Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@22:46:58 GMT

سرعت لپ‌تاپ را چگونه افزایش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۶۰۱۹

سرعت لپ‌تاپ را چگونه افزایش دهیم؟

به گزارش جام جم آنلاین، قدم به قدم با «ایرنا زندگی» همراه باشید تا از کندی سیستم خود خلاص شده و تا جایی که ممکن است به روند پروژه‌های خود سرعت ببخشید.

۱. پاک کردن هارد درایور

ابتدا از این روش استفاده کنید. اطلاعاتی که مهم نیستند و فایل‌های کَش را پاک کنید. این کار تنها راه دسترسی به هارد درایور را آسان‌تر کرده و زودتر می‌توانید به اطلاعاتی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الف) در قسمت جستوجوی ویندوز خود کلمه‌ی cleanup را سرچ کرده و در نتایج گزینه‌ disk cleanup را انتخاب کنید.

ب) در دیالوگ باکس دقت کنید که درایو c نوشته شده باشد و ok را بزنید.

ج) همه‌ گزینه‌ها را علامت زده و ok کنید.

۲. حذف نصب برنامه‌هایی که نیاز نداریم

بعد از پاک کردن هارد درایور نوبت به حذف برنامه‌هایی می‌رسد که نیاز نداریم. در واقع نصب برنامه‌ها نه تنها حجم حافظه‌ سیستم را اشغال می‌کنند؛ بلکه برخی از پردازش‌ها را در سیستم انجام می‌دهند که سرعت عملکرد آن را به شدت کاهش می‌دهند.

الف) استارت را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات بروید.

ب) کلمه‌ uninstall را انتخاب کرده و حذف نصب برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید را انجام دهید.

ج) پس از هر بار حذف نصب، سیستم از شما می‌پرسد که آیا مایل هستید راه‌اندازی مجدد شود؟ آن را لغو کرده و در انتها که کار شما تمام شد و همه‌ برنامه‌های غیر ضروری را حذف نصب کردید، یک بار سیستم را از نو راه‌اندازی کنید یا ریست کنید.

۳. کاهش برنامه‌های اتوماتیک

هنگامی که لپ‌تاپ را روشن می‌کنید، با برنامه‌هایی مواجه می‌شوید که به طور اتوماتیک راه‌اندازی می‌شوند. در واقع این برنامه‌ها نیز سرعت سیستم ما را می‌گیرند.

الف) در قسمت نوار پایینی دسکتاپ خود کلیک راست کنید و گزینه‌ task manager را کلیک کنید.

ب) سپس گزینه‌ startup را کلیک کرده و برخی از برنامه‌هایی که به طور اتوماتیک در سیستم راه‌اندازی می‌شوند را خاموش کنید.

ج) اگر نمی‌توانید تشخیص بدهید که کدام برنامه‌ را باید خاموش کنید، برای هر برنامه بهتر است startup impact را انتخاب کرده و دریابید که چقد از سرعت سیستم شما را اشغال کرده است.

د) برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید دیگر راه‌اندازی نشود، کلیک راست کرده و disable را انتخاب کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دسکتاپ لپ تاپ برنامه هایی راه اندازی برنامه ها حذف نصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • پمپ هیدرولیک
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است