Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل عمویی در مورد تصمیمات این کمیسیون پیرامون خدمت وظیفه عمومی اظهار کرد: در جلسه روز ۱۵ شهریور طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی مورد بررسی قرار گرفت که طبق آن پیشنهاداتی برای اعمال اصلاحاتی به این قانون آورده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه نمایندگانی از وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه دیدگاه‌های خود در این زمینه را مطرح کردند.‌

وی افزود: اعضا کمیسیون بر این باورند که بازنگری جامع در قانون نظام وظیفه عمومی یک ضرورت بوده و لازم است دیدگاه دستگاه‌هایی مانند ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه نیز اخذ شود، لذا بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی موکل شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه کلیات و سه ماده از طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل نیز تصویب شد. سازمان پدافند غیر عامل با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد بود، اما قانونی مشخص نداشت؛ بنابراین این طرح برای قانونمند کردن این سازمان تهیه شده که ادامه بررسی کلیات آن به جلسات بعدی موکل شد.

کد خبر 442843

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سازمان نظام وظیفه خدمت نظام وظیفه مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمت وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند