Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@15:21:03 GMT

صادرات ماه آگوست چین فراتر از انتظار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۱۷۸

داده‌های اداره کل گمرک چین امروز منتشر شد و نشان داد در ماه آگوست، ارزش دلاری صادرات این کشور فراتر از انتظارات کارشناسان شده و ۹.۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های اداره کل گمرک چین امروز منتشر شد و نشان داد در ماه آگوست، ارزش دلاری صادرات این کشور فراتر از انتظارات کارشناسان شده و ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

در همین حال، ارزش دلاری واردات در ماه آگوست ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده؛ این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند صادرات در ماه آگوست ۷.۱ درصد جهش کرده و از جهش ۷.۲ درصدی آن در ماه جولای هم کمتر شود.

این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که واردات چین در این ماه ۰.۱ درصد رشد کند، در حالی که در ماه جولای ۱.۴ درصد افت کرده بود.

در ماه آگوست تراز تجاری چین مثبت شد و این کشور توانست ۵۸.۹۳ میلیارد دلار مازاد تجاری ثبت کند، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند ۵۰.۵۰ میلیارد دلار مازاد تجاری ثبت شود؛ همچنین تراز تجاری چین در ماه جولای ۶۲.۳۳ میلیارد دلار شده بود.

بو ژوئانگ، اقتصاددان ارشد امور چین در شرکت تی‌اس لومبارد می‌گوید: صادرات قدرتمند چین در ۲ ماه متوالی رشد اقتصادی این کشور در نیمه دوم امسال را تقویت خواهد کرد.

داده‌های اداره گمرک نشان داد که ارزش یوآنی صادرات چین در ماه آگوست، ۱۱.۶ درصد نسبت به سال قبل جهش کرده، در حالی که ارزش یوآنی واردات ۰.۵ درصد افت داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم محمدرضا فروتن بازگشایی مدارس در سال 99 شبکه اجتماعی شاد قربانعلی فرخزاد صادرات چین گمرک دارا دوم محمدرضا فروتن بازگشایی مدارس در سال 99 شبکه اجتماعی شاد قربانعلی فرخزاد درصد نسبت به سال ماه آگوست جهش کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!