Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش ۵ ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می دهد که از ابتدای امسال ۴۲ معدن در سراسر کشور راه اندازی مجدد شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، بنابر گزارش ارائه شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپاسکو)، در این مدت ۵۱۰ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته فنی مشترک با طرف های تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و همچنین جلسات فعال سازی معادن مس کشور با کمک شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر اقدامات مرتبط در این خصوص طی ۵ ماه گذشته بوده است.

در این مدت ۵۰ گزارش اختصاصی پایش استانی و پتانسیل یابی و پایش ۲۰ معدن از ۱۴۶ معدن احیا شده در سال ۹۸ در دستور کار بوده و همچنین بررسی اولیه در خصوص آمار و اطلاعات محدوده های اکتشافی اعم از پروانه اکتشاف و گواهی کشف به عنوان پتانسیل های معدنی انجام شده است.

در گزارش ارائه شده از سوی شرکت ایمپاسکو به برگزاری جلسات کمیته فنی مشترک با صندوق بیمه جهت بررسی شرایط معادن متقاضی تسهیلات برای اعطای منابع مالی مورد نیاز اشاره شده است.

محیا نمودن مقدمات ورود معادن کوچک مقیاس به بورس و پیشنهادات مرتبط به آن و همچنین اجرای طرح پروژه آسیب‌شناسی و بررسی جامع شرایط تولید واحدهای معدنی و فرآوری سنگ های تزئینی کشور با محوریت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با مشارکت انجمن سنگ و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تربیت مدرس طی ۵ ماه گذشته، در زمره اقدامات اجرایی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو بوده) است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد معدنی توسعه معادن کوچک معادن کوچک مقیاس فعال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد