Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:58:14 GMT

تاکسی‌های شهری یار کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۰۳۳

تاکسی‌های شهری یار کرونا

رضا استادی با درج یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: مسافران همیشگی تاکسی همیشه باید در به در دنبال تهیه پول خُرد بودند که این مساله کم از تلاش برای فروش نفت خام در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران نداشته و ندارد! در سال‌های دور شخصا برای تهیه پول خُردِ تاکسی با دوستی در یک خیریه مراوده و معامله داشتم تا اینکه اپلیکیشن‌هایی مانند: تومن، ریالینو، فون‌پی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این مشکل را به کلی حل کردند و حتی باعث افزایش استفاده افراد از تاکسی شدند چون دیگر بهره‌برداری از این وسیله حمل و نقل به دلیل نبود پول خُرد نمی‌توانست به یک عذاب الیم و رنج تاریخی تبدیل شود. 
حالا در شرایط تداوم بیماری کرونا یا همان کووید ۱۹ به جای آنکه استفاده از این اپلیکیشن‌ها برای پرداخت کرایه رواج بیشتری پیدا کند و حتی اجباری شود شاهد حذف گسترده این خدمت پرداختی از سوی رانندگان محترم تاکسی هستیم. اینگونه است که با اجبار به پرداخت نقدی پول، تاکسی به یار بیستم کووید ۱۹ تبدیل شده و کاری هم نمی‌توان کرد و اعتراضی نمی‌توان داشت جز اینکه به جای تاکسی از اتوبوس و مترو استفاده کنیم.

تاکسیرانی نتوانسته امکانی فنی و راحت را که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند به صاحبان اتومبیل‌ها بقبولاند و البته کارهای نمایشی مانند نصب پرده پلاستیکی میان راننده و مسافر نیز طبق مشاهده‌های شخصی، تقش درآمده و با خروج این حرکت از آن حالت نمایش اولیه، وسیله مذکور جایش را در صندوق عقب اغلب رانندگان پیدا کرده و گاهی نیز از آن به عنوان زیرانداز برای صرف ناهار استفاده می‌شود.

آیا توقع زیادی است که من به عنوان مسافر بخواهم هنگام سوار شدن به وسیله عمومی به دور از روش‌های پُر خطر مانند پرداخت و دریافت پول و سکه با گوشی تلفن همراهم کرایه‌ام را بپردازم؟ چرا برخی صنوف هیچ تغییری نمی‌کنند و به سادگی همه‌ چیز به حالت «تنظیمات اولیه دهه ۴۰ هجری شمسی» بازمی‌گردد؟!

منبع: روزنامه اعتماد برچسب‌ها ویروس کرونا روزنامه اعتماد تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روزنامه اعتماد تاکسی ویروس کرونا روزنامه اعتماد تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فیلم| شهردار اصفهان راننده تاکسی برقی شد!
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد