Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فصل برداشت خرمای مضافتی که یکی از ارقام خاص و خوش طعم خرما در حاجی‌آباد است از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از حاجی‌آباد،کشاورزان حاجی آباد که هر ساله ده‌ها هزار تن انواع خرما را تولید می‌کنند اکنون به مرحله برداشت خرمای مضافتی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونس چگونه اولین صادرکننده خرمای جهان شد؟/ شرایط برای ایران هم مهیاست110هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت می‌شود+تصاویربرداشت خرما هلیله از نخلستان‌های نصرت‌آباد به روایت تصویر

از اوایل شهریورماه برداشت خرمای مضافتی در شهرستان حاجی آباد به صورت خوشه‌ای آغاز شده که تا اواخر این ماه ادامه خواهد داشت.

فاطمه ملکی مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: 490 هکتار سطح زیر کشت از نخلستان‌های شهرستان حاجی‌آباد به خرمای مضافتی اختصاص دارد. 

وی افزود: از این سطح 350 هکتار آن را نخیلات مثمر تشکیل داده و پیش بینی می‌شود از این نخیلات بیش از 4200 تن خرما برداشت شود.

ملکی تاکید کرد: هر ساله خرمای مضافتی حاجی آباد علاوه بر شهرستان‌های استان هرمزگان به استان‌های یزد، اصفهان، فارس، تهران و چند استان دیگر نیز ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، اما این ظرفیت در حالی که می‌تواند با راه اندازی کارخانه تولید و بسته بندی و فرآوری سبب اشتغال جوانان این شهرستان و حذف واسطه‌ها و جلوگیری از ضرر کشاورزان شود مغفول مانده و نیاز احداث کارخانجات فرآوری احساس می‌شود. 

تاکنون هیچ تلاشی جهت راه اندازی مجموعه یا کارخانه‌ای در حاجی‌آباد برای درآمدزایی و اشتغالزایی بیشتر نشده و کماکان بخش عمده خرماهای این شهرستان به صورت فله به سایر استان‌ها و کشورها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/864/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برداشت خرمای مضافتی حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899942

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است