Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نادری گفت: حاشیه های چابهار را دیدیم، بسیار غم انگیز و تلخ بود، متاسفانه دولت در این مناطق بسیار کم کاری کرده و حدود 2 سال است که مردم در بلاتکلیفی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون در خصوص سفر به سیستان و بلوچستان و مصوبات آن بیان کرد: این سفر در راستای برنامه هایی انجام شد که از ابتدای مجلس یازدهم به منظور نظارت میدانی و پیگیری پیشرفت مناطق مختلف از جمله نقاط محروم تعریف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان این که سیستان و بلوچستان دومین استانی است که به آن ورود کردیم، افزود: در گذشته به خوزستان سفر و موضوع غیزانیه و هفت تپه را بررسی کرده بودیم که پروژه آب غیزانیه با پیگیری نمایندگان در حال نهایی شدن است.
 
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: یک ماه قبل به شمال سیستان و بلوچستان سفر کردیم و بازدیدهایی از نقاط مختلف آن انجام شد، در این سفر مسئولان دولتی را در کنارمان داشتیم که مصوباتی برای توسعه و پیشرفت منطقه سیستان به همراه داشت.
 
وی افزود: مصوبات سفر به شمال این استان در زمینه راه و زیرساختی بود، چراکه معاون وزیر راه و شهرسازی نیز همراهمان حضور داشت و طی جلسه ای اعتبارات خوبی برای پروژه زابل – زاهدان مصوب و مقرر شد موضوع حاشیه نشینی زابل نیز به صورت جدی دنبال شود که نمایندگان زابل پیگیر این موضوع هستند و ما هم کمکشان می کنیم.
 
قرار و مدار نمایندگان گام دوم انقلاب
 
نادری با بیان این که سفر دوم به سیستان و بلوچستان را به جنوب این استان اختصاص دادیم، گفت: در واقع با نمایندگانی که به جوانان گام دوم انقلاب مشهور هستند قراری در مجلس یازدهم داریم و آن این که نماینده کل کشور هستیم که البته طبق قانون اساسی نیز ما در پیشگاه کل ملت ایران پاسخگو خواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس پای کار مشکلات در کل نقاط ایران هستیم که مناطق محروم به طریق اولی برای ما موضوعیت داشت، در این سفر ابتدا به چابهار رفتیم و از آنجا بازدیدها را شروع کردیم، 2 مسئله عمده یعنی موضوع آب و سکونت گاه های غیر رسمی در این شهر وجود داشت که البته در ایرانشهر هم خودنمایی می کرد.
 
این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: در کنار این مسائل، مشکلات دیگری هم در بخش های شیلات، اراضی ملی، راه و زیرساخت های جاده ای وجود داشت که برای هر کدام از این موضوع ها کارگروهی را طراحی کردیم و هر نماینده ای عهده دار حل یک یا دو مورد آن شدند.
 
وی گفت: قرار بر این است که جلساتمان را از این هفته در مجلس برگزار و پیگیری هایی را برای رفع این مشکلات آغاز کنیم، در این راستا مسئولان دولتی مربوطه را به مجلس فرا می خوانیم تا با همفکری و مساعدت برای حل مشکل، هر کجا که نیاز به قانون گذاری است قانون گذاری و جاهایی هم که نیاز به نظارت دارد، این مهم انجام شود.
 
نادری اضافه کرد: بالای سر مشکلات می ایستیم تا بتوانیم آن را به نفع مردم محروم و مظلوم سیستان و بلوچستان حل کنیم.
 
ابراز تاسف از برداشت آب دخترکان از هوتک ها

 
وی اذعان کرد: جای تاسف است که هنوز در سیستان و بلوچستان مسئله آب آشامیدنی را داریم، دخترکانی را در بازدیدها دیدیم که از هوتک ها آب بر می داشتند، از چاله هایی که آب باران در آن جمع می شود و هم احشام و هم انسان از آن استفاده می کنند و به لحاظ بهداشتی بسیار آلوده است و از نظر امنیتی نیز جان کودکان را به خطر می اندازد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: کم نیست آمار کودکانی که در هوتک ها می افتند و غرق می شوند، به گونه ای که بر اساس اعلام نمایندگان سیستان و بلوچستان از ابتدای محرم امسال تاکنون پنج نفر از این کودکان در این گودال ها غرق شدند که جای تاسف دارد.
 
وی تاکید کرد: هنوز مردم برخی نقاط این استان پهناور با استعدادهای بی نظیر انسانی و طبیعی از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند، لذا مصر هستیم که پروژه آبرسانی را در این منطقه هم در بعد بودجه ای و قانون گذاری و هم در بعد عملیاتی دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم.
 
حاشیه نشینی چابهار؛ غم انگیز و تلخ
 
نادری گفت: حاشیه های چابهار را هم دیدیم، بسیار غم انگیز و تلخ بود، متاسفانه دولت در این مناطق بسیار کم کاری کرده و حدود 2 سال است که موضوع زمین ها را تعیین تکلیف نمی کند، در بازدیدها دیدیم که سرویس های بهداشتی مردم این مناطق با اتاقک های کپری ساخته شده و حتی چاه ندارد، دلیل آن این است که اجازه کندن حتی یک متر خاک را هم ندارند.
 
وی اضافه کرد: در واقع وقتی این کم کاری را پیگیری کردیم، به وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور رسیدیم، آن ها این مجوزها را نمی دهند و مردم را بلاتکلیف گذاشته اند، حتما پیگیری می کنیم که موضوع زمین ها از بلاتکلیفی خارج و در کنار آن در حاشیه شهر علاوه بر آب، مشکل برق حل شود.
 
توصیه اکید به وزرای راه و کشور
 
نماینده تهران با بیان این که پیگیر هستیم در این مناطق خانه هایی احداث و مجوزهایی برای ساخت داده شود تا مشکلات مردم کاهش یابد، افزود: به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور توصیه اکید کردم که حتما یک هفته خانواده شان را بفرستند تا در میرآباد چابهار زندگی و وضعیت این مردم را درک کنند و ببیند که بسیار غم انگیز است.
 
وی تاکید کرد: پای حل این مشکلات می ایستیم و به امید خدا و یاری مردم سعی می کنیم که آلام مردم مظلوم این منطقه را کم کنیم.
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان غم انگیز هوتک ها کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد در شورای قضایی استان اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان‌وبلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره‌های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند، انصافا احساس کردم به وطنم برگشته‌ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یکسری از اقدامات را محکوم کنند به دروغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند. اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می‌افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام، نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی‌هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد. همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

به گزارش ایسنا- به نقل دادگستری استان، موحدی راد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟