Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج اساتید استان گیلان در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار ورود جدی وی به مسئله واگذاری شرکت ایران پوپلین شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج اساتید استان گیلان در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار ورود جدی وی به مسئله واگذاری شرکت ایران پوپلین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از متن این نامه که به امضای بیش از ۲۰۰ تن از نخبگان و اساتید علمی و دانشگاهی گیلان رسیده آمده «از انتهای دهه ۷۰ شمسی هم‌زمان با اتخاذ تصمیمات خیانت بار برخی عناصر فرصت‌طلب و سودجو در واگذاری‌های خارج از چارچوب قانونی و فساد گونه صنایع کشور، این بلا بر سر صنعت نساجی گیلان نیز نازل شد که سبب تعطیلی و اخراج کارگران و سپس تاراج و فروش اموال و تجهیزات، ماشین‌آلات و زمین کارخانه‌ها گردید و مردم گیلان را از بسیاری از دارایی‌های ارزشمند خود مانند شرکت‌های فومنات، پوشش، فرش گیلان، خاور، پرسان، نختاز و صنایع ابریشم گیلان و... بی‌بهره نمود. علاوه بر اخراج و بیکاری هزاران کارگر زحمت‌کش، از مهم‌ترین آسیب‌های این عمل نامطلوب، نابودی چرخه عظیمی از تولید مصنوعات ریسندگی و بافندگی مانند نگهداشت توتستان‌ها، تولید پیله ابریشم و صنایع مرتبط بود.»
در قسمت دیگری از این نامه سرگشاده خطاب به دادستان آمده «همان‌گونه که مطلع هستید در حال حاضر سهام‌دار اصلی این شرکت، هلدینگ گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی ایران است که بر اساس دستورالعمل قانونی می‌بایست بر اساس تصمیم کارگروه رفع موانع تولید استان سهام خود را از طریق مزایده رسمی به متقاضی دارای اهلیت حقوقی و فنی واگذار کند. ازآنجایی‌که اموال و دارایی این شرکت دارای ارزش مالی و معنوی فراوان بوده لذا بیم آن می‌رود طی ماه‌های آینده و با ورود دلالان و سوداگران اموال این شرکت به‌صورت غیرقانونی واگذار شود. در همین راستا و برحسب اطلاع حدود ۵۰ دستگاه‌ها ازجمله یک ژنراتور برق قدرتمند در سال‌های ماضی به شرایط مبهم فروخته‌شده است.»
در بخش پایانی این نامه سرگشاده که تحت عنوان نامه شماره دو تبیین مواضع بسیج اساتید گیلان در راستای مطالبه‌گری تخصصی منتشر شده نیز با درخواست از دادستان برای نظارت شدید درروند واگذاری به متقاضی دارای اهلیت که متعهد شود این سرمایه ارزشمند را به دوران اوج تولید خود برساند آمده که با خاطیان احتمالی که خارج از این چارچوب اقدام به واگذاری می‌کنند در این زمینه برخورد قضایی لازم و جدی نمایید کما اینکه اساتید بسیجی گیلانی بر حمایت خود از اقدامات شایسته حضرت‌عالی اصرار دارند و بر خود فرض می‌دانند مطالبات به‌حق مردم را از مسؤولین طی نامه‌های آتی مطالبه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج اساتید دانشگاههای گیلان شرکت ایران پوپلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج بانوان با قهرمانی تیم نخبگان گیلان خاتمه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با 750 میلیون جایزه نقدی از پنج‌شنبه 30 فروردین‌ ماه به مدت 6 روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج

 

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران با حضور 8 تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان، نایب قهرمانی فیل خوب اراک و سومی پیشگام نوین تهران به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضای تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد