Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فاز دوم طرح آبرسانی غدیر از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در استان خوزستان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوزستان، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان اجرا شد، با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، شامل 4 طرح است که شامل اجرای خط انتقال دوم تلمبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلمبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره 2 ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز(لاگون دوم) تلمبه‌خانه ام‌الدبس است.

کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است و در اجرای آنها مجموعاً 250 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند.

گفتنی است طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای 26 شهر و 1608 روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع 4.7 میلیون نفر را تحت پوش قرار می‌دهد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) مرحله سوم و نهایی آبرسانی به غیزانیه خوزستان را امروز زودتر از موعد به پایان‌ می‌رساند و با تامین آب از دو هفته دیگر مردم 35 روستای این بخش به آب آشامیدنی با کیفیت مناسب و دائمی دسترسی خواهند داشت.  

روستاییان بخش غیزانیه که سال‌هاست دغدغه رسیدن آب سالم به خانه هایشان را داشتند حالا خوشحال از بهره مندی آب هستند. آب رسانی به غیزانیه در سه فاز انجام می‌شود. فاز اول پیش از این به بهره‌برداری رسید. فاز دوم را بخش خصوصی بر عهده دارد که در حال انجام است.

فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شد، مراحل پایانی آن به اتمام رسیده است. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به کمک بنیاد مستضعفان در یک کار جهادی در 25 روز، 27 کیلومتر لوله گذاری انجام دادند تا فاز سوم امروز تست، راه اندازی و تحویل آبفای خوزستان شود.

تقریبا 15 روز نسبت به زمانبندی پروژه زودتر انجام شد. آب فاز سوم از فاز دوم که قرار است تا دو هفته آینده به پایان برسد؛ تامین می‌شود و کام مردم غیزانیه گوارا شود.

با وجود آب و هوای گرم و شرایط محیطی سخت، اما به همت جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا(ص) فاز سوم طرح آبرسانی به 35 روستای بخش غیزانیه زودتر از زمان تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسد. 

کمک به آبرسانی برای روستا‌ها از مهمترین و اصلی‌ترین تعهدات سپاه بود.‌

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طرح آبرسانی غدیر بهره برداری ام الدبس فاز دوم فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند