Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@16:12:30 GMT

کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان با افزایش قیمت لبنیات

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۵۷۴۵

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر منفی  افزایش قیمت لبنیات به ویژه شیر در کاهش مصرف این ماده غذایی غنی از کلسیم در بین مردم، اظهار کرد: امروزه قیمت لبنیات در کشور افزایش  پیدا کرده است و این موضوع می‌تواند در سلامت افراد کم برخوردار  تاثیر منفی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات سلامتی کودکان و نوجوانان را به خطر می اندازد، ادامه داد: افزایش قیمت لبنیات باعث می شود تا بسیاری از افراد جامعه لبنیات را از سبد غذایی خود حذف کنند و این موضوع سبب می‌شود تا بیماری های مختلف مانند پوکی و شکستگی های پی در پی استخوان بروز پیدا کرده و تراکم استخوانی در کودکان و نوجوانان  کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: کاهش مصرف روزانه لبنیات به دلیل افزایش قیمت سبب می شود تا   سن شیوع بیماری پوکی استخوان کاهش پیدا کرده و بیماری های مرتبط با استخوان به دلیل کمبود کلسیم مورد نیاز بدن در افراد به خصوص دهک های کم درآمد بروز پیدا کند.
تحمیل هزینه های اضافی بر نظام سلامت با کاهش مصرف لبنیات

اوگفت: شیوع بیماری هایی مانند پوکی استخوان در بین مردم به ویژه جوانان باعث افزایش هزینه های تحمیلی بر حوزه سلامت و خانواده های کم برخوردار می شود، به همین دلیل مسئولان ذی‌ربط باید توجه بیشتری نسبت به متعادل نگه داشتن قیمت لبنیات در کشور با توجه به اثر بخشی زیاد این مواد غذایی بر بدن داشته باشند.

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  یادآوری کرد: یکی از طرح های وزارت بهداشت توزیع شیر در بین دانش آموزان در ایام مدرسه بود. هدف این طرح رفع کمبود کلسیم مورد نیاز دانش آموزان و پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری های اسکلتی مختلف در دوران نوجوانی و حتی بزرگسالی بود که با بروز بیماری کرونا این طرح درحال حاضر اجرا نمی شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش قیمت لبنیات وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند