با صدور آرای موجه از تضییع حقوق عامه جلوگیری می‌کنند.

رییس دادگستری زرند تصریح کرد: باید بپذیریم صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال تکلیفی همگانی و ملی است و صرفا مختص دستگاه‌های مربوطه  نیست و حوزه قضایی زرند با همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی در قالب شورای حفظ حقوق بیت المال طی سال‌های اخیر نسبت به رفع تصرف ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی، مسلوب المنفعه کردن حلقه چاه، تحدید حدود کردن روستا‌ها، پیگیری مشکلات مربوط به منازل بنیاد مسکن و...، صیانت از حقوق موقوفات با صدور آرای قابل قبول  برای افزایش اجاره بهای آن‌ها اقدام کرده است.

او گفت: زرند شهری صنعتی با کارخانجات متعدد است که مشکلات کار و کارگری در این شهرستان زیاد است؛ بنابراین حوزه قضایی زرند به منظور حمایت از کارگران کارخانجات زرند بازدید از واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده و با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان کارخانجات، نسبت به رفع مشکل کارگران و پرداخت حقوق آنان و همچنین جلوگیری از اعتصابات کارگری و تعطیلی کارخانجات گام‌های موثری برداشته است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: با برگزاری جلسات با مدیران کارگاه‌های تولیدی مشکلات تولید کنندگان و سرمایه گذاران بررسی و دستورات لازم به ادارات و بانک‌های عامل  برای حل مشکلات داده شده است.

او تصریح کرد: برنامه پیشگیری از خشونت که در آن به اجرای برنامه‌های آموزشی و روانشناسی در بین افراد در معرض خطر اقدام  می شود، برنامه ازدواج آسان و کاهش طلاق با راه اندازی مرکز ماه عسل و همچنین ارجاع پرونده‌های اختلاف خانوادگی و طلاق به مصلحین قرآنی که آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده و منجر به کاهش طلاق در این شهرستان شده است را می توان از جمله اقدامات مهم شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان عنوان کرد. 

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود: برنامه توانمندی روستائیان با همکاری و مساعدت برخی ادارات از جمله: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای و... با اجرای برنامه‌های آموزشی برای ایجاد فرصت اشتغال روستائیان و کاهش مهاجرت روستائیان به شهر انجام شده است.

او یکی از برنامه‌های درحال اجرا در دادگستری زرند را برنامه حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد و بیان داشت: حوزه قضایی زرند بدین منظور به صدور آرای مجازات جایگزین حبس اقدام و نسبت به استفاده از ساز و کار‌های قانونی برای آزادی زندانیان جرائم مالی و مهریه  پرداخته است که این امر باعث کاهش ورودی زندانیان در پنج ماه ابتدای امسال نسبت به پارسال شده است.

انتهای پیام / م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان مجازات جایگزین حبس دادگستری زرند حجت الاسلام حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه