Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریزش و کاهش ارزش سهام در بازار بورس طی یکی دو هفته اخیر سبب نگرانی و انجام رفتارهای هیجانی از سوی سهامداران شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بازار سرمایه از یکی از مهمترین راهکارها برای رونق تولید و توسعه در جامعه محسوب می‌شود. این بازار در کشور ما در یکی دو سال اخیر با رشدی چشمگیر همراه بود اما مدتی است که بورس با ریزش و کاهش ارزش سهام همراه بوده که این موضوع نگرانی سهامداران را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار بورس از پرطرفدارترین بازارها است به گونه‌ای که میلیون‌ها سرمایه‌گذار دارد و کمتر خانواده‌ای را مشاهده می‌کنیم که یک یا چند نفر از آن‌ها با بورس سر و کار نداشته باشد.

این بازار از مرداد ماه به بعد با ریزش همراه شد و این ریزش سبب نگرانی سهامداران به ویژه سهامداران تازه وارد شد به طوری که تعداد زیادی از این سهامداران در صف فروش قرار گرفته و سرمایه خود را حتی با ضرر از آن خارج کرده‌اند در حالی که بارها از سوی کارشناسان گوشزد شده که سرمایه‌گذاری در بورس بهتر است بلندمدت باشد.

مراقب سایت های جعلی بورسی و سهام عدالت باشیدآغاز شمارش معکوس برای عرضه نخستین املاک بانکی در بورس کالابورس کالا مرجع رسمی معامله املاک می‌شود

فرجی کارشناس بورس کرمانشاه گفت: این اصلاحات می‌تواند سبب تثبیت بازار شود و به سهامداران پیشنهاد می‌شود سبد سهام خود را از سهم‌های بنیادی انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: سهامداران از رفتارهای هیجانی و خرید و فروش‌های ناگهانی پرهیز کنند و با دید بلندمدت شاهد رشدی مناسب و منطقی و صعودی تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنیم.

ریزش و کاهش قیمت سهام در این روزها در حالی اتفاق افتاد که در یکی دو سال اخیر از جمله در پنج ماه نخست امسال بورس ایران روزهای طلایی را سپری کرد و حتی شاخص از دو میلیون واحد نیز فراتر رفت.

دولت و مسئولان تلاش می‌کنند تا با اجرای راهکار افزایش سهام دولتی عرضه اولیه‌ها و صندوق موسوم به دارا دوم از بورس حمایت کنند و آن را به روزهای خوب خود برگردانند.

کارشناسان معتقدند بورس را باید به بورس سپرد و نوسان بازار جزء آن است و سهامداران علاوه بر فراگیری دانش بورسی به آن به صورت میان‌مدت و بلندمدت نگاه کنند.

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: چند عامل برای ریزش و اصلاح بازار بورس طی دو سه هفته اخیر تعریف می شود که نخست آن حباب قیمتی ایجاد شده در برخی نمادها بود و سبب رفتار هیجانی افراد تازه وارد به بورس شده بود.

وی عنوان کرد: رشد بی‌وقفه و تند بازار بدون توجه به بازارهای موازی طی ماه‌های گذشته و تعدیل انتظارات نسبت به سایر بازارها به ویژه بازارهای موازی که در کنار بورس قرار داشتند عامل‌های دیگر این اصلاح قیمت در بازار سهام شده است.

بهمن گفت: با توجه به سیگنال‌های موجود به طور قطع طی یک روند بلندمدت دوباره شاهد افزایش شاخص‌های بورس خواهیم بود و از مردم درخواست می شود با نگاه بلندمدت مسیر را در بازار سرمایه ادامه دهند.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص