Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@17:07:54 GMT

معيشت، ماسك و رابطه اين دو

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۶۳۴۲

معيشت، ماسك و رابطه اين دو

هفته هاي آخر اسفندماه كه مدارس يك هفته تعطيل شد اكثر كارمندان دولت هم خواهان تعطيلي بودند اما صاحبان مشاغل خصوصي و كاسب‌ها كه روي فروش شب عيد حساب ويژه باز كرده بودند و مخصوصاً بسياري از كاسب‌هاي جزء كه كلي چك و گرفتاري داشتند و حتي ممكن بود با تعطيلي‌ها كسب و كارشان را از دست بدهند مايل به ادامه فعاليت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادارات دولتي كه از دولت بودجه مي‌گيرند و كارمندان در هر صورت (چه با راه انداختن كار ارباب رجوع و چه با دست به سر كردن او) حقوق و بيمه و مزاياي خود را مي‌گيرند شديداً نسبت به استفاده از ماسك توسط ارباب رجوع حساس‌اند و در صورتي كه شما را به اداره راه داده باشند اصلا جواب شما را نمي‌دهند اگر ماسك به همراه نداشته باشيد. 

مي‌توان اينگونه اذعان داشت كه كرونا تبديل به بهانه‌اي شده براي از زير كار در رفتن آن‌ها و دست به سر كردن ارباب رجوع. اما وقتي براي خريد يك جنس وارد يك مغازه مي‌شويد مغازه دار خيلي به ماسك نزدن شما ايراد نمي‌گيرد چون اگر به خاطر "نزدن ماسك" شما را به مغازه اش راه ندهد از پول خبري نيست. در كسب و كارهاي خصوصي حتي پرداخت با كارت اعتباري هم الزامي نيست و پول نقد هم از شما قبول مي‌كنند.

در اينجا قصد ندارم استفاده از ماسك و نكات بهداشتي را به تمسخر بگيرم اما واقعيت اين است كه وابسته بودن معيشت يك شخص به مشتري (يا ارباب رجوع) تعيين كننده ميزان سخت گيري او نسبت به رعايت نكات بهداشتي است.

پ ن1: من خودم از ماسك استفاده مي‌كنم و آن معدود دفعاتي كه ماسك به همراه ندارم و وارد مغازه‌اي مي‌شوم خودم معذب ترم و با فاصله گرفتن از فروشنده درخواستم را مطرح مي‌كنم.

منبع: الف

کلیدواژه: ارباب رجوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش یورونیوز؛ ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد. 
 
به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.
 
البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشورها هم در دسترس نیست. 
 
ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشورهایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد. 
 
او با بولسونارو رئيس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد. 
 
در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند. 
 
روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخوردهای نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.
 
با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگهای دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی جهان رقابت می‌کند.
 
بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند. 
 
از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازارهای نیویورک اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود