Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: سنجش سلامت و آمادگی جسمانی ۱۹ هزار و ۳۹۶ نوآموز بدو ورود به دبستان در لرستان انجام شد که از این تعداد دو هزار و ۵۲۰ نفر مشکوک به مشکل هوشی بودند. - اخبار استانها -

امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، در رابطه با سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان اظهار داشت: کار سنجش کودکان در 26 پایگاه (25 پایگاه شهری و روستایی و یک پایگاه تخصصی) انجام شده و سنجش تعدادی دیگر تا پایان شهریورماه انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار سنجش سلامت کودکان از 25 تیرماه در استان آغاز شده است افزود: سنجش کودکان در پایگاه‌های مذکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به درستی انجام گرفت و خوشبختانه تاکنون کوچکترین مورد ابتلا به کرونا از طریق پایگاه‌های ما گزارش نشده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان عنوان کرد: در مدت مذکور 22 هزار 837 نفر نوبت‌گیری کردند که از این تعداد 19 هزار و 396 نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.

وی بیان کرد: از این تعداد مورد ارزیابی قرار گرفته دو هزار و 520 نوآموز مشکوک به مشکل هوشی بودند که به پایگاه‌های  تخصصی  ارجاع داده شدند، از این تعداد کار تخصصی برخی انجام و تعدادی نیز هنوز در نوبت هستند که کار آنها نیز انجام می‌گیرد.

سنجش سلامت کلاس اولی‌ها آغاز شد+ چند توصیه به خانواده‌ها جزئیات اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال

اسماعیلی گفت: پس از بررسی‌های لازم هوشی توسط کارشناسان تخصصی جایگاه آموزشی دانش‌آموزان به لحاظ هوشی مشخص می‌شود تا معلوم شود که به مدارس استثنایی بروند یا عادی و یا اینکه به عنوان دانش‌آموز تربیت پذیر که شرایط آموزش ندارند به مراکز تحت پوشش بهزیستی معرفی شوند.

وی به اشاره به اینکه از بین کودکان سنجش شده 706 نفر برای مشکل بینایی ارجاع داده شدند تصریح کرد: این افراد پس از ارجاع به متخصص و انجام ارزیابی ممکن است از عینک استفاده کنند و یا برخی که مشکل حادتری دارند از کتب درشت خط و یا حتی کتب بریل استفاده کنند، البته هنوز وضعیت نهایی این افراد مشخص نشده چون کار ارزیابی برخی انجام و برخی دیگر در حال انجام است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان اظهار داشت: در سنجش‌های انجام شده 266 نفر مشکوک به مشکل شنوایی  بودند که به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند تا به طور دقیق معاینه شوند همچنین 20 نفر مشکل جسمی و حرکتی داشتند که در مراکز تخصصی وضعیت نهایی آنها مشخص می‌شود که با توجه به شرایطی که دارند در مدارس عادی درس بخوانند یا اینکه در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه از بین کودکان سنجش شده سه نفر مشکوک به اوتیسم بودند افزود: فعالیت پایگاه‌های ما در مناطق سیلاخور، معمولان، کاکاوند، سپید دشت، بیران شهر، ویسیان، کوهنانی، طرهان و دوره چگنی پایان یافته است و در زاغه نیز کار سنجش امروز خاتمه می‌یابد. فعالیت پایگاه‌ها در بقیه مناطق استان ادامه خواهد یافت تا همه نوبت‌گیری شده‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اسماعیلی با اشاره به تعیین شاخص پوشش 99 درصدی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان ابتدای ورود به دبستان در سال تحصیلی پیش‌رو عنوان کرد: امیدواریم در لرستان با ادامه کار پایگاه‌ها تا پایان شهریورماه بتوانیم به این شاخص دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: حداکثر زمان فعالیت پایگاه‌ها تا پایان شهریورماه و تا آخرین نفری است که برای مراجعه نوبت داده‌ایم و برای اینکه این امر مهم محقق شود در برخی از شهرستان‌ها از جمله خرم‌آباد و بروجرد پایگاه‌ها به صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند و در هر شیفتی 20 نفر را سنجش می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان در رابطه با تعرفه سنجش کودکان نیز گفت: بر اساس دستورالعمل اولیه 5 درصد تعرفه باید رایگان می‌شد، 10 درصد نیم بها و 85 درصد کامل پرداخت می‌شد اما به جهت تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد خانواده‌ها به خاطر شیوع کرونا با پیگیری‌های انجام شده و حمایت سید جواد حسینی و معاونت تشخیص وپیشگیری  سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور  5 درصد رایگان به 23 درصد ارتقا یافت و در مناطق عشایری تعرفه رایگان استفاده شده است.

 وی خاطرنشان کرد: از حمایت‌های نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان که از روز نخست این طرح را حمایت کرد قدردانی می‌کنم همچنین از همراهی معاونت‌های آموزش و پرورش استان و همکارانمان در پایگاه‌های سنجش که با وجود خطراتی که کرونا تهدید کرد، ایثارگرانه پای کار آمدند و خطرات را به جان خریدند نیز تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/642/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورود به دبستان سنجش سلامت پایگاه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد