Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبلیغات این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و  با حضور  چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم  از سیزدهم شهریور آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز بیستم شهریور در شهرستانهای لنجان و سمیرم ادامه خواهد داشت.

در انتخابات دوم اسفند ۹۸ در حوزه انتخابیه لنجان، علی یوسف‌پور (۹۵۲۱ رای) و حسین رجایی ریزی (۸۶۳۸ رای) و  رحیم کریمی با پنج هزار و ۹۵۹ رای و اصغر سلیمی(نماینده مجلس دهم) با پنج هزار و ۹۰۸ رای حایز کسب بیشترین آرا مردم این شهرستان شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا قرار بود انتخاب یکی از ۲ نفر راه‌یافته این شهرستانها به مرحله دوم اواخر فروردین ماه برگزار شود که آن زمان به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، وزارت کشور ۲۱ شهریور ماه را جایگزین کرد که جمعه هفته جاری روز موعود برگزاری این همایش سیاسی  در اصفهان است.

اکنون هر کدام از داوطلبان یادشده در این شهرستانها تلاش می‌کنند با معرفی خود و برنامه‌هایشان رأی و نظر بیشتری  از شهروندان را به خود جلب کنند تا به بهارستان قدم گذارند.

شماری از شهروندان سمیرمی و لنجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نبود تبلیغات رنگارنگ محیطی در سطح شهرها و روستاها را از یک منظر خوب و از منظری دیگر نامناسب دانسته و گفتند: تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونایی خود تجربه ای گرانقدری است که باید همه لایه های اقتصادی ، اجتماعی و  سیاسی جامعه باید خود را در هر شرایطی منطبق اوضاع  موجود کنند.

آنها معتقدند اینکه چاپ و توزیع تراکت، بنر، پوستر و بروشورهای متعدد به دلیل شرایط کرونایی ممنوع بوده کار بجایی است اما باید شرایط و زیرساختها را برای آگاهی بخشی شهروندان از رویکرد نامزدها بیشتر فراهم کنند.

محمدعلی پیرمرادیان پیرمردی که به گوشی تلفن همراه ساده‌اش اشاره  می‌کند و گفت: عمده زمان من کشاورز در باغ سپری می‌شود  و  این گوشی های تلفنی نیز فرصتی است تا از تبلیغات نامزدهای شهرمان با خبر شویم.

محمود عطایی از ساکنان روستاهای سمیرم به حضور دو داوطلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود : هر کدام از نامزدها حرف‌هایی زدند و قول‌هایی هم دادند در روز جمعه هفته جاری به یکی از آنها رای خواهم داد.

وی از همه شهروندان خواست تا همچون مرحله اول در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و به انقلاب و نظام ادای دین کنند.

سحر داودی که گویا رای دومی است و در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی هم فعال است گفت : اگرچه عده‌ای در این شبکه ها افراطی رفتار می کنند اما فرصتی خوبی است تا همه نامزد موردنظرشان را بشناسند و من از این طریق اطلاعات مربوط به تبلیغات انتخاباتی را جویا می شوم.

بر همین اساس چند کانال و گروه تلگرامی در شهرستان سمیرم فعالیت دارد که این هفته در واقع محل تبادل نظر و بررسی دیدگاه‌ها و برنامه های نامزدها و حامیان آنها شده است که حس و حال انتخاباتی به طور کلی تغییر داده است.

صمد خدابخشی شهروند لنجانی در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: حضور مردم در همه دوره ها و در هر شرایطی ادای دین به انقلاب و شهداست و ما به به فرمان رهبری معظم انقلاب در  دور دوم نیز شرکت می کنیم.

وی اظهارداشت: مردم به منتخبین خود در این انتخابات رای می دهند آنچه که  مهم هست باید نمایندگان راه یافته به بهارستان مشکلات حوزه انتخابیه خود را بتدریج برطرف کنند و بر دغدغه مردم بکاهند.

فرماندار سمیرم در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات چه در مرحله اول و چه در این مرحله وظیفه همگانی و حداکثری است چرا که سرنوشت چهارساله یک منطقه را مشخص می‌کند.

محمدرضا عسگریان با یادآوری اینکه کرونا شرایط را به گونه‌ای رقم زده که حتی شکل برگزاری انتخابات نیز تغییر کرده است، افزود: تعرفه‌ها، صندوق‌ها، امکانات رایانه‌ای و سایر عوامل نظارتی، اجرایی و خدماتی آماده‌اند تا روز جمعه رای‌گیری از مردم هر چهار بخش شهرستان را به بهترین شکل ممکن و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام دهند.

رییس ستاد دومین مرحله انتخابات مجلس یازدهم در سمیرم با بیان اینکه مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت: نیازی به استفاده از اثر انگشت و استامپ برای رای دادن نیست اما همراه داشتن خودکار و زدن ماسک برای رای دهندگان الزامی است.

به گفته عسگریان، در این دوره بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، فرصتی فراهم شده تا نامزدها با همکاری رسانه ملی برنامه تبلیغی تولید کنند و این برنامه‌ها از شبکه استانی در قالب های تلویزیونی و رادیویی پخش شود.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: این تصمیم به منظور پرهیز از تجمع ها و شلوغی‌های غیرضرور برای مهار کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس اتخاذ شده است.

رییس ستاد انتخابات سمیرم از نامزدها و حامیان آنان خواست به پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و از هر نوع فعالیت یا تبلیغاتی که موجب تشدید بیماری کووید-۱۹ و ابتلای مردم می شود پرهیز کنند.

 امام جمعه سمیرم گفت: شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط کرونایی به مانند مرحله اول آن مهم است و اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: مشارکت انتخاباتی در این مرحله با مشکلات و ممنوعیت‌های کرونایی همراه است اما نباید این حضور را کمرنگ یا محدود کند.

وی خاطرنشان کرد: روزها و ماه‌های زیادی است که با ویروس کرونا زندگی کرده‌ایم و روز جمعه این هفته قرار است بار دیگر با انتخاب درست در سرنوشت خود، شهرستان و کشورمان سهیم شویم.

امام جمعه سمیرم با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف فارس، ترک و لر در این شهرستان، تصریح کرد: علاوه بر این اقشار، عشایر غیور و سخت کوش در این مرحله از انتخابات در سمیرم هستند و می توانند در پای صندوق‌ها حاضر شود.

۶۳ شعبه سیار و ثابت در چهار بخش این شهرستان برای جمع آوری آرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد.

یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نظارت و اجرای مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم را بر عهده دارند.

در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸، رحیم کریمی با پنج هزار و ۹۵۹ رای و اصغر سلیمی(نماینده مجلس دهم) با ۵ هزار و ۹۰۸ رای حایز کسب بیشترین آرا مردم این شهرستان شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

جمعیت جامعه عشایری که حدود ۶ ماهه اول هر سال را در ییلاق سمیرم حضور دارند نزدیک به ۱۵ هزار نفر برآورد می‌شود که بخشی از آنها که در قشلاق رای نداده‌اند می توانند این مرحله در سمیرم رای دهند.

همه شرایط برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در سمیرم و لنجان فراهم شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دومین مرحله یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم ۲۱ شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

حیدر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: از ویژگی‌های این انتخابات نحوه و سیاق تبلیغات است از این رو تبلیغات بنا به شرایط خاص شیوع کرونا و هم به دلیل تعداد محدود داوطلبان برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: به ازای هر حوزه انتخابیه ۲ برابر تعداد نمایندگان حوزه آن در مرحله دوم رقابت دارند از این رو ۲ نفر که حائز بالاترین رای در مرحله اول شدند در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین در این دوره از انتخابات تبلیغات محیطی وجود ندارد و مانند دوره‌های گذشته ستاد تبلیغاتی تشکیل نمی‌شود اما تبلیغات از طریق صدا و سیما در هشت روز تبلیغات قانونی انتخابات صورت خواهد گرفت.

۴۷ هزار سمیرمی در انتخابات دوره دهم مجلس، واجد شرایط رای دادن بودند که حدود ۴۴ هزار نفر در آن دوره پای صندوق‌های رأی آمدند.

حوزه انتخابیه مستقل سمیرم در استان اصفهان به مرکزیت سمیرم دارای چهار بخش وردشت، پادنا، مرکزی و پادنای بزرگ، ۶ شهر کُمه، سمیرم، بیده، ونک، حنا و فتح آباد و ۱۵۰ روستا و آبادی است که یک نماینده را راهی بهارستان خواهد کرد.

استان اصفهان ۱۵ حوزه انتخابیه و در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشارکت انتخاباتی سمیرم لنجان پروندهٔ خبری انتخابات دور دوم مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشارکت انتخاباتی سمیرم لنجان ویروس کرونا مشارکت انتخاباتی سمیرم لنجان انتخابات مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات مجلس حوزه انتخابیه خبرنگار ایرنا گفت و گو مرحله دوم مرحله دوم راه یافته مرحله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری