Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:56:15 GMT

وضعیت آثار تاریخی مراغه نامناسب است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۴۶۳۴

وضعیت آثار تاریخی مراغه نامناسب است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدعلی موسوی حسینی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و طرح‌های گردشگری مراغه افزود: با وجود پیشینه بزرگ تاریخی و ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری در مراغه، وضعیت موجود در بخش میراث فرهنگی مناسب نیست و باید بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت آثار تاریخی این شهرستان می‌توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز مشارکت نهاد‌های مختلف استفاده و بهره برداری کرد.

اواضافه کرد: شهرداری نیز به عنوان متولی مدیریت عمران شهری نیز با مشارکت و همکاری در اجرای طرح‌های مختلف می‌تواند در زمینه بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تاریخی گام‌های موثری بردارد.

فرماندارمراغه با اشاره به وضعیت رصدخانه تاریخی مراغه گفت: این اثر بزرگ و مهم تاریخی به عنوان یکی از مهم‌ترین مقصد‌های گردشگری آذربایجان شرقی و با قدمتی بیش از چندین قرن، نیازمند توجه و اهتمام بیشتر است.

موسوی حسینی افزود: بهسازی محوطه این اثر فاخر تاریخی با تامین اعتبار مناسب از سوی میراث فرهنگی و نیز مشارکت شهرداری می‌تواند تسریع و تسهیل شود.

او همچنین در بازدید از گنبد‌های تاریخی کبود و مدور مراغه گفت: این گنبدها، یادمانی از گذشته باشکوه این شهر به عنوان یکی از پایتخت شهر‌های این مرز و بوم با نقش و نگار‌هایی به جای مانده از گذشتگان پرافتخار این خطه است.

او افزود: اجرای طرح‌های بهسازی محوطه آثار تاریخی براساس قوانین و ضوابط میراث فرهنگی، زمینه ساز بهبود وضعیت آن‌ها و نیز جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

فرماندارمراغه همچنین در بازدید از گنبد تاریخی سرخ مراغه ادامه داد: توجه به مناسب سازی محوطه و نیز اجرای مرمت این اثر فاخر قرن هفتم هجری از ضرورت‌های حیاتی گردشگری است.

موسوی حسینی با اشاره به قدمت بیش از ۷۰۰ ساله گنبد غفاری اضافه کرد: بهسازی و نگهداری مناسب از ابنیه تاریخی از جمله گنبد‌های تاریخی، چون غفاریه، در حقیقت ایجاد زیرساخت مناسبی برای گردشگری است.

او در بازدید از معبد تاریخی مهر این شهرستان با انتقاد از وضعیت این اثر تاریخی گفت: توسعه و مطالعه مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این اثر تاریخی با قدمتی هزاران ساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین در بازدید از موزه ایلخانی مراغه افزود: وجود این موزه با صد‌ها اثر تاریخی و ارزشمند، ظرفیتی مناسب برای معرفی این شهر تاریخی و پیشینه آن به علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن این خطه است.

فرماندارمراغه در بازدید از مجتمع آب درمانی در حال احداث شور سوی مراغه گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری اولویت توسعه این شهرستان است و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از آن‌ها حمایت می‌کنند.

موسوی حسینی اضافه کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۶ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی بهش خصوصی در حال اجرا بوده و با بهره برداری از آن، زمینه مساعدی برای جذب گردشگر در منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگران خارجی بخش خصوصی موسوی حسینی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است