Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@08:26:34 GMT

شاخص کل بورس امروز 17 شهریور 99

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۱۱۸

فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه ، در خصوص علت اُفت شاخص کل بورس گفت: مسئله ای که این روز ذهن بیشتر سرمایه گذاران را به خود درگیر کرده، مربوط به نوسانات بازار است. اُفت این روزهای شاخص کل بورس طبیعی است زیرا بازدهی بازار سرمایه در چهار ماه نخست سال  به نسبت چند سال گذشته  بی سابقه بوده است پس سرمایه گذاران تازه وارد نباید درگیر حواشی حاضر در بازار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قطع به یقین این اصلاحات تا زمانی که ارزش ذاتی و ارزش روز سهام با هم برابر نشدند ادامه خواهد داشت و نتیجه مثبت این اتفاق عدم خروج نقدینگی از بازار است، زیرا  با کاهش قیمت ها تعداد کمتری از سهامداران رغبت پیدا می کنند که سهام خود را بفروشند. به شرط جلوگیری از اصلاح قیمت ها، به زودی تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد البته نمی توان توقع داشت که ظرف یک هفته آینده این اتقاق رخ دهد و کارشناسان بازار سرمایه معتقد هستند بازار  تا یک ماه دیگر به حالت عادی خود باز می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر عرضه صندوق پالایش یکم در اُفت شاخص کل بورس بیان کرد: ارزش این صندوق به نسبت حجم معاملاتی که در بازار سرمایه انجام می شود، کوچک است در نتیجه نمی توان گفت که بازار بعد از اتمام پذیره نویسی  روند نزولی خود را ادامه می دهد.

آقا بزرگی تصریح کرد: این اصلاحات بازار سرمایه  سبب نمی شود که شاخص زیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برود و طی یک ماه آینده  بورس به روند چند ماه قبل خود باز  می‌گردد پس سرمایه گذاران نباید درگیر هیجانات بازار شوند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بورس بازار شاخص کل بورس بورس بازار بورس بازار سرمایه شاخص کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) با کاهش 3 هزار و 902 واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص