Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@12:31:43 GMT

کدورت شیشه مات؛ عارضه جدید بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۴۳۳

کدورت شیشه مات؛ عارضه جدید بیماری کرونا

کدورت شیشه مات می‌ تواند در اثر ضخیم شدن بینابینی ریه‌ها یا روی هم قرار گرفتن بخشی از کیسه‌های هوایی ریه‌ها ایجاد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد کرونایی بدون علامت تب، سرفه، تنگی نفس، اسهال، مشکلات پوستی و از بین رفتن حس بویایی و چشایی را تجربه نمی‌کنند. اگر چه این افراد به علائم خاصی مبتلا نمی‌شوند، اما بدون اینکه متوجه شوند بدن آن‌ها تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان قلب و ریه بیماران کرونایی بدون علامت را بررسیکردند و متوجه علائمی در آن‌ها شدند.

در سی تی اسکن این افراد یک ناحیه سفید مه آلود در بافت ریه یافت شد که به آن "کدورت شیشه مات" (Ground glass opacities) گفته می‌شود و می‌تواند در اثر ضخیم شدن بینابینی ریه‌ها یا روی هم قرار گرفتن بخشی از کیسه‌های هوایی ریه‌ها ایجاد شود. این عارضه در بین افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کرونا نیز مشاهده شده است. نتایج چهار مطالعه متفاوت که افراد کرونایی بدون علامت را مورد بررسی قرار داده است، نشان می‌دهد که در سی تی اسکن نیمی از افراد، کدورت شیشه مات مشاهده شده است.

هنوز مشخص نشده که این تغییرات در بافت ریه بیماران بدون علامت به چه معنا است و آیا این عارضه تداوم خواهد داشت یا پس از نابود شدن ویروس در بدن، به سادگی بهبود پیدا می‌کند. نتایج دو مطالعه انجام شده روی کودکان کرونایی بدون علامت در ووهان چین نیز نتایج مشابهی را نشان داده است. محققان متوجه شدند که ریه این کودکان بدون اینکه متوجه شوند، دچار آسیب شده است و مشخص نیست که آیا این آسیب مزمن خواهد بود و یا بهبود پیدا می‌کند.

گروهی دیگر از محققان نیز به منظور بررسی تأثیرات بلند مدت بیماری کرونا بر قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، قلب ۱۰۰ فرد بهبود یافته از بیماری کرونا را اسکن کردند؛ ۱۸ نفر از این افراد هیچ علائم خاصی را تجربه نکردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان داد که ۷۸ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به علائمی ناشی از آسیب قلبی مانند افزایش سطح "تروپونین" (پروتئین‌های موجود در فیبرهای عضلانی، اسکلتی و قلب) و آزاد شدن پروتئین توسط ماهیچه قلب مبتلا شدند.

همه بیماران بدون علامت نشانه‌هایی از آسیب قلبی را تجربه نکردند، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها دچار التهاب شدند. علاوه بر این بسیاری از افراد بهبود یافته از بیماری کرونا بسیار سریع خسته می‌شدند و نمی‌توانستند به خوبی ورزش کنند.

کد خبر 442869

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علائم کرونا پیشگیری از کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در جهان شیوع کرونا ابتلا به کرونا جدیدترین علائم کرونا آخرین اخبار کرونا بیماری های قلبی عروقی بیماری های تنفسی بیماری های ریه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونایی بدون علامت بیماری کرونا ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

به گزارش تسنیم، سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه 19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ‌ این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند