Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:34:21 GMT

ثبت بیش از ۳۴۰۰ سقط در گلستان/۵ نوزاد با روش IVF متولد شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۹۳۶

ثبت بیش از ۳۴۰۰ سقط در گلستان/۵ نوزاد با روش IVF متولد شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سراج الدین عارف نیا بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای رهبردی جمعیت گلستان اظهارکرد: در گلستان آماری در خصوص مرگ مادران باردار در اثر سقط های غیرقانونی وجود ندارد.

وی افزود: وزارت خانه دستورالعملی برای پیگیری این موضوع نداشته و ما تنها حق بازدید از مطب ها و مراکز غیرمجاز را داشته و حق وارسی مطب را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف نیا ادامه داد: اگر آمار بارداری های ناخواسته به علوم پزشکی ارائه شود می توان با ارائه مشاوره های لازم مانع از سقط شد.

وی بیان کرد: سقط جنین برای برخی از ناهنجاری های ژنتیکی مانند سندروم داون قانونی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: می توان با ویزیت های رایگان زمان بارداری، مشوقی برای افزایش فرزندآوری ایجاد کرد.

عارف نیا اضافه کرد: در سال گذشته ۳۷ هزار و ۱۲۱ مورد بارداری در استان اتفاق افتاد که سه هزار و ۴۵۷ مورد سقط شدند که از این تعداد ۱۷۵ مورد مجوز داشته و ۱۸ مورد سقط غیرایمن بوده است.

وی به روش درمان ناباروی IVF و IUI اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۵۷ مورد IUI در استان انجام که پنج مورد منجر به بارداری شده و همچنین ۱۳ مورد IVF انجام شد که پنج فرزند متولد شدند.

کد خبر 5017308

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان سقط جنین محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم

بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد.

فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم