Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@10:55:38 GMT

۲۶ علت درد قفسه سینه که نمی دانید!

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۸۹۹

اگرچه درد قفسه سینه گاهی اوقات می تواند نشانه مشکل قلبی باشد، اما علل احتمالی دیگری نیز وجود دارند. در حالی که برخی از این شرایط جدی هستند، اما بیشتر عواملی که منجر به درد قفسه سینه می شوند، خطرناک نیستند.

درد قفسه سینه دومین علت مراجعه به اورژانس در ایالات متحده آمریکا است. در سراسر جهان، درد قفسه سینه 20 تا 40 درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله با بسیاری از علل احتمالی درد قفسه سینه و سایر علائم ایجاد شده، آشنا می شوید.

1- کشیدگی عضلانی

التهاب ماهیچه ها و تاندون های اطراف دنده ها می تواند منجر به درد مداوم در قفسه سینه شود. اگر درد با فعالیت بدتر شود، ممکن است نشانه گشیدگی عضله باشد.

2- آسیب به دنده ها

آسیب دیدگی دنده ها مانند کبودی و شکستگی می تواند باعث درد قفسه سینه شود. اگر یک دنده شکسته وجود داشته باشد، ممکن است فرد در هنگام آسیب دیدگی صدای ترک خوردن را شنیده یا احساس درد شدید کرده باشد.

3- زخم های معده

زخم های معده معمولاً درد شدیدی ایجاد نمی کنند. با این حال، آن ها می توانند منجر به ناراحتی مکرر در قفسه سینه شوند. مصرف آنتی اسیدها، معمولاً می توانند درد ناشی از زخم های معده را تسکین دهند.

4- بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

GERD به حالتی گفته می شود که محتویات معده به داخل مری حرکت کنند. این امر می تواند باعث احساس سوزش در قفسه سینه و طعم ترش در دهان شود.

5- آسم 

آسم نوعی اختلال تنفسی است که با التهاب در مجاری هوایی ایجاد می گردد و می تواند باعث درد قفسه سینه شود. علائم دیگر شامل تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه می باشد.

6- ریه های روی هم خوابیده

هنگامی که هوا در فضای بین ریه ها و دنده ها ایجاد شود، یک ریه می تواند فرو رفته شود و باعث درد ناگهانی قفسه سینه در هنگام تنفس شود. اگر کسی ریه فرو رفته داشته باشد، تنگی نفس، خستگی و افزایش ضربان قلب را نیز تجربه خواهد کرد.

7- کوستوکندریت

کوستوکندریت التهاب غضروف دنده های قفسه سینه است. این وضعیت می تواند باعث درد قفسه سینه شود. درد کوستوکندریت ممکن است هنگام نشستن یا دراز کشیدن در موقعیت های خاص و همچنین هنگامی که شخص فعالیت بدنی انجام می دهد، بدتر شود.

8- اختلالات انقباض مری 

اختلالات انقباض مری، اسپاسم یا انقباضات در مری می باشد. این اختلالات همچنین می توانند باعث درد قفسه سینه شوند.

9- حساسیت مری

تغییر فشار در مری یا وجود اسید گاهی  می تواند باعث درد شدید شود. در حال حاضر، کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ایجاد این حساسیت می شود. 

10- پارگی مری

اگر مری پاره شود، می تواند منجر به درد ناگهانی و شدید در قفسه سینه شود. پارگی مری ممکن است بعد از استفراغ شدید یا جراحی بر روی مری رخ دهد.

11- فتق هیاتال

فتق هیاتال زمانی که قسمتی از معده به سینه فشار وارد کند، ایجاد می شود. این نوع فتق بسیار شایع است و ممکن است علامتی ایجاد نکند. اما اگر قسمت بالای شکم بعد از خوردن غذا به قسمت تحتانی سینه فشار وارد کند، می تواند باعث علائم GERD مانند سوزش سر دل و درد قفسه سینه شود.

12- کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک زمانی که قلب به دلیل عوامل ژنتیکی خیلی ضخیم می شود، رخ می دهد. ضخیم شدن قلب مانع از جاری شدن صحیح خون از قلب می شود و باعث می شود ماهیچه ها برای پمپ کردن خون کار زیادی  کنند. علائم کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک شامل درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه و غش می باشد.

 حمله پانیک می تواند ضربان قلب را به سرعت افزایش داده و باعث دردهای قفسه سینه شود.

13- سل

باکتری سل (توبرکلوز) که در ریه ها در حال رشد می باشد می تواند علائمی مانند سرفه های بد، سرفه خونی یا خلط دار یا درد در قفسه سینه ایجاد کند.

14-پرولاپس دریچه میترال

درد قفسه سینه، تپش قلب و سرگیجه علائم پرولاپس دریچه میترال می باشند. پرولاپس دریچه میترال شرایطی است که دریچه ای در قلب قادر به بسته شدن کامل نیست. در موارد خفیف، این بیماری ممکن است علائم واضحی نداشته باشد.

15- حمله پانیک

حمله پانیک ممکن است علاوه بر حالت تهوع، سرگیجه، تعریق، ضربان سریع قلب و ترس باعث ایجاد درد در قفسه سینه نیز شود.

16- پریکاردیت

پریکاردیت، التهاب کیسه ی اطراف قلب می باشد. این حالت می تواند منجر به درد شدید قفسه سینه شود که در اثر نفس کشیدن یا دراز کشیدن بدتر می شود.

17- پلورزی

پلورزی، التهاب غشایی است که ریه ها را پوشانده است. در این حالت، تنفس عمیق باعث درد شدید قفسه سینه می شود.

18- پنومونی

عفونت های ریه مانند ذات الریه می تواند باعث درد شدید در قفسه سینه یا ضربان قلب سریع شود. علائم دیگر شامل تب، لرز و سرفه خلط دار است.

19- آمبولی ریوی

آمبولی ریوی زمانی که لخته خون در شریانی که خون را به ریه ها می برد، ایجاد می شود. این حالت می تواند باعث درد قفسه سینه، مشکل در تنفس و سرفه خونی شود. اگر بلافاصله درمان نشود، آمبولی ریوی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

 در صورت بروز ناگهانی درد قفسه سینه، فرد باید به پزشک مراجعه کند.

20- حمله قلبی

درد قفسه سینه یکی از پنج علامت اصلی حمله قلبی است. سایر علائم عبارتند از:

درد در فک، گردن یا پشت سبکی سر یا ضعف درد در بازوها یا شانه ها تنگی نفس

همچنین خانم هایی که دچار حمله قلبی می شوند ممکن است خستگی ناگهانی، حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کنند.

اگر کسی فکر کند که دچار حمله قلبی شده است، باید به دنبال کمک های فوری پزشکی باشد. هرچه فرد سریعتر به اورژانس مراجعه کند، سریعتر درمان شروع می شود. درمان سریع، احتمال بقاء فرد را افزایش می دهد و به طور بالقوه شدت آسیب های قلبی را کاهش می دهد.

21- میوکاردیت

میوکاردیت هنگامی که قلب ملتهب می شود، منجر به علائمی شبیه حمله قلبی می گردد مانند:

درد قفسه سینه تب اشکال در تنفس خستگی ضربان قلب سریع 22- آنژین صدری

هنگامی که آنژین رخ می دهد که خون کافی به قلب نمی رسد. همچنین ممکن است فرد در شانه ها، کمر، گردن، بازوها یا فک احساس درد کند. آنژین در علائم بیماری عروق کرونر نیز شایع است.

23- شکاف یا دایسکشن آئورت

دایسکشن آئورت، جدایی لایه های داخلی آئورت، شریان اصلی قلب، می باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ایجاد خون می تواند باعث ترکیدن شریان شود. دایسکشن آئورت تهدید کننده زندگی است، بنابراین باید توسط جراح قلب درمان شود.

24- شکاف یا دایسکشن شریان کرونر

درد شدید ناگهانی که به نظر می رسد "پاره شدن" در سینه، گردن، پشت یا شکم می تواند نشانه ای از شکاف عروق کرونر باشد. این وضعیت نادر اما جدی زمانی رخ می دهد که شریان کرونر پاره شود.

25- پانکراتیت

یکی از علائم نادر پانکراتیت، درد در قفسه سینه است که با دراز کشیدن بدتر می شود.

26- فشار خون بالا ریوی

فشار خون بالا درعروقی که خون را به ریه ها منتقل می کنند، فشار خون بالا ریوی نامیده می شود. در برخی موارد، این حالت ممکن است باعث درد قفسه سینه شود.

درد قفسه سینه همیشه منجر به سکته ی قلبی یا مرگ نمی شود. شاید عجیب باشد ولی برخی از دردهای قفسه سینه ناشی از زندگی آپارتمان نشینی و کمبود ویتامین دی هستند. برای مشاوره با دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق در زمینه بیماری های قلبی و عروقی روی لینک زیر کلیک کنید:
https://drakhosravi.com/faq

منبع: الف

کلیدواژه: باعث درد قفسه سینه شود قفسه سینه ضربان قلب حمله قلبی تنگی نفس درد شدید دنده ها ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در اولین جلسه شورای ورزش و جوانان، گفت: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی زمینه برگزاری مسابقات قهرمانی پرس‌سینه کشور فراهم شده و از همه ظرفیت‌های شهرستان برای میزبانی شایسته استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات از ۲۲ اردیبهشت‌ماه جاری با حضور قهرمانان‌ملی شروع شده و تدارکات لازم برای اسکان، جابه‌جایی و پذیرایی پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات لیگ‌برتر نوجوانان کشور از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی این شهرستان واگذار شده و برنامه‌ریزی لازم برای این رویداد ورزشی نیز انجام گرفته است.

عباسی در خصوص نرخ‌گذاری سالن‌های ورزشی در ادامه گفت: قیمت‌گذاری فضا‌های ورزشی مصوب شده و در اختیار مالکان قرار گرفته و از طرفی وقت‌هایی برای هیات ورزشی نوجوانان و جوانان و افراد بی بضاعت پیش‌بینی شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۱۰ هزار بیمه شده ورزشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • تفال به حافظ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت....
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳