Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری-تحلیلی عرب‌زبان در گزارشی نوشت: اختلافات مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در حالی است که همچنان شرکت عربستان در مراسم امضای توافق‌نامه در واشنگتن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گویی ابوظبی بدون مطالعه، توافق‌نامه عادی‌سازی را امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری الوقت در گزارشی نوشت: بعد از اشتباه راهبردی امارات در عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و به تعبیر مقام‌های فلسطینی خنجر به پشت آل نهیان به موضوع فلسطین، اقدامات دیگری نیز برای تقویت این توافق انجام شد که آخرین آن استقبال از هیئت صهیونیستی-آمریکایی در نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بن‌گوریون به فرودگاه ابوظبی و با پروازی بود که از حریم هوایی عربستان سعودی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

نشست دبیران کل مقاومت در بیروت؛ اقدامی خوب ولی ناکافی

این گزارش می‌افزاید: امارات، آمریکا و رژیم غاصب در بیانیه مشترکی بعد از این سفر، چنین اقدامی را در خاورمیانه شجاعانه توصیف کردند و مدعی شدند می‌تواند باعث برقراری ثبات در منطقه شود. آن‌ها همچنین ادعا کردند توافقاتشان می‌تواند تفکر نوینی در زمینه مرتفع کردن مشکلات منطقه و شیوه برخورد با تهدیدات به وجود آورد.

در این بیانیه سه‌جانبه همچنین ادعا شده است توافق امارات با دشمن غاصب که با حمایت و نظارت آمریکا انجام شد، می‌تواند به بهبود و درمان مشکلات منطقه کمک کند و ابوظبی با هدف پایان دادن به مشکلات و تنش‌ها و کاستن از درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطینیان و کشورهای پیرامون سرزمین‌های اشغالی همچون سوریه و لبنان که در بدترین وضعیت ممکن در چند سال اخیر به‌سر می‌برند، وارد توافق شده است. 

الوقت نوشت: ادعای امارات در حالی است که عمده مشکلات فلسطینیان و مردم عراق، سوریه و لبنان دخالت‌های آمریکا در امور منطقه و جنایت‌های دشمن صهیونیستی در نوار غزه و توطئه‌های آن‌ها در مناطقی همچون کرانه باختری و جولان اشغالی است.

امارات متن توافق‌نامه را نخوانده است!

این پایگاه خبری عرب‌زبان در ادامه می‌نویسد: ساعاتی از رسانه‌ای شدن موضوع توافق عادی‌سازی روابط امارات با دشمن صهیونیستی نگذشت که جدال مقام‌های ابوظبی و تل‌آویو بر سر نظامی بودن یا نبودن ابعاد آن خبرساز شد و پس از تأیید و تکذیب‌های دو طرف، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه امارات نظامی‌بودن توافق‌نامه را رد کرد.

الوقت می‌افزاید: نکته بعدی بر سر فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات بود که ابوظبی همچنان بر خرید آن از آمریکا و دشمن صهیونیستی بر مخالفت و جلوگیری از فروش آن تأکید می‌کنند. این اختلافات و صحبت مقام‌های دو طرف در حالی مطرح می‌شود که همچنان شرکت عربستان در مراسم امضای توافق‌نامه در واشنگتن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گویی ابوظبی بدون توجه به خواست دیگر طرف‌های عربی و حتی بدون مطالعه وارد فرایند اجرای توافق‌نامه و امضای آن شده است.

کذب بودن ادعاهای امارات آنجایی آشکار می‌شود که در هم‌پوشانی با اظهارات مقام‌های صهیونیستی از تشکیل ائتلاف برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه سخن می‌گویند و در راستای اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی گام برمی‌دارند.

این گزارش می‌افزاید: چگونه می‌توان از ثبات در منطقه صحبت کرد و وعده ساخت پل‌های عادی‌سازی را در میان کشورهای عربی داد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طبل جنگ‌های آینده را در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی از هم‌اکنون به صدا درآورده است. امارت‌نشین‌های ابوظبی آرزوهای دور و درازی برای امنیت و ثبات منطقه دارند، ولی ظاهراً ابتدا فراموش کرده‌اند متن توافقی را که مدعی برقراری ثبات است، بخوانند. 

الوقت در پایان گزارش نوشت: گرچه رسانه‌های محور عبری-غربی از فرصتی تاریخی سخن می‌گویند، ولی اقدام ابوظبی به معنای واقعی کلمه خسارتی تاریخی است که امارات با آن تلاش می‌کند داشته‌ها و سرمایه‌های چندین ساله مقاومت و کشورهای عربی را بر باد دهد. خنجر از پشت که برخی مسئولان فلسطینی و عربی آن را مثال زده‌اند، تعبیر قابل تأمل و واقعی از وضعیت موجود در روابط امارات و خیانتی است که در قبال آرمان فلسطین انجام داده‌اند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا امارات رژیم صهیونیستی موضوع فلسطین عادی سازی روابط دشمن صهیونیستی توافق نامه عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟