Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:32:45 GMT

مکزیک درهای خود را به روی شرکت‌های نفتی خارجی می‌بندد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۶۱۸۵

مکزیک درهای خود را به روی شرکت‌های نفتی خارجی می‌بندد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، طی برنامه‌ریزی جدید دولت مکزیک که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید از این به بعد با هیچ شرکت نفتی خصوصی یا خارجی‌ای قرارداد اکتشاف و تولید نفت بسته نخواهد شد.

رئیس اتحادیه صنعت نفت مکزیک، AMEXHI، در مصاحبه با رویترز گفت: ما انتظار نداریم که در این برنامه زیرساختی چیز جدیدی در بخش اکتشاف و تولید (برای شرکت‌های خارجی) وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه زیرساختی به عنوان مشوقی برای رشد اقتصادی مکزیک ارائه شده است، اما طبق گفته‌های رئیس AMEXHI، مرلین کوچران، در این برنامه تمرکزی بر روی صنعت انرژی و پروژه‌های جدید آن وجود ندارد. کوچران همچنین گفت: احتمال عقد قراردادهای همکاری مشترک جدید پمکس با شرکت‌های خارجی وجود ندارد.

گزارشات اخیر در این هفته نشان دادند که مکزیک سطح هدف تولید نفت خود در ۲۰۲۱ را کاهش داده است. این اقدام در حالی اتفاق افتاد که در ماه‌های اخیر تحت تأثیر افت شدید تقاضا میزان تولید نفت مکزیک به طور مداوم افت کرده بود.

کد خبر 5016718

منبع: مهر

کلیدواژه: مکزیک نفت نفت خام ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت ایالات متحده امریکا بازار سهام بانک صادرات دلار وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان