Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نهضت مطالبه گری جنبش استادی بسیج اساتید استان گیلان در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است خواستار ورود و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پیرامون مسائل شرکت نساجی ایران پوپلین رشت شد.

در متن این نامه شورای تبیین مواضع و دفتر مطالعات راهبردی بسیج اساتید استان گیلان پیرامون پیگیری مسائل شرکت نساجی ایران پوپلین رشت خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناب آقای فلاح میری «دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان»

همانگونه که مطلع هستید از وظایف مهم و خطیر استادان و نخبگان متخصص و متعهد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، رصد مداوم مهمترین مسائل استان، پیگیری دغدغه مندانه و ارائه راه حل و مشورت در راستای حل مشکلات آنها می‌باشد. در همین راستا ۲۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌های استان در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۹ طی نامه‌ای خطاب به استاندار گیلان ضمن پیگیری وضعیت فعلی تولید در استان، پیشنهاد همکاری همدلانه و دلسوزانه ارائه کردند که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

دادستان محترم! پیرو نامه پیشین در خصوص پیگیری جهش تولید و در راستای همدلی و همیاری با حضرت عالی به عنوان مدعی منافع و حقوق عمومی، نامه شماره ۲ استادان بسیجی استان به شما برای پیگیری حقوق عامه در پرونده شرکت ایران پوپلین، تقدیم می‌گردد. امید است با پشتوانه حمایت و تقاضای نخبگان استان در سایه عزم جدی قوه محترم قضائیه جهت ورود حداکثری و انجام اقدامات جهادی، از تعطیلی و به تاراج رفتن سرمایه‌های صنعتی و تولید استان گامی مهم و اساسی برداشته شود.

از انتهای دهه ۷۰ شمسی همزمان با اتخاذ تصمیمات خیانت بار برخی عناصر فرصت طلب و سودجو در واگذاری‌های خارج از چارچوب قانونی و فساد گونه صنایع کشور، این بلا بر سر صنعت نساجی گیلان نیز نازل شد که سبب تعطیلی و اخراج کارگران و سپس تاراج و فروش اموال و تجهیزات، ماشین آلات و زمین کارخانه‌ها گردید و مردم گیلان را از بسیاری از دارایی‌های ارزشمند خود مانند شرکت‌های فومنات، پوشش، فرش گیلان، خاور، پرسان، نختاز و صنایع ابریشم گیلان و… بی بهره نمود. علاوه بر اخراج و بیکاری هزاران کارگر زحمت‌کش، از مهمترین آسیب‌های این عمل نامطلوب، نابودی چرخه عظیمی از تولید مصنوعات ریسندگی و بافندگی مانند نگهداشت توتستان‌ها، تولید پیله ابریشم و صنایع مرتبط بود.

این شرکت از ابتدای دهه ۸۰ وارد دوران رکود خود شده است. هرچند در برهه‌هایی به صورت مقطعی اوج گرفته اما به دلیل مدیریت نادرست و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در راستای به روز رسانی دستگاه‌ها و عدم بکارگیری دانش لازم جهت بازاریابی و فروش، منجر به بحرانی شدن شرایط این کارخانه طی سال‌های اخیر شده است به نحوی که ۱۲۰۰ کارگر این شرکت در سال ۷۹ که حدود ۴۰ میلیون مترمربع پارچه تولید می‌کردند اکنون به ۲۷۰ نفر تقلیل یافته و تولیدات آن نیز به کمتر از ۴۰ درصد زمان گذشته کاهش یافته است که همین تعداد کارگر نیز مطالبات عدیده‌ای از شرکت داشته و برای ماه‌های طولانی حقوق خود را دریافت ننموده‌اند.

جناب آقای دادستان همانگونه که مطلع هستید در حال حاضر سهام دار اصلی این شرکت، هلدینگ گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی ایران است که بر اساس دستورالعمل قانونی به علت دولتی بودن این بانک، می‌بایست بر اساس تصمیم کارگروه رفع موانع تولید استان سهام خود را از طریق مزایده رسمی به متقاضی دارای اهلیت حقوقی و فنی واگذار نماید. از آنجایی که اموال و دارایی این شرکت دارای ارزش مالی و معنوی فراوان بوده لذا بیم آن می‌رود طی ماه‌های آینده و با ورود دلالان و سوداگران اموال این شرکت به صورت غیر قانونی واگذار گردد. در همین راستا و برحسب اطلاع حدود ۴۸ دستگاه‌ها از جمله یک ژنراتور برق قدرتمند در سال ۹۷ به شرایط مبهم فروخته شده است.

جناب آقای فلاح میری، ما استادان و نخبگان گیلانی از حضرتعالی درخواست داریم تا با همتی والا و پیگیری دقیق بر روند واگذاری این شرکت به متقاضی دارای اهلیت که متعهد شود این سرمایه ارزشمند را به دوران اوج تولید خود برساند، نظارت نموده و با خاطیان در این زمینه برخورد قضائی لازم و جدی نمائید. استادان بسیجی گیلانی بر حمایت خود از اقدامات شایسته حضرتعالی اصرار دارند و بر خود فرض می‌دانند مطالبات به حق مردم را از مسئولین طی نامه‌های آتی مطالبه نمایند.

کد خبر 5017106

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت صنایع نساجی بسیج اساتید محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

ایسنا/گیلان فرماندار رودسر گفت: پد هلیکوپتر هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران، رفع این نقیصه ضروری است.

محمد حیدری ۶ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر، با بیان اینکه کانون های بحران در شهرستان رودسر شناسایی و مدیریت شوند، اظهار کرد: مسئله آموزش همگانی در پیشگیری از بحران جدی گرفته شود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه پیشگیری موضوع مهم در مدیریت بحران و جلوگیری از خسارت های بزرگتر است، اظهار کرد: شهرستان رودسر با ۴۷ کیلومتر ساحل یکی از شهرستان های مستعد بحران های طبیعی برای مدیریت ساحل و غریق نجات، تبعات ناشی از سنبل آبی و آلودگی های دریایی است.

فرماندار رودسر با اشاره به وجود ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت ساحل ما با جان انسان ها مواجه هستیم، افزود: مدیریت ساحل نیازمند تجهیزات و امکاناتی است که حل این مشکلات این نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

فرماندار رودسر واگذاری سوله ساحل کلاچای به هلال احمر جهت تقویت امداد و نجات کوهستان،ساحل و جاده ای شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت:پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران رفع این نقیصه ضروری است.

وی با اشاره به ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

حیدری، آموزش های همگانی،ساماندهی انهار و رودخانه ها ، ترویج فرهنگ بیمه، تعمیر و نگه داری ماشین آلات ،تامین ماشین آلات آتش نشانی برای مراکز دهستان ها و شوراهای بخش و لایروبی انهار را مورد تاکید شهرداران،بخشداران و آب منطقه ای قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها