Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:26:16 GMT

فازهای دوم و سوم آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز افتتاح شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۴۰۲۳

فازهای دوم و سوم آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز افتتاح شدند

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح با کار گذاری ۳۰ کیلومتر خط انتقال لوله پلی اتیلن سایز ۴۰۰ و ۳۱۵ میلی‌متر برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر و با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. اعتبار مورد نیاز این مرحله نیز از محل اعتبارات استانی و کمک‌های بنیاد مستضعفان تأمین شده است.
با اجرای این پروژه ۲۴ روستای دیگر بخش غیزانیه از نعمت آب بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نیز سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این وعده را داده بود که در ۵۰ روز این خط آبرسانی به بهره‌برداری برسد.
همچنین فاز دوم آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شهرستان اهواز امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
در گام نخست طرح آبرسانی به غیزانیه امکان انتقال حداقل ۱۷ هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه نزهه فراهم شد و از ۳۰ روستای غیزانیه که به آب شرب دسترسی پیدا کرده‌اند، تعداد ۱۲ روستا به صورت شبانه روز و ۱۸ روستا به صورت ۱۰ ساعت در روز از نعمت آب بهره مند شدند.
همچنین در گام دوم این طرح آب شرب روستاهای رامشیر که پیش از این از چاه‌های کمتوله آب دریافت می‌کردند از شرق اهواز جدا شده تا از تأسیسات کمتوله به روستاهای شرق اهواز آبرسانی شود. توسعه ایستگاه تقویت فشار نزهه نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که در فاز دوم این طرح اجرایی شد.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

کد خبر 5017320

منبع: مهر

کلیدواژه: غیزانیه اهواز روستاهای خوزستان قرارگاه خاتم الانبیاء آب و فاضلاب خوزستان محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا بخش غیزانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار