Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:34:10 GMT

۷۲ طرح آبرسانی در حوزه مرکزی هرمزگان در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۰۲۷

۷۲ طرح آبرسانی در حوزه مرکزی هرمزگان در حال اجرا است

امین قصمی روز دوشنبه در نشستی با احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در شهرستان‌های بندرعباس ۳۷ طرح، حاجی‌آباد ۱۴ طرح، خمیر ۱۲ طرح و ۹ طرح نیز در شهرستان قشم قرار دارد.

وی همچنین به تامین آب روستاهای شمال و شمال غرب بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: تاسیسات فعلی جوابگوی تامین آب مشترکان این روستاها نیست که در این رابطه پروژه خط انتقال جدید با اعتباری افزون بر۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آبفا هرمزگان افزود: این استان به طور ذاتی با کمبود آب مواجه است و برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده از جمله خرابی تاسیسات، قطعی برق، شکستگی لوله‌ها و سرقت از تاسیسات برقی از جمله دلایل این قطعی‌ها هستند.

قصمی همچنین فرسودگی شبکه توزیع به ویژه در مناطق روستایی را از دیگر دلایل افت فشار آب عنوان کرد و عنوان کرد: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر از شبکه آب روستایی فرسوده است که اصلاح آن مستلزم رفع مشکل همیشگی کمبود اعتبار و منابع مالی لازم است.

وی در تشریح مشکلات روستاهای حوزه مرکزی، دلایل قطعی‌های مکرر آب  در منطقه سرخون را سرقت تاسیسات برق چاه ها و ایستگاه‌های پمپاژ بیان کرد و یادآور شد: شهرک‌های جدید روستایی بدون زیرساخت آبرسانی است که شهرک گیاهدان قشم یکی از این نمونه‌هاست.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، اجرای زیر ساخت آب این شهرک در حوزه وظایف آبفا نیست اما آمادگی داریم شبکه آبرسانی شهرک گیاهدان را بصورت مشارکتی با اهالی اجرا کنیم.

وی همچنین به مشکلات ۲ آبشیرین کن سوزا و گوران نیز اشاره کرد که توسط بخش خصوصی اداره می شود و ادامه داد: تعدادی از روستاهای جزیره قشم از جمله گیاهدان، پی پشت وتورگان بدون شبکه آبرسانی هستند که عملیات آن در حال اجراست.

قصمی  از آمادگی این مجموعه برای اجرای طرح های مشارکتی در قالب اصلاح و اجرای شبکه توزیع آب روستایی و شهرک‌های جدید خبر داد و گفت: در صورت آمادگی دهیاران و به منظور تسریع در روند آبرسانی، بخشی از طرح‌های این حوزه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دراین زمینه دهیاران و شوراها مشکلات خود را به ما منتقل می‌کنند که بر حسب وظیفه ما نیز این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

احمد مرادی در این رابطه به مشکلات آب روستاهای بندرعباس، قشم، حاجی آباد و خمیر اشاره کرد و ابرازداشت: شرکت آب و فاضلاب نیز تلاش‌های زیادی کرده که مشارکت مردمی می‌تواند به سرعت‌بخشی در طرح‌ها کمک کند.

برچسب‌ها آب و فاضلاب هرمزگان قشم شركت آب و فاضلاب هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب هرمزگان قشم شركت آب و فاضلاب هرمزگان آب و فاضلاب هرمزگان قشم شركت آب و فاضلاب هرمزگان آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاها اجرا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار نعمت‌الله باقری در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف سپاه پاسداران تعامل با همه دولت‌هاست گفت: ما وظیفه داریم با تعامل  با دولت‌ها بارشان روی زمین نماند و در همه دولت‌ها به ویژه دولت انقلابی سیزدهم هر آنچه که نیاز بود غفلت نکردیم. 

وی افزود: مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یک مجموعه وسیع  متشکل از  یگان امنیتی، تیپ پیاده  57 و 22 رده قشری  که ماموریت اصلی آنها کمک به دولت است. در حوزه امنیت و مقابله  سرقت‌های ریز در استان طرح شهید عجمیان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها و گشت‌های شبانه داشتیم که در کاهش سرقت ها بسیار موثر بوده است.‌

باقری تصریح کرد: در حوزه بسیج سازندگی  در راستای ماموریت های مشترک با دولت بااستفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  425 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به روستاها اقدام شد که خوشبختانه بسیج سازندگی سپاه لرستان یکی از مجموعه های موفق در سطح کشور است. در حوزه کشاورزی طی تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی 6هزار و 800 مبلیارد تومان  در این حوزه کشاورزی هزینه شده است.

وی افزود: سال گذشته سهمیه لرستان در راهیان نور 11 و 500 نفر بود که تقریبا 17 هزارنفر به راهیان نور اعزام شدند.

وی با اشاره به فراررسیدن سالروز عملیات حاج عمران خاطرنشان کرد: در عملیات حاج عمران حدود 305 نفر از  رزمندگان لرستان به همین منظور شهید 27 اردیبهشت  یادواره این شهدا برگزار، و خانواده شهدا را به  محل  این عملیات اعزام‌ می‌کنیم.‌

باقری اظهار کرد: در بحث اربعین  زمینی در مرز مهران برای موکب لرستان تعیین شده که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) این آمادگی را دارد که هر چه سریع تر این موکب آماده شود. در نیمه اول سال برنامه ریزی شده است  5 هزار نفر از بچه‌های پایگاه‌های مقاومت که زائر اولی هستند و تاکنون مشهد نرفتند  طی اردوهای بسیجی به مشهد اعزام شوند. 

 وی با اشاره به اینکه جابجایی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان جهت ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و همچنین به عنوان یکی از مطالبات مردم جزو فرامین مقام رهبری بود بیان کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و تامین اعتبار ساخت سایت جدید ساختمان فعلی را تخلیه می کنیم.‌ 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: استان لرستان در منطقه اروند ، آبادان و خرمشهر  جایگاهی برای اسکان کاروان‌های راهیان نور ندارد که دستور سردار سلامی یک هکتار زمین تهیه اعتباراتی هم گرفته شده و به دنبال این هستیم زیرسازی را توسط قرارگاه خاتم انجام بدهیم.‌

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی