Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@19:30:48 GMT

بورس، محل مناسبی برای تعیین قیمت واقعیِ برق

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۶۱۹

بورس، محل مناسبی برای تعیین قیمت واقعیِ برق

ایران اکونومیست- متولی‌زاده گفت: در تنظیم قیمت برق به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضای برق هستیم و در این زمینه مصوباتی در دست پیگیری داریم که بورس هم می‌تواند به این تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.

 محمدحسن متولی زاده قائینی (مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر)، درباره دلایل پایین بودن قیمت برق و تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران در این صنعت اظهار کرد: در هیات تنظیم بازار برق به دنبال روشی هستیم تا عرضه و تقاضا بتواند مبنای قیمت‌گذاری برق قرار گیرد؛ با توجه به اینکه بخش عمده ای از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق کشور بخش خصوصی هستند به دنبال مصوباتی هستیم تا بتوانیم شرایطی را برای شفاف‌سازی عرضه و تقاضای واقعی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه چگونگی این عرضه و تقاضا گفت: در جلساتی که با دولت داشتیم پیشنهاد شد «توانیر» به عنوان نهاد دولتی هم خریدار انحصاری برق از تولیدکنندگان و هم فروشنده انحصاری برق به خریداران باشد؛ بر این اساس شرایطی فراهم خواهد شد تا خریدار و فروشنده واقعی با هم و بدون واسطه، معالات برق داشته باشند و توانیر فقط مسئولیت انتقال را بر عهده بگیرد، در جنین روندی در شرایط رقابتی، قیمت واقعی برق نیز مشخص خواهد شد و حق طرفین یعنی خریدار و فروشنده هم ضایع نمی‌شود.

مدیرعامل توانیر در مورد عملکرد بورس در کمک به تعادل این عرضه و تقاضا بیان کرد: با کمک بورس می‌توانیم این تعادل عرضه و تقاضا را بوجود آوریم که هم سبب رونق بیشتر بورس برق خواهد شد و هم اینکه عرضه و تقاضا به طور واقعی‌تری شکل خواهد گرفت.

متولی‌زاده درباره افزایش قیمت برق در آینده پیش‌بینی کرد: اینکه دولت و یا تیمی به دنبال افزایش قیمت برق باشند صحیح نیست، بلکه در صورت ابلاغ مصوبه مذکور و واگذاری و معاملات برق به ذینفعان می توان با افزایش قیمت برق مواجه شد. مجموعه توانیر در صدد است تا پایان امسال شرایطی را بوجود آورد تا قیمت برق واقعی شود.

به گفته متولی زاده، مصوبات در حال پیگیری توانیر در زمینه رفع انحصار عرضه و تقاضای برق و تنظیم قیمت برق پس از تایید، ابلاغ خواهد شد و در صورت انجام آن قیمت برق هم واقعی می شود.

 

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عرضه و تقاضا متولی زاده قیمت برق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟

آپارتمان‌های بازار مسکن کلان‌شهر‌ها فارغ از تفاوت قیمتی با تهران، در متراژ هم با وضعیت مسکن پایتخت اختلاف چشمگیر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بازار مسکن تهران، عمده تقاضا برای واحد‌های مسکونی با مساحت زیر ۸۰ مترمربع است که البته طی سال‌های اخیر به تناسب این مدل گرایش به خرید خانه، ساخت‌وساز‌ها نیز تا حدودی به سمت ساخت واحد‌های مسکونی یک خواب و حداکثر دو خواب پیش رفته است.

اما در کلان‌شهر‌ها هم ساخت و ساز‌ها دارای مساحت سه‌رقمی است و هم تقاضا کماکان واحد مسکونی بزرگ را مطالبه می‌کند.

در کلان‌شهر تبریز، متوسط قیمت مسکن بر اساس قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها حدود ۳۵ میلیون تومان در مترمربع است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف تبریز را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا