Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تقویم طرفداری امروز به اتفاقات و حواشی حول ورزش ایران در روز هفدهم شهریور می پردازیم. 

به گزارش طرفداری، در روز هفدهم شهریور  سال های گذشته، به مانند روزهای دیگر اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی در ورزش ایران افتاد که تعدادی از آنها را با یکدیگر مرور می کنیم. 

 

بازتاب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر عراق در روزنامه های کویت (17 شهریور 1380)

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار روز جمعه در مقابل تیم عراق ، بازتاب گسترده ای در روزنامه های روز شنبه کویت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه السیاسه در گزارشی از این بازی نوشت : تیم ایران با پیروزی دو بر یک ، آرزوهای عراق برای صعود به جام جهانی را کاهش داد. به نوشته این روزنامه ، تیم ایران در دیدار با تیم عراق ، باثبات تر ، هماهنک تر و خطرناک تر از قبل ظاهر شد و امکان به ثمر رساندن گل های بیشتری نیز برای آن وجود داشت. السیاسه ضمن تمجید از بازی "علی کریمی" ، وی را بهترین بازیکن میدان روز جمعه توصیف کرد.

روزنامه القبس نیز در این زمینه نوشت : تیم ملی فوتبال ایران در مقابل شصت هزار تماشاگر عراقی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ، شکست سنگین سوم را به تیم عراق وارد کرد. به نوشته این روزنامه ، ترکیب جدید تیم عراق ، بازیکنان تازه نفسی بودند که بعد از شکست های قبلی در این تیم جای گرفته بودند و تمهیدات مربی جدید کروات نتوانست مانع شکست عراق در بازی مقابل تیم ایران شود.

روزنامه الوطن نیز در گزارشی از دیدار تیم های ایران و عراق نوشت : اگر ایرانی ها از برخی فرصت های ایجاد شده بهتر استفاده می کردند ، امکان به ثمر رسیدن گل های بیشتر در این دیدار برای آنان فراهم بود. "الرای العام" نیز نوشت : علی دائی با بهره جویی از یک فرصت و به ثمر رساندن گل مساوی تیم خود در دیدار با تیم عراق ، مجموع امتیازات ایران را برای قرار گرفتن در صدر جدول گروه یک دیدارهای مقدماتی جام جهانی به هفت رساند. "الانباء" ، دیگر روزنامه کویتی نیز زیر عنوان "ایران رژیم عراق را ساقط" کرد ، نوشت : رژیم عراق در ورزشگاه شصت هزار نفری الشعب بغداد در مقابل تماشاگران خودی 2 بر یک از تیم فوتبال ایران شکست خورد. این روزنامه نوشت ، به دنبال این شکست که نخستین دیدار دو کشور در بغداد بعد از 30 سال بود ، دست اندرکاران و بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق بایستی منتظر تنبیه شدیدی از طرف پسر دیکتاتور عراق باشند.

 

"نوانکو کانو" تهدید به ترک تیم آرسنال کرد (17 شهریور 1381)

"نوانکو کانو" مهاجم نیجریه ای تیم فوتبال آرسنال انگلیس دراعتراض به نیمکت نشین بودنش هشدار داد که اگر به طور منظم و مرتب در دیدارهای این تیم حضور پیدا نکند، ان را ترک خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن کانو در مصاحبه با روزنامه "نیوز آو د ورلد" گفت که مربی تیم ارسنال ناچار است در فصل جدید بیش از گذشته از او در مسابقات استفاده کند واگر چنین نشود، بی درنک تیم را ترک خواهد کرد . این بازیکن افزود: مطمئنا" کسب مقام قهرمانی هدف غائی ارسنال است و در این راه می بایست از قابلیتهای همه بازیکنانش بهره بگیرد نه فقط عده ای معدود. وی اضافه کرد که برای انکه قابلیتهایش در فوتبال همچنان پرقوت بماند لازم است هر هفته در مسابقات حاضر باشد . باشگاه ارسنال در حال حاضر با حضور تیه ری هانری و سیلون ویلتورد از فرانسه و نیز دنیس برک کمپ از هلند خط حمله قدرتمندی دارد و به همین جهت کمتر رو به کانو اورده است و این بازیکن فصل گذشته اغلب نیمکت نشین بود.

 

مدیرعامل پرسپولیس: ما منتظر بازگشت "علی پروین" هستیم (17 شهریور 1382)

اکبر غمخوار مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: ما منتظر "علی پروین" سرمربی سابق این تیم به پرسپولیس هستیم. غمخوار روز دوشنبه در حاشیه دیدار تیمش در مقابل ابومسلم خراسان در مشهد به خبرنگاران گفت: سمت ایشان در تیم پرسپولیس مدیر فنی تعیین شده است و ما تاکنون هیچ فردی را برای این سمت انتخاب نکردیم و منتظر ایشان هستیم. وی ادامه داد: این پست همچنان خالی مانده است و هر وقت که ایشان تصمیم بگیرد می تواند به تیم برگردد. غمخوار در مورد "علی انصاریان" گفت: مقدمات کار برای برای انتقال این بازیکن به یکی از تیم های عربی مهیا شده است و رابط ما در این زمینه با تیم مورد نظر صحبت کرده است و به نتیجه رسیده اند. وی در مورد سرمربی کروات تیم پرسپولیس گفت: ما از این سرمربی در دو دیدار فوق راضی هستیم و با بازیکنان خوب کار می کند. "غمخوار" در مورد اختیارات سرمربی تیم خود افزود: "وینگو بگوویچ" در مورد داخل زمین اختیار تام دارد و در خارج از زمین گروه فنی تصمیم گیری می کند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن ابراز رضایت از بازیکنان تیم خود، افزود: بازیکنان ما در دو دیدار گذشته خوب بازی کردند و هجومی ظاهر شدند.

 

گزارش فیفا از وضعیت تیم ایران قبل از دیدار با اردن (17 شهریور 1383)

با نزدیک شدن به برگزاری دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و اردن در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 ، سایت اینترنتی فدراسیون بین - المللی فوتبال (فیفا) نیز طی گزارشی مفصل به تحلیل و بررسی وضعیت دو تیم پرداخته است. در این گزارش آمده است: "تیم ایران همانند رقیب خود اردن عملکرد قابل قبولی در مسابقات جام ملتهای آسیا داشت و بویژه کسب پیروزی 4 بر 3 مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی و سه گل دیدنی علی کریمی، تا مدت ها در خاطره ها باقی خواهد ماند." علی کریمی با به ثمر رساندن پنج گل در جام ملتهای آسیا، به همراه علا هبیل از بحرین جایزه کفش طلایی بهترین گلزن را از آن خود کرد. 

"تنها چند روز قبل از برگزاری دیدار بسیار سرنوشت ساز ایران مقابل اردن، وحید هاشمیان ستاره باشگاه بایرن مونیخ به تیم کشورش ملحق شد تا امید و اعتماد به نفس در این تیم چند برابر شود. هاشمیان از سه سال قبل خود را از تیم ملی ایران دور نگه داشته بود. از سوی دیگر خداداد عزیزی بازیکنی که کمک کرد استرالیا از راهیابی به جام جهانی 98 محروم شود، توسط برانکو به اردوی تیم دعوت شده است." هاشمیان که در آلمان به نام "هلی کوپتر" شهرت یافته می گوید: به خاطر کمک به تیم کشورم باز گشته ام. ما باید در این مسابقه پیروز شویم چون تساوی یا شکست منجر به حذف ایران خواهد شد.

 

اسپانیا از راهیابی مستقیم به جام جهانی فوتبال آلمان بازماند (17 شهریور 1384)

تیم ملی فوتبال اسپانیا چهارشنبه شب با دستیابی به نتیجه مساوی 1-1 با تیم ملی فوتبال صربستان و مونته نگرو، از راهیابی مستقیم به جام جهانی2006 آلمان بازماند. این مسابقه ساعت 23 به وقت محلی - / 30:1 / بامداد به وقت تهران- در حالی در ورزشگاه "وینسنته کالدرون " - استادیوم اختصاصی باشگاه آتلتیکو مادرید - در پایتخت اسپانیا آغاز شد که بیش از 50 هزار نفر تماشاگر مشتاق، تمامی ظرفیت آن را از ساعتها قبل پر کرده بودند. اسپانیا انتظار داشت با پیروزی در این مسابقه به عنوان تیم نخست گروه 7 اروپا، بلیت پرواز مستقیم به جام جهانی آلمان را دریافت کند و با گل رائول کاپیتان 28 ساله خود در دقیقه 18 نیمه نخست آرزوی خود را محقق می دید اما کزمن بازیکن 26 ساله صربستان با واردکردن گل تساوی دقیقه 69 در نیمه دوم بازی رویاهای اسپانیایی ها را بر باد داد. اخراج یک بازیکن صربی در دقیقه 90 و درنظرگرفتن 8 دقیقه وقت اضافی برای مسابقه نیز نتوانست کمکی به تیم میزبان - اسپانیا- بکند. در حالی که اکنون صربستان با 16 امتیاز در راس گروه 7 اروپا راهی جام جهانی 2006 آلمان شده است، اسپانیای 14 امتیازی راه دشواری را برای راهیابی به این جام در پیش دارد. بوسنی، بلژیک، لیتوانی و سان مارینو دیگر تیمهای گروه 7 را تشکیل می دهند و اسپانیا برای حضور در جام جهانی باید بر بلژیک و سان مارینو غلبه کند، حال آنکه بوسنی با 13 امتیاز از نزدیک در تعقیب قرمزپوشان اسپانیا است.

 

مدیرعامل باشگاه ملوان خواستار کمک همگانی به این باشگاه شد (17 شهریور 1385)

مدیرعامل جدید باشگاه ملوان نیروی دریایی ، خواستار کمک طرفداران و دوستداران ملوان به این باشگاه شد. " سعدالله پور طهماسبی " روز پنجشنبه در گفت و گویی مطبوعاتی گفت: همه مسوولان ، طرفداران ملوان و مردم استان گیلان بویژه مردم انزلی باید از تیم ملوان حمایت کنند. وی همچنین خواستار حمایت رسانه های گروهی استان گیلان از فعالیت های باشگاه و تیم ملوان شد و موفقیت این تیم را منوط به ایجاد جوی آرام ازسوی رسانه ها دانست. وی تاکید کرد: از سوی نیروی دریایی کمک نقدی به ملوان ارایه نمی شود و این تیم به کمک های نقدی مسوولان و مردم استان گیلان نیاز دارد. وی با اشاره به اینکه هزینه باشگاهی مانند ملوان 40 میلیارد ریال در یک فصل است افزود:مجموعه کمک های فصل گذشته به ملوان هفت میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است. پورطهاسبی گفت: دو میلیارد و 60 میلیون ریال طلب بازیکنان ملوان و 940 میلیون ریال طلب مربیان این تیم اخیرا پرداخت شده است. مدیرعامل باشگاه ملوان اظهارداشت: این باشگاه تصمیم دارد همه دوستداران ، پیشکسوتان و طرفداران ملوان را به همکاری دعوت کند که تا با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها بتوانند در کنار هم از تیم ملوان حمایت کنند. وی تصریح کرد: کانون هواداران باشگاه ملوان به زودی به ثبت می رسد تا از طریق این کانون کمک های طرفداران این تیم جمع آوری شود. 

 

"بیسنته دل بوسکه" سرمربی آینده تیم ملی فوتبال اسپانیا (17 شهریور 1386)

"بیسنته دل بوسکه" سرمربی اسبق تیم فوتبال رئال مادرید ،پس از جام ملت های اروپا سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا را بر عهده خواهد گرفت. روزنامه ای بی سی چاپ مادرید امروز گزارش داد:"لوییس آراگونس" سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از جام ملت های اروپا هر نتیجه ای که برای اسپانیا کسب کند به فعالیت خود ادامه نخواهد داد.
بنابرگزارش امروز از مادرید ،"فرناندو هیه رو" مدیر امور ورزشی فدراسیون فوتبال اسپانیا که به تازگی به این سمت رسیده است تصمیم دارد ، پس از آراگونس ، هدایت تیم ملی را دل بوسکه بسپارد. دل بوسکه در دوران سرمربیگری خود در رئال مادرید با "هیه رو" کاپیتان سابق رئال رابطه بسیار خوبی داشت و این دو تن با یکدیگر به خوبی آشنایی دارند.

کومان: ترجیح می دهم به جای قرارداد یکساله با بارسا، گلف بازی کنم  (17 شهریور 1387)

رونالد کومن اعلام کرد که اگر باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا بخواهد به او پیشنهاد قراردادی یکساله را بدهد، ترجیح می دهد به بازی گلف در هلند ادامه دهد.
وی به نشریه اسپورت ویک گفت: اگر بارسلونا قراردادی دو ساله به من پیشنهاد کند، با آنها امضا می کنم. اما خانواده ام در هلند خواهند ماند. اسطوره باشگاه بارسلونا بعد از حضوری ناموفق در والنسیا، مدتی است که از فوتبال کناره گرفته است. این در حالیست که اتحادیه فوتبال اتریش هم امیدوار بود، کومن را برای مربیگری تیم ملی فوتبال این کشور در مرحله مقدماتی جام جهانی به خدمت بگیرد اما وی که فکر نمی کرد آنها شانسی برای صعود داشته باشند، این پیشنهاد را رد کرد.
کومن در این باره توضیح داد: اتریش خیلی دیر این موضوع را با من مطرح کرد چون مسابقات یورو 2008، تازه تمام شده بود. اگر آنها قبلا پیشنهاد کرده بودند، حداقل می توانستیم در این مسابقات با هم همکاری کنیم. با وجود این فکر نمی کنم تیم ملی اتریش بتواند در چند سال آینده دوباره به فینال چنین مسابقاتی راه پیدا کند.
با توجه به اینکه هرگونه پیشنهادی از سوی بارسا به دلیل انتخاب تازه پپ گاردیولا و عملکرد کومن در والنسیا فرضی است، وی تصدیق کرد، از زندگی در کنار خانواده اش لذت می برد.
کومن افزود: حضور در اسپانیا تجربه خوبی بود اما وقت آن است که زمان بیشتری را به خانواده ام اختصاص بدهم. بازگشت به عرصه مربیگری را رد نمی کنم اگرچه همه چیز بستگی به باشگاهی دارد که پیشنهاد می دهد و کدام کشور، اهمیتی زیادی ندارد.


قلعه نویی: از سعیدلو انتظار دارم فوتبال را به اهلش بسپارد (17 شهریور 1388)

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: از علی سعیدلو رییس جدید سازمان تربیت بدنی انتظار دارم که امور فوتبال ایران را بدست اهلش یعنی فوتبالی ها بسپارد . امیرقلعه نویی روز سه شنبه در پاسخ به این سووال خبرنگار ایرنا که چه انتظاری از رییس جدید سازمان تربیت بدنی برای بهبود وضع فوتبال ایران دارد، اظهارداشت: من از علی سعیدلو انتظار دارم که فوتبال را بدست فوتبالی ها بدهد . وی ضمن تقدیر ازاقدامات رییس قبلی سازمان تربیت بدنی افزود: همانطور که علی پروین از پیشکسوتان فوتبال ایران گفته که فوتبال باید در دست فوتبالی ها باشد من هم نیز معتقدم اگر می خواهیم فوتبال ایران رشد وترقی کند باید اهالی فن وارد عمل شوند نه اینکه یک فضای سیاسی در فوتبال حاکم شود سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه اصفهان در ادامه گفت: اهل فوتبال مشکلات را بهتر می شناسند، بنابراین اگر امور بدست آنان داده شود وضعیت فوتبال ایران از آنچه که هست بهتر و در مسیر رشد قرار خواهد گرفت .

فرگوسن: با بازنشستگی غریبه هستم (17 شهریور 1390)

سرآلکس فرگوسن 69 ساله که از 25 سال قبل به عنوان مسئول فنی شیاطین سرخ با قدرت و افتخار کار می کند، در پایان سال جاری میلادی 70 ساله خواهد شد، اما با وجود چنین سن بالایی،قصد خداحافظی از مربیگری ندارد.  فلاو اظهار داشت: در طول سال همیشه با این سئوال مواجه هستم چه کسی قادر خواهد بود جانشین من شود. این موضوع برای رسانه‌ها، مردم و حتی باشگاه نیز مطرح میشود. فکر می کنم چند مربی هستند که قابلیت جانشینی من را دارند. آنها درصورتی که به اولدترافورد بیایند، به طور حتم قراردادی طولانی خواهند بست. با این حال من به هیچ‌وجه به ترک فوتبال و کناره‌گیری از شغلم نمی‌اندیشم. باور کنید با بازنشستگی غریبه هستم. این اظهارات از طرف او در حالی عنوان می شود که به باور برخی از تحلیل‌گران و همین‌طور علاقمندان خوزه مورینیو، سرمربی رئال‌مادرید و پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا ظرفیت لازم برای جانشینی وی را دارند. 

ولاسکو: توقع پیروزی مقابل ژاپن را نداشتم/ به لیگ جهانی نزدیک شده‌ایم (17 شهریور 1391)

خولیو ولاسکو در کنفرانس خبری بازی مقابل ژاپن گفت: توقع پیروزی با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن را نداشتم، اما به پیروزی در این دیدار امیدوار بودم. ‌در دیدارهای قبل مقابل ژاپن موفق شده بودیم 3 بر صفر برنده شویم و می‌دانستیم که اگر در این دیدار هم خوب بازی کنیم باز می‌توانیم این تیم را 3 بر صفر ببریم. این نتیجه برای بازی بعد به ما آرامش و اعتماد به نفس خوبی می‌دهد. بازیکنان روحیه بسیار خوبی دارند و به پیروزی در دیدار آینده امیدوارند.

ولاسکو درباره دیدار یکشنبه مقابل ژاپن گفت:‌اگر در بازی امروز حتی یک گیم را هم از دست می‌دادیم کارمان برای بازی آینده سخت می‌شد. چون ژاپنی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و در مقابل ما با پیروزی در تنها یک ست می‌توانیم به لیگ جهانی برویم. در بازی یکشنبه مانند دیدار امروز از بازیکنانم پیروزی نمی‌خواهم و تنها به آنها می‌گویم خوب بازی کنند و لذت ببرند. بازیکنان امروز در دفاع بسیار جنگنده بودند درحالی که برای دفاع نیازی به این کار نیست و باید بیشتر فکر کرد.

 

 

 

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال اسپانیا تیم ملی فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی باشگاه ملوان جام جهانی مقابل ژاپن تیم فوتبال تیم ایران تیم عراق دل بوسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس پس از تفاهم اولیه شفاهی رضا درویش مدیرعامل با اوسمار ویه‌را سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت در حال تنظیم قرارداد جدید برای تمدید است.

از این رو درویش با ارسال این قرارداد به واحد حقوقی خواستار بررسی آن‌ها و همچنین تعیین مبلغ قابل توجیه برای حفظ مرد برزیلی شده است. طبق توافق باشگاه پرسپولیس و اوسمار ویه‌را، پس از انتخاب این مربی به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان، یک متمم جدید به قرارداد او اضافه شد که طی آن مبلغ پایه قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری اوسمار بدون تغییر باقی ماند، اما آپشن‌های جدیدی به قرارداد این مربی برزیلی اضافه شده است.

بر اساس این آپشن‌ها در صورت قهرمانی پرسپولیس در هر یک از جام‌ها مبلغ ۴۰ هزار دلار، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی ۵۰۰ دلار به‌عنوان پاداش به اوسمار ویه را تعلق خواهد گرفت.

حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار برای فصل آینده در اختیار ویه‌را قرار دهد، اما ویه‌را بعید است با این رقم موفقت کند و پیش بینی ۵۰۰ هزار دلاری بابت ادامه حضورش در تیم را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس بدون هیچ ملاحظه‌ای قرارداد مربی برزیلی را تمدید می‌کند یا در اجرای ان تعلل کرده و منتظر نتیجه او در باقیمانده بازی‌های فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تمرین شاداب پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار با سپاهان 
  • خبر خوش به پرسپولیسی‌ها در آستانه بازی با سپاهان
  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • منتظر محمد مصدوم شد