Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب جدید بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر که به جای سیستم تصفیه‌خانه قدیمی و فرسوده آن در حال احداث بوده است، با توانایی تصفیه ١٧٠ مترمکعب در روز فاضلاب بیمارستانی افتتاح و وارد مدار شد.

نجاتی افزود: برای ارتقا و نصب و راه‌اندازی تجهیزات به روز در این تصفیه‌خانه که از نوع لجن فعال است، حدود سه و نیم میلیارد ریال و برای ایمن‌سازی محوطه اطراف آن حدود دو میلیارد ریال اعتبارات هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم‌های تصفیه فاضلاب اشاره کرد و گفت: بر طبق ضوابط زیست محیطی بیمارستان‌های بزرگ باید به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز بوده و به صورت مستمر نسبت به انجام خود اظهاری و نمونه‌برداری از خروجی این تصفیه‌خانه‌ها با عقد قرارداد با یکی از آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست اقدام کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان شوشتر در پایان بیان کرد: به دلیل ماهیت کارهای تشخیصی بالینی و درمانی صورت گرفته در بیمارستان‌ها، بار آلودگی شیمیایی و میکروبی فاضلاب‌های تولیدی بیمارستان‌ها بالا بوده و در صورت مدیریت نادرست و کاهش نیافتن این بار آلودگی، می‌تواند ورود بدون تصفیه آنها به منابع آب، خاک و حتی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب خطرات زیادی را برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر بیمارستانی درمانی و وابسته به دانشکده علوم پزشکی شوشتر است که در سال ١٣٧۶ تأسیس شد و دارای بخش‌های CCU داخلی، اطفال،ICU جنرال، ارولوژی، چشم،ENT جراحی عمومی،ICU جراحی، نورولوژی،ICU داخلی، اتاق عمل، دیالیز، اورژانس و دیگر واحدهای پاراکلینیکی و درمانی است.

کد خبر 5017407

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان شوشتر محیط زیست خوزستان تصفیه خانه فاضلاب محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری عاشورا بازگشایی مدارس ماه محرم آمار کرونا هفته دولت بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا بیمارستان ها تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند